Umieszczanie_dynamicznego_tekstu.doc

(382 KB) Pobierz
Umieszczanie dynamicznego tekstu
Umieszczanie dynamicznego tekstu

Teraz wskażemy na jeden z plików tekstowych i wyświetlimy jego zawartość w polu tekstowym. W tym celu zastosujemy akcję loadVariable. Przypiszemy ją do przycisku, po wciśnięciu którego dany tekst zostanie wyświetlony.

A oto schemat całego systemu:


 

1. Rozpoczniemy od utworzenia prostego symbolu o nazwie News. Wykonaj to w dowolny sposób, lecz pamiętaj, że będziemy potrzebować po jednym przycisku dla każdego z tematów: News, Sport, Weather, Politics i Food. Z tego powodu ja przygotowałem pięć oddzielnych przycisków, każdy ze stanem Hit pokrywającym tekst:


 

 

Umieściłem przyciski na oddzielnej warstwie w głównym filmie.

Teraz przypiszemy przycisk News do pliku tekstowego news.txt.

2. Zaznacz przycisk News na scenie i otwórz okno Object Actions. Następnie dodaj akcję loadVariable, która stosuje jako adres URL plik news.txt, a kopię klipu filmowego TextMovie jako cel dla załadowanych zmiennych:

 


 

3. Teraz wykonaj to samo dla pozostałych przycisków, określając odpowiednią nazwę pliku tekstowego jako ich adres URL. Tym razem, po uruchomieniu filmu i kliknięciu na przyciski wyświetlony zostanie tekst z odpowiedniego pliku tekstowego:


 

 

W zależności od rozmiaru pola tekstowego możesz napotkać na niewielkie problemy z formatowaniem, gdy na przykład tekst znajdzie się poza krawędzią pola. Za chwilę to naprawimy.


 

W tym przykładzie możemy zastosować w polu URL prostą składnię jeśli określimy, gdzie skąd chcemy pobrać tekst:

 

Ponieważ plik news.txt znajduje się w tym samym folderze co film Flasha i jego strona HTML, wystarczy wpisać jego nazwę i Flash z łatwością zlokalizuje ten plik źródłowy. Jeśli jednak nasz plik znajduje się w innym miejscu...

Załóżmy, że umieściliśmy plik news.txt w folderze Testing/Flash na dysku C:. W takim przypadku należy podać następującą lokalizację tego pliku:


 

 

W kodzie akcji loadVariable należy wpisać powyższą lokalizację w następujący sposób:

on (release) {

loadVariables("c:/Testing/Flash/news.txt", "_root.textMovie"); }

 

Zauważ, że możemy stosować notację kropkową kodu ActionScript do określania lokalizacji docelowej również w każdym innym miejscu w filmie — jeśli tylko skonfigurowaliśmy docelowy klip filmowy do przyjęcia dynamicznej zawartości, jaką chcemy mu wysłać.

Jeśli nasz źródłowy plik tekstowy został umieszczony na serwerze, nadal możemy pobrać z niego dane, o ile użyliśmy właściwej składni. Załóżmy, że plik news.txt jest przechowywany na witrynie internetowej o nazwie www.freshfroot.com, w katalogu o nazwie StudioText. W tym przypadku musimy podać pełny adres internetowy:


 

 

 

 

Tak wygląda składnia dla kompletnego określenia nazwy adresu źródłowego URL.

Powróćmy teraz do wyświetlania tekstu w przeglądarce. Sposób sformatowania tekstu z wykorzystaniem prostej metody pliku tekstowego wpłynie na wygląd tekstu w ukończonym filmie.

Na przykład, po wpisaniu wiersza textField=News w źródłowym pliku w Notatniku, wciśnij klawisz Enter aby przejść do następnej linijki i kontynuuj wpisywanie tekstu...


 

 

 

Tekst zostanie wówczas wyświetlony w ukończonym filmie w następujący sposób...


 

 

...z przerwą o szerokości jednej linijki oddzielającą nagłówek News od samego tekstu.

Jeśli jednak dodasz pustą linię po nagłówku, tekst zostanie wyświetlony tak...


 

 

 

... z DUŻĄ przerwą pomiędzy nagłówkiem i tekstem.

Jeśli pozostawisz nagłówek News nie oddzielony od reszty tekstu:


 

 

Tekst zostanie wyświetlony tak:


 

 

 

Jak widać, nawet w podstawowym formatowaniu możesz uzyskać kilka prostych efektów. Jeśli chcesz, możesz wypróbować również zastosowanie kilku tekstowych plików źródłowych i kilku pól tekstowych z oddzielnymi zmiennymi dla każdego z nich, aby wyświetlać różne części tekstu kilkoma czcionkami o różnym rozmiarze.


 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin