TUTORIALE - Szkło powiększające(1).pdf
(
146 KB
)
Pobierz
TUTORIALE - Szk³o powiêkszaj¹ce
TUTORIALE - Szkło powiększające - (baza starszych tutoriali max3d.pl) - grafika 3d, grafika 2d
Strona 1
Element obsługiwany przez wtyczkę
UŜytkownik:
Hasło:
Zapamiętać?
Zaloguj
N O W OŚ C I
A R T Y K U Ł Y
F O R U M
T U T O R IA L E
G A L E R I A
K O N K U R S Y
R E D A K C J A
P O L S K A A N I M A C J A
L I N K I
Tutoriale Szkło powiększające
Ten tutorial pochodzi ze starej bazy tutoriali Max3D.pl. MoŜe się zdarzyć, Ŝe wyświetla się on nieprawidłowo, moŜe zawierać błędny opis, niedziałający link.
W takim przypadku prosimy o kontakt.
Szkło powiększające !
MoŜesz ściągnąć scenę do MAX'a aby się nią pobawić.
Uwaga ! PoniewaŜ uŜywam niemieckiej wersji MAX'a, niektóre obiekty i nazwy w scenie mogą wyglądać dziwnie.
Stwórzmy najpierw obiekt szkła powiększającego
Otwórz nową scenę w MAX'ie.
Włącz przyciąganie Snap.
W oknie widoku z góry (Top Viewport), stwórz splajna Donut z
Steps: 12
Radius 1: 148,0
Radius 2: 162,0
Przypisz modyfikacje Bevel z następującymi parametrami:
Level 1
Height: 2,0
Offset: 2,0
Level 2
Height: 45,0
Offset: 0,0
Level 2
Height: 2,0
Offset: -2,0
Stwórz sferę:
Radius: 150,0
Segments: 32
Hemisphere: 0,5
Wyśrodkuj sferę względem obiektu Donut.
http://www.max3d.pl/tut.php?id=257
2008-11-03 18:15:48
TUTORIALE - Szkło powiększające - (baza starszych tutoriali max3d.pl) - grafika 3d, grafika 2d
Strona 2
Wyśrodkuj sferę względem obiektu Donut.
Przełącz się na okno widoku z przodu, naciśnij na ikonę skalowania
Obr
azek
, prawym przyciskiem myszy kliknij na ikonę skalowania aby otworzyć
okno Transformation. Wpisz 10% w polu (dolnym-lewym) "Absolute: Z".
Przypisz mapowanie Planar modyfikacji UVW-Map do sfery.
Przejdź do poziomu Sub-Object i obróć Gizmo - górna strona mapy powinna się nakierować w górę.
To będzie obiekt szkła powiększającego
W oknie widoku z przodu (front), stwórz splajna dla uchwytu lupy, przypisz mu modyfikacje EditSpline i wykreuj przekrój pionowy.
Takiemu splajnowi przypisz modyfikacje Lathe aby wymodelowac powierzchnie powstałą przez obrót splajna wzdłuŜ pionowej osi.
Powstałemu uchwytowi przypisz mapowanie Cylindryczne modyfikacji UVW-Map.
W oknie widoku z przodu (Front), przemieść uchwyt aby znajdował zię po środku szkła powiększającego względem osi X i Y.
Stwórz cylinder pomiędzy obrączką lupy - obiektem Donut a uchwytem.
Otwórz Edytor Materiałów, stwórz albo wgraj materiał metalu - Chrome i przypisz go obrączce - obiektowi Donut lupy.
Stwórz lub wgraj materiał drewna i przypisz go do uchwytu.
Stwórz materiał dla szkła powiększającego i przypisz go do półkuli (hemisphere). Wrócimy do tego później.
Wyselekcjonuj wszystkie obiekty i zgrupuj je.
Teraz stwórzmy kartkę papieru i text
Stwórz obiekt QuadPatch dla kartki papieru.
Dopasuj Patch'a do dolnej części obrączki lupy.
Stwórz Text jaki chcesz.
Przypisz mu modyfikacje Extrude.
Dopasuj text do kartki papieru.
http://www.max3d.pl/tut.php?id=257
2008-11-03 18:15:48
TUTORIALE - Szkło powiększające - (baza starszych tutoriali max3d.pl) - grafika 3d, grafika 2d
Strona 3
Dopasuj text do kartki papieru.
Wyłącz przyciąganie Snap i przemieść Text odrobinę w górę aŜeby nie zanikał w kartce papieru.
Prawym przyciskiem myszy naciśnij na Text, przejdź do ustawień Properties, i odznacz Cast & Receive Shadows.
W Edytorze Materiałów stwórz biały materiał dla kartki papieru, i czarny materiał dla textu. Przypisz je odpowiednio.
Zamiast uŜywcia splajna Text, moŜesz takŜe uŜyć textury z tekstem.
Teraz czas na mapę refrakcji.
Stwórz luźną kamerę - Free Camera w oknie widoku z przodu (Top) pośrodku półkuli (Hemisphere).
Ustaw FOV na 120 stopni.
Dopasuj kamerę aby leŜała pośrodku sfery.
W oknie widoku z przodu przesuń kamerę w górę aby stoŜek zakresu kamery przechodził przez krawędzie półkuli (hemisphere).
Wyselekcjonuj dolne lewe okno viewport i naciśnij klawisz C aby pokazał się widok z kamery.
Przyłącz kamerę do grupy całej lupy.
Zanimuj ruch grupy całej lupy. (Kamera będzie podąŜać).
Stwórz światło Light z włącząną opcją shadow cast i kamerę Target aby ustawić scenę.
Zaktywuj kamerę Target Camera w dolnym prawym oknie viwport (Perspective).
Ustaw kolor tła w środowisku Environment na taki jaki sobie Ŝyczysz.
Wyselekcjonuj zgrupowaną lupę i uktyj ją.
Zrenderuj scenę do pliku AVI (lub do innego formatu) z widoku luźnej kamery - Free Camera.
W Edytorze Materiałów, przypisz tę animację do kanału Diffuse materiału szkła powiększającego, który juŜ stworzyliśmy.
Naciśnij ikonę "Show Map in Viewport".
http://www.max3d.pl/tut.php?id=257
2008-11-03 18:15:48
TUTORIALE - Szkło powiększające - (baza starszych tutoriali max3d.pl) - grafika 3d, grafika 2d
Strona 4
Naciśnij ikonę "Show Map in Viewport".
W trybie cieniowania(shade), Odkryj i wyselekcjonuj grupę lupy.
Otwórz tę grupę i wyselekcjonuj półkulę (hemisphere).
Przejdź do poziomu Sub-Object w modyfikatorze UVW-Map i uŜyj opcji Bitmap Fit i skalowania nieproporcjonalnego aby uaktywnić bitmapę - to
decyduje o stopniu powiększenia.
MoŜesz teraz zrenderować scenę :)
Miłej zabawy !
Magnifying Glass Tutorial using Faked Rafraction Map
(c) 1997 by Borislav "3DJ Bobo" Petrov (9/4/97)
Tłumaczenie: Patryk Ziobroń (Maniac3D)
maniac3d@magic.tarnow.pl
Kanały RSS
Nowości
Ostatnie Posty
Twoje Wiadomości
TW (poczekalnia)
Partnerzy
Redakcja Kontakt Reklama Mobile Dodatki del.icio.us Butik
Copyright © 1999-2008 Max3D.pl. All rights reserved l design by Max3d Team, php&js scripts by kajda.com (svn build 0.248).
http://www.max3d.pl/tut.php?id=257
2008-11-03 18:15:48
Plik z chomika:
nales
Inne pliki z tego folderu:
3ds max-Kurs dla początkujących- 10 lekcji.rar
(174 KB)
3D Studio MAX. Vademecum profesjonalisty.zip
(94 KB)
3ds max 5. Ćwiczenia praktyczne.zip
(149 KB)
3ds max 9. Ćwiczenia praktyczne.zip
(332 KB)
3ds max. Leksykon kieszonkowy. Wydanie II.zip
(239 KB)
Inne foldery tego chomika:
PDF
RAR ZIP EXE CHM
Samochod modelowanie
zassane
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin