Naprawa zamka klapy Fiat Stilo.pdf
(
298 KB
)
Pobierz
Microsoft Word - BOOT OPEN i inne przygody czyli.doc
BOOT OPEN i inne przygody czyli :
Obsługa , konserwacja i naprawa tylnej klapy w samochodzie Fiat Stilo w wersji 5 drzwiowej.
Wersja trzydrzwiowa i wagonik powinna pasowa
, by
mo
e spece z fiata co
wymy
lili
„extra” dla tych wersji, ale pozerka
nie zaszkodzi ;)
Zanim cokolwiek zrobisz doczytaj do ko
ca(!). Spowied
spisana na gor
co i troch
chaotycznie.
Wymagane narz
dzia i inne ró
no
ci mniej lub bardziej potrzebne :
-
rubokr
t krzy
akowy
- klucz sze
ciok
tny „5” zalecany do
dlugi
- kombinerki
- klucz nasadowy „10” ( dla wygody „grzechotka”)
- p
seta
- szczypce płaskie
- klej typu „super glue” b
d
inna szybkoschn
ca „kropelka”
- płyn WD-40
- powietrze w sprayu ( dost
pne w sklepach komputerowych, w media markecie w dziale
„chemia i kosmetyki komputerowe „ itd…
- papierowy r
cznik (ale porz
dny bo „extra” strz
pki z byle jakiego r
cznika nie wskazane)
-browarek , fajki wedle potrzeby.
Czas zabawy: 2 godziny z jedna r
ka w kieszeni ;)
1. Zaczynamy od zdj
cia poszycia tylnej klapy. Zamocowana jest na dwóch wkr
tach (brak
na obrazku) i dwóch
rubach (1 ) sze
ciok
tnych.
Nast
pnie poszycie nale
y „oderwa
” od blachy , do której jest przymocowane na
zawszepsuj
ce si
plastikowe kołki. Nie ma na to metody, rwiemy na tak zwanego czuja
równo prosto w dół pami
taj
c o wyprofilowaniu w okolicy szyby.
2. Rozpinamy styk (1) pod stykiem jest spinka do blachy w formie grota strzały – podwa
y
rubokr
tem , odkr
camy
ruby „10” (3) , zamek i tak nie odpadnie bo…
3…. B
dzie wisiał na ci
gle (2) . Rozł
czenie ci
gna zaczynamy z pkt (1) . Podwa
y
plastikowa spink
, obróci
o 90 stopni , wyj
ci
gno. Zamek wci
nie spadnie
J
4. Metod
prób i bł
dów znale
odpowiednie uło
enie zamka wobec ci
gna i wychodzi bez
u
ycia jakiejkolwiek siły. Nast
pnie rozł
czy
zamek od wtyczki (2)
5. Teraz rzut okiem co w rekach nam zostalo:
Schematyczny obrazek zamka - demonta
silniczka.
Fotka z czujnikiem odpowiedzialnym za „drzwi zamkni
te”. W zamku s
dwa czujniki.
Jeden do gaszenia lampki w kuferku, drugi do sygnalizacji stanu zamka. Na zdj
ciu powy
ej
wida
tak
e obce ciało w postaci
rubokr
ta. Podwa
aj
c dolna kraw
d
podnie
czujnik do
„góry” o jakie
5 mm. Brak kleju, monta
na wcisk. Delikatnie wyj
czujnik. Na zdj
ciu
poni
ej mamy sprawc
zamieszania .
Czujnik jak wida
posiada dwa otworki, to w nich tkwi
dwa PLASTIKOWE (!) trzpienie z
których przedchwil
wyci
gali
my czujke.
ADNE PROBY DOGINANIA TRZPIENI
NIE WCHODZA W GRE, PONIEWA
SA PLASTIKOWE ! (
sk
d ja to wiem ?:) )
Maj
c rozebrany zamek podpinamy na powrót obie wtyczki ( do czujników –czarna , do
silniczka- biała). Mo
na przeprowadzi
test czy układ jest sprawny elektrycznie. Sklejaj
c
wyj
ty czujnik ta
m
klej
ca udajemy „drzwi zamkni
te”, jeszcze trzeba zmusi
lampk
do
zgaszenia wło
onym
rubokr
tem w zamek udaj
c w ten sposób dolny rygiel. Mrugamy z
pilota i powinno by
ok. Je
li nie jest OK nale
y zrobi
zwarcie poprzez poł
czenie dwóch
przewodów przy czujniku drzwi. Proponuje zrobi
to we wtyczce ł
cz
cej czujniki z
instalacj
samochodu ( czarna ) bo łatwiej wstawi
podkuwk
z drutu w odpowiednie piny.
W przypadku kiedy zamek podczas testów zadziała bezproblemowo nale
y przyjrze
si
mechanice zamka.
Powy
ej schemat jak to mniej wi
cej działa. Zaznaczyłem czerwonym kolorem element
roboczy, który powoduje zamkni
cie obwodu w czujniku. W moim przypadku w tym miejscu
było doklejone CO
, jaka
dziwna kosteczka która zmniejszała dystans ramienia roboczego
do czujnika. Mo
na popróbowa
wklei
to na miejsce ( szanse maja tylko miło
nicy modeli
do sklejania b
d
zegarmistrzowie), lub przyklei
ów dystansik do czujnika. To wła
ciwie
jedyna metoda na regulacj
czuło
ci czujnika , poniewa
( jeszcze raz to podkre
l
) nie ma
mo
liwo
ci przesuni
cia całego czujnika, ani te
ramienia roboczego , które
lizga si
po
mikroprzeł
czniku. Po zło
eniu zamka w jedna cało
przeprowadzamy ponownie symulacje
sporym
rubokr
tem udaj
c dolny rygiel czy wszystko działa . Je
li „szafa gra”
przyst
pujemy do monta
u. Kolejno
oczywi
cie odwrotna ni
przy demonta
u. NIE
ZAKŁADAJ poszycia tylnej klapy (!) . Po zało
eniu zamka, ci
gna, przyst
pujemy do testu
czy wci
gra, bo pomimo
e na „
rubokr
t” nasz zrekonstruowany zamek działał mo
e si
okaza
ze na swoim miejscu nie b
dzie to takie oczywiste. By
mo
e b
dzie potrzeba
wyregulowa
dolny rygiel zamka.
Plik z chomika:
pawek88
Inne pliki z tego folderu:
komunikaty komputera.txt
(17 KB)
Alarm Cheetah [Fiat Stilo].pdf
(93 KB)
Stilo- opis funkcji, konektorów, zasady działania.doc
(871 KB)
wycieraczki stilo.pdf
(403 KB)
stilo_oslona.pdf
(2118 KB)
Inne foldery tego chomika:
- Cud w Andach
Bajki
Chris Lake
Connect Nav
Dokumenty
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin