TUTORIALE - Materiał Brushed Metal w Mental Ray.pdf

(122 KB) Pobierz
TUTORIALE - Materia³ Brushed Metal w Mental Ray
TUTORIALE - Materiał Brushed Metal w Mental Ray - (baza starszych tutoriali max3d.pl) - grafika 3d, grafika 2d
Strona 1
UŜytkownik:
Hasło:
Zapamiętać? Zaloguj
N O W OŚ C I
A R T Y K U Ł Y
F O R U M
T U T O R IA L E
G A L E R I A
K O N K U R S Y
R E D A K C J A
P O L S K A A N I M A C J A
L I N K I
Tutoriale - Materiaþ Brushed Metal w Mental Ray
Ten tutorial pochodzi ze starej bazy tutoriali Max3D.pl. MoŜe się zdarzyć, Ŝe wyświetla się on nieprawidłowo, moŜe zawierać błędny opis, niedziałający link.
W takim przypadku prosimy o kontakt.
Witam wszystkich!
Dzisiaj zajmiemy się tym co wszystkie tygryski lubią najbardziej
czyli materiałem Brushed Metal w Mental Rayu.
1. Wstęp
Nad takim materiałem przyszło mi pracować przy tworzeniu małego kompaktowego aparatu cyfrowego.
Takie aparaty zazwyczaj maja plastikowe powłoki pokryte specjalną proszkową farbą imitującą matowy metal,
ale niektóre (z reguły te droŜsze) mają panele wykonane z aluminium.
O ile stworzenie plastiku nie jest aŜ takie kłopotliwe, o tyle Brushed Aluminium stanowi juŜ niejakie wyzwanie.
Przy tworzeniu takiego typu materiału najlepiej jest mieć przy sobie jakiś przedmiot, na którym się wzorujesz.
W moim przypadku jeśli chodzi o aluminium to były zdjęcia i realne przedmioty takie jak np: aluminiowy garnek czy oprawa od lampki.
Obserwacja otoczenia pozwala zaobserwować reakcje takiego metalu na zmiany kąta oświetlenia,
kolorystyki innych obiektów, połyskliwości powierzchni etc.
Jeśli się przypatrzysz zauwaŜysz, Ŝe stal (i kaŜda powierzchnia odbijająca inne obiekty) zupełnie inaczej zachowuje się
na powierzchni płaskiej a zupełnie inaczej jesli ma powierzchnię cylindryczną.
Jeśli kiedyś zgłodniejesz na mieście, wstąp do Maca, zapłać te 4,5zł za tego nędznego hamburgera, usiądź i popatrz na kuchnię:
kominy od wentylacji wykonane są ze stali nierdzewnej. ZauwaŜ jak specyficznie one odbijają światło i całe otoczenie.
Właściwie moŜna powiedzieć, Ŝe widoczne one są tylko, dlatego, Ŝe coś odbijają! Bynajmniej to nie Ŝart!
Gdybyśmy wyeliminowali wszystkie obiekty i postawili taki komin w jednolicie białym otoczeniu,
to zapewne w ogóle nie zauwaŜyłbyś, Ŝe coś tutaj postawiono!
Cały sekret takiego metalu polega na tym, Ŝeby idealnie rozproszyć odbicie całego otoczenia.
http://www.max3d.pl/tut.php?id=293
2008-11-03 18:20:26
30011100.002.png 30011100.003.png 30011100.004.png 30011100.005.png
TUTORIALE - Materiał Brushed Metal w Mental Ray - (baza starszych tutoriali max3d.pl) - grafika 3d, grafika 2d
Strona 2
Stworzyłem tutaj taką scenę, w której rozmieściłem obiekty w róŜnych pozycjach.
Dzięki temu zaobserwujesz jak bardzo zmieniają się właściwości materiałów w zaleŜności od połoŜenia względem innych obiektów.
Dodatkowo umieściłem boxa nad jednym cylindrem. Jego odbicie będzie najbardziej interesujące.
Dodaj jeszcze tylko jakąś przyjemną mapę HDRI (polecam atlas2 ) i Skylight'a dla smaku.
Kliknij Render ( F10 ) i wybierz Mental Raya jako silnik renderujący (pamiętaj o uaktywnieniu Final Gather w zakładkach Mental Raya ).
Przejdźmy teraz do Material Editora (M) .
Wybierz nowy slot i ustaw materiał Standart .
Zmień Shader Basic Parameters na Anisotropic i ustaw materiał tak jak poniŜej:
http://www.max3d.pl/tut.php?id=293
2008-11-03 18:20:26
30011100.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin