Rozporzadzenie w sprawie statutu UKIE 1996.doc

(24 KB) Pobierz
ROZPORZĄDZENIE
ROZPORZĄDZENIE
PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 2 października 1996 r.

w sprawie nadania statutu urzędowi Komitetu Integracji Europejskiej.

(Dz. U. Nr 116/96, poz. 555; zm: Dz.U. Nr 81/97, poz. 516; Dz.U 130/97, poz.861)

 

Na podstawie art. 8 ust. 2 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Komitecie Integracji Europejskiej (Dz. U. Nr 106, poz. 494) zarządza się, co następuje:

§ 1. Urzędowi Komitetu Integracji Europejskiej nadaje się statut stanowiący załącznik do rozporządzenia.

§ 2. Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

 

 

ZAŁĄCZNIK

 

 

STATUT URZĘDU KOMITETU INTEGRACJI EUROPEJSKIEJ

 

 

§ 1. Urząd Komitetu Integracji Europejskiej, zwany dalej "urzędem Komitetu", jest państwową jednostką organizacyjną obsługującą Komitet Integracji Europejskiej, zwany dalej "Komitetem".

§ 2.

1. Urzędem Komitetu kieruje Przewodniczący Komitetu przy pomocy Sekretarza Komitetu, podsekretarzy stanu, dyrektora generalnego oraz dyrektorów komórek organizacyjnych wymienionych w § 4 ust. 1.

2. Zakres czynności osób wymienionych w ust. 1, z wyłączeniem dyrektora generalnego, ustala Przewodniczący Komitetu, z zastrzeżeniem art. 37 ust. 2 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o organizacji i trybie pracy Rady Ministrów oraz o zakresie działania ministrów (Dz. U. Nr 106, poz. 492), zwanej dalej "ustawą".

3. Przewodniczący Komitetu może upoważnić osoby, o których mowa w ust. 1, a także innych pracowników urzędu Komitetu do prowadzenia określonych spraw w jego imieniu.

4. W przypadku gdy funkcję Przewodniczącego Komitetu pełni Prezes Rady Ministrów, urzędem Komitetu kieruje, z upoważnienia Przewodniczącego Komitetu, Sekretarz Komitetu.

5. W przypadku, o którym mowa w ust. 4, przepisy statutu dotyczące Przewodniczącego Komitetu stosuje się odpowiednio do Sekretarza Komitetu.

§ 3. Przewodniczący Komitetu może tworzyć komisje, rady i zespoły jako organy pomocnicze lub opiniodawczo-doradcze o charakterze stałym albo doraźnym, określając cel powołania, zakres zadań i tryb pracy tych organów, z zastrzeżeniem art. 7 ust. 4 pkt 5 ustawy.

§ 4.

1. W skład urzędu Komitetu Integracji Europejskiej wchodzą następujące komórki organizacyjne:

1) Gabinet Polityczny Przewodniczącego Komitetu,

2) Sekretariat Urzędu Komitetu,

3) Departament Harmonizacji Prawa i Spraw Traktatowych,

4) Departament Polityki Integracyjnej,

5) Departament Stosunków Międzynarodowych,

6) Departament Kształcenia Europejskiego,

7) Departament Pomocy Zagranicznej, Funduszy i Programów Wspólnotowych,

8) Departament Dokumentacji Europejskiej,

9) Departament do Spraw Negocjacji Akcesyjnych,

10) Departament Informacji i Komunikacji Społecznej,

11) Biuro Dyrektora Generalnego Urzędu,

12) Biuro Administracyjno-Budżetowe,

13) Biuro Kadr, Szkolenia i Organizacji.

2. Organizację wewnętrzną i szczegółowy zakres zadań komórek organizacyjnych wymienionych w ust. 1 oraz tryb pracy urzędu Komitetu określa Przewodniczący Komitetu w regulaminie organizacyjnym.

3. Spory kompetencyjne między komórkami organizacyjnymi urzędu Komitetu, o których mowa w ust. 1, rozstrzyga Przewodniczący Komitetu.

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin