Temat kompleksowy : Co nam niesie pani jesień?
Temat dnia
Aktywność
Smacznie, zdrowo, kolorowo- aktywność kulinarna
społeczna, przyrodnicza, techniczna i zdrowotna
językowa i literacka
matematyczna
słuchowa, muzyczna
plastyczna
gry i zabawy ruchowe
Jesień w lesie
„Jesienne dary w kąciku przyrody”. Umieszczanie w kąciku przyrody okazów przyrodniczych. Określanie ich cech i nazwy drzewa, z którego pochodzą.
Wdrażanie do systematycznego dbania o porządek w kąciku przyrody.
„Jesienny las" – wypowiedzi na temat obrazka. Zapoznanie z nowym środowiskiem przyrodniczym – rośliny, zwierzęta. Wprowadzenie do globalnego czytania wyrazu las. Poznanie znaczenia lasów w życiu człowieka.
Ćwiczenia ortofoniczne na zgłoskach: wiu - wiu, szu-szu, trach, stuk - puk, ku - ku, hop - hop, hej - hej.
Słuchanie piosenki Agnieszki Galicy „Zbieramy grzyby” połączone z wykonaniem zadania w kartach pięciolatka. Uważne słuchanie piosenki i udzielanie odpowiedzi na pytania dotyczące jej treści. Wzbogacenie słownika dzieci o nazwy grzybów. Globalne czytanie wyrazów: borowik, kurka. Doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej.
„Jesienny liść” – składanie obrazka z części. Doskonalenie spostrzegawczości, uważności i dokładności. Staranne i estetyczne wykonanie pracy.
Zabawa orientacyjno-porządkowa ,,Wiatr i liście’’
Zabawa ruchowa z elem. równowagi i wspinania ,,Po dróżce’’
Zabawa z elem. rzutu ,,Rzuć woreczek’’
Czw.
K 2, s. 5
Podstawa programowa
Ad 1, p. 1,2
Ad 3, p. 1
Ad 8, p. 1
Ad 3, p. 3
Ad 14, p. 3
Ad 5, p. 4
Już jesień
„Jesienne wzory” – manipulowanie materiałem przyrodniczym. Układanie kompozycji z materiału przyrodniczego o powtarzającym się rytmie. Wdrażanie do poszanowania wytworów pracy innych dzieci.
„Nadeszła Jesień” – rozmowa w oparciu o opowiadanie Agnieszki Galicy. Uważne słuchanie treści utworu. Zwrócenie uwagi na zmiany zachodzące w przyrodzie jesienią. Wdrażanie do spokojnego oczekiwania na swoją kolej podczas wypowiedzi kolegów.
„Skarby jesieni” – zabawa dydaktyczna połączona z wykonaniem zadania w kartach pięciolatka. Klasyfikowanie według rodzaju. Porównywanie liczebności zbiorów. Poprawne używanie określeń: więcej, mniej.
Przeliczanie i określanie liczebnikiem liczby elementów.
„Pani Jesień” – malowanie farbami plakatowymi. Wyjaśnienie pojęcia portret. Odzwierciedlanie w formie plastycznej treści wiersza „Portret Jesieni".
Zwrócenie uwagi na kolorystykę pracy – jesienne kolory. Wykorzystanie całej powierzchni kartonu.
Zabawa ruchowa bieżna ,,Biegnij stój’’
Zabawa z elem. skoku i podskoku ,,Piłki’’
Zabawa z elem. czworakowania ,,Wyścig rzędów’’
Pt.
K 2, s. 6
K 3, s. 33
Ad 1, p. 2
Ad 14, p. 5
Ad 12, p. 3
Ad 13, p. 3
Ad 9, p. 2
Grzyby
„Grzyby" – rozwiązanie zagadki Małgorzaty Płaty.
Rozpoznawanie i nazywanie grzybów na obrazkach. Omawianie ich wyglądu.
Słuchanie wiersza Anny Łady-Grodzickiej „Grzyby” połączone z wykonaniem zadania w kartach pięciolatka. Uważne słuchanie wiersza i udzielanie odpowiedzi na pytania dotyczące jego treści. Wprowadzenie liczby 4, zapoznanie z jej obrazem graficznym – cyfrą 4. Posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi.
„Liczymy grzyby” – zabawa dydaktyczna. Uważne słuchanie i wykonywanie poleceń nauczycielki. Liczenie w zakresie 1 – 4. Posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi.
Wskazywanie na obrazkach grzybów, których nazwy nauczycielka wypowiada sylabami.
„Grzyby” – kalkowanie i kolorowanie. Wyszukiwanie w czasopismach dziecięcych, w atlasie grzybów ilustracji grzybów. Doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej.
„Grzyby” – lepienie z plasteliny. Odzwierciedlanie kształtu, koloru grzybów. Urządzenie wystawy prac.
...
Aga7675