Zabawy na pochmurne dni - zabawy twórcze z gazetą
SCENARIUSZ ZAJĘCIA OTWARTEGO PRZEPROWADZONEGO W GRUPIE DZIECI 4-5 LETNICH
Temat dnia: Zabawy na pochmurne dni- zabawy twórcze z gazetami
Zadania:- Ukazanie możliwości wykorzystania nietypowych pomocy do zabaw – gazety;- Kształtowanie pomysłowości oraz inwencji twórczej.Cele operacyjne:Dziecko
- Odczuwa radość ze wspólnej zabawy;- Reaguje na muzykę, orientuje się w przestrzeni i dzieli ją z innymi;- Rozwija wyobraźnię oraz ekspresję ruchową i muzyczną; - Poznaje możliwości swojego ciała.Metody : pedagogika zabawy , C.Orffa , zabawowo-naśladowcza Pomoce: kaseta z muzyką, gazety dla każdego dziecka, stojaki Przebieg zajęcia 1. Nauczycielka wita dzieci , następnie informuje o przebiegu zajęcia i zadaje dzieciom pytanie: ,, Do czego służy gazeta? ''.Dzieci udzielają odpowiedzi.2.Zabawa naśladowcza,, Czym może być gazeta ?''- np. kapeluszem, plecakiem, piłką itp. Dzieci podają własne propozycje. 3. Zabawa ,,Mali cyrkowcy'' - marsz z gazetą na głowie,- przekładanie gazety pod kolanem,- ,,karuzela'' kręcenie się na gazecie,- skoki przez ,,kałuże''.4. ,,Coraz mniejsze''- dzieci układają na podłodze gazety ,,wyspy'' , kiedy gra muzyka spacerują pomiędzy nimi. Kiedy nauczycielka mówi,, Raz, dwa, trzy zmniejsz wysepkę i ty '' dziecko składa gazetę i dalej tańczy. 5. Wydobywanie z gazety odgłosów akustycznych ( metoda C.Orffa )- stukanie palcami, dmuchanie na gazetę, wachlowanie, szeleszczenie itp. - odrywanie pasków z gazety w rytmie melodii,- wykonywanie kul z gazet poprzez zgniecenie.
Pytanie ,, Czym może być ta kulka? ''- rzut do celu (kosz).6. Zabawa logorytmiczna ,, Murzynek i lew ''Na początku dzieci wykonują palmy z gazety wg. instrukcji nauczycielki. Następnie wszystkie drzewka ustawione zostają w środku koła. Nauczycielka opowiada bajkę o murzynku, który wybrał się do dżungli zobaczyć lwa.7. Nauczycielka dziękuje wszystkim za wspólną zabawę.
szczurowadlo