PLAN WYCHOWAWCZY.pdf

(34 KB) Pobierz
Microsoft Word - PLAN WYCHOWAWCZY.doc
PLAN WYCHOWAWCZY DLA KLAS I–III
Lp.
Zagadnienia
Klasa
Termin realizacji
Liczba
godzin
1. Zapoznanie uczniów z regulaminem szkoły, WSO i systemem oceniania; zapoznanie
I, II, III
wrzesie ı
1
z najwa Ň niejszymi dokumentami prezentuj Ģ cymi prawa dziecka (Deklaracja Praw
Człowieka; Prawa Ucznia).Okre Ļ lenie praw i obowi Ģ zków ucznia oraz konsekwencji
ich nieprzestrzegania.
2. Poznawanie si ħ wzajemne oraz integrowanie zespołu klasowego
I
wrzesie ı oraz cały rok zale Ň nie od
potrzeb
3. Wybór samorz Ģ du klasowego, omówienie zakresu obowi Ģ zków; wyznaczenie
uczniów maj Ģ cych dba ę o wystrój klasy
I, II, III
wrzesie ı
1
4. Organizowanie imprez klasowych
I, II, III
Dzie ı Chłopca 30 IX
po 1
andrzejki 30 XI
Walentynki 14 II
godzinie
Dzie ı Dziewcz Ģ t 8 III
mikołajki 6 XII
wigilia klasowa
5. Omówienie zasad bezpiecze ı stwa w szkole i poza ni Ģ
I, II, III
wrzesie ı
1
6. Co wiemy o nałogach i sposobach ich zwalczania? – czyli zagro Ň enia współczesno Ļ ci I, II, III
pa Ņ dziernik
1
7. Omawianie bie ŇĢ cych wyników w nauce i zachowaniu
I, II, III
według potrzeb
394604996.011.png 394604996.012.png 394604996.013.png 394604996.014.png 394604996.001.png 394604996.002.png 394604996.003.png
8. Okre Ļ lenie zasad współpracy z uczniami trudnymi wychowawczo
I, II, III
pa Ņ dziernik
1
9. Omawianie i szukanie rozwi Ģ za ı rozstrzygania problemów klasowych (np. agresja,
wulgaryzmy, wandalizm itp.)
I, II, III
wg potrzeb
10. Higiena osobista oraz higiena pracy
I, II, III
pa Ņ dziernik
1
11. Czy umiemy podtrzymywa ę tradycje rodzinne?
I, II, III
listopad
1
12. Narody trac Ģ c pami ħę , trac Ģ Ň ycie – Wszystkich ĺ wi ħ tych
I, II, III
listopad
1 lub 2
13. Moja mała ojczyzna
I, II, III
grudzie ı
1 lub 2
14. Jak pomaga ę uczniom słabszym, zagubionym, nie Ļ miałym?
I, II, III
grudzie ı
1
15. Ja i moja rodzina
I, II, III
grudzie ı
1
16. Jak rozumiem słowo „tolerancja”?
I, II, III
listopad
1
17. Nauka jako mój Ň yciowy cel
I, II, III
stycze ı
1
18. Szukamy postaw pozytywnych
I, II, III
stycze ı
1
19. Postawy negatywne – jak na nie reagowa ę ?
I, II, III
stycze ı
1
20. Czym jest przyja Ņı ?
I, II, III
luty
1
21. Miło Ļę i jej rodzaje
I, II, III
luty
1
22. Kształtowanie postaw obywatelskich
II, III
luty
1, 2
23. Rozbudzanie szacunku dla tradycji i symboli narodowych
I, II, III
cały rok
24. Czym jest literatura dla młodego człowieka?
I, II, III
marzec
1
25. Czy marzenia si ħ spełniaj Ģ ?
I, II, III
marzec
1
26. Choroby zagra Ň aj Ģ ce współczesno Ļ ci
I, II, III
marzec
1
27. Abc dobrego wychowania
I, II, III
kwiecie ı
1
394604996.004.png 394604996.005.png 394604996.006.png 394604996.007.png
28. Praca w Ň yciu człowieka
III, II
kwiecie ı
1
29. Kim chce zosta ę ?
III
kwiecie ı
1
30. Spotkania z ciekawymi lud Ņ mi
III
kwiecie ı lub maj
1,2
31. Jak Ň y ę w zgodzie z ekologi Ģ ?
I, II, III
maj
1
32. Organizowanie wycieczek edukacyjnych i rekreacyjnych
I, II, III
maj lub czerwiec
mog Ģ by ę
kilkudniowe
33. Udział w apelach i imprezach szkolnych
I, II, III
cały rok
34. Prowadzenie zebra ı i konsultacji z rodzicami
I, II, III
wg harmonogramu i wg
potrzeb
35. Omówienie zasad bezpiecze ı stwa w czasie wycieczek oraz wakacji
I, II, III
czerwiec
394604996.008.png 394604996.009.png 394604996.010.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin