Współczesne kulty sataniczne.pdf

(5 KB) Pobierz
18666411 UNPDF
Egzorcyzmy: walka z szatanem.
Wspó³czesne kulty sataniczne
Autor: Siloam
Z pewno¶ci± mo¿emy powiedzieæ, ¿e objawy kultu demonów istnia³y ju¿ w staro¿ytno¶ci. Nie chodzi tu o wiarê w
szatana jako tak±, ale o ró¿ne praktyki magiczne i okultystyczne, które wdziera³y siê do Narodu Wybranego od ludów
pogañskich. Stary testament piêtnuje szczególnie wró¿biarstwo i spirytyzm (zwany tak¿e nekromancj±), za które wed³ug
Prawa grozi³a ¶mieræ przez ukamienowanie.( Wj 22,17; Kp³ 19,31; 20,27; Pwt 18,9-12).
Trochê etymologii... Szatan znaczy z hebr. "oskar¿yciel" natomiast diabe³ to z gr. diabolos = "przeciwnik". Wed³ug
tradycji chrze¶cijañskiej (Tertulian, Orygenes, ¶w.Grzegorz Wielki) Szatan by³ kiedy¶ jednym z najpotê¿niejszych
anio³ów. Pewna legenda mówi ¿e, mia³ on mieæ dwana¶cie skrzyde³ (a serafini "tylko" sze¶æ). Obecnie panuje pogl±d w¶ród
teologów, aby uznaæ nazwy Szatan, Lucyfer, i Belzebub za synonimy okre¶laj±ce tego samego z³ego ducha. Istnieje
jednak co do tego opozycja, wed³ug której s± to nazwy trzech ró¿nych demonów. Szatan jest znany szczególnie ze ST.,
gdzie pe³ni niejasn± rolê w Ksiêdze Hioba i ukrywa siê pod symbolem wê¿a w Ksiêdze Rodzaju. Lucyfer (³ac.
nios±cy ¶wiat³o) jest to imiê anio³a z Ksiêgi Izajasza (14,12-15), który zbuntowa³ siê przeciwko Bogu rzucaj±c Mu
blu¼niercze "non serviam" - nie bêdê s³u¿yæ. Dopiero Pan Jezus w NT. odkrywa w³a¶ciwe oblicze Z³ego: uzdrawia
chorych, dokonuje egzorcyzmów. Nazywa go "k³amc± i ojcem k³amstwa" oraz "morderc± od pocz±tku" (J 8,44). ¦w. Jan
pisze "Syn Bo¿y objawi³ siê po to,aby zniszczyæ dzie³a diab³a" (1J 3,8).Faryzeusze przywódcê z³ych duchów okre¶lali
mianem Belzebuba. Znaczy to dos³ownie w³adca much Inne nazwy bibilijne kojarzone z demonem to Lilit, Bahomet,
Lewiatan, Asmodeusz(tzw." demon ma³¿eñski" z Tb.) i Lewiatan. Faryzeusze przywódcê z³ych duchów okre¶lali
mianem Belzebuba. Znaczy to dos³ownie w³adca much Jednak to okre¶lenie jest tak naprawdê od hebr. baal zabulon
pan podziemia.
{mospagebreak title=Podzia³ kultów demonicznych}
Obecnie istniej± ró¿ne kryteria podzia³u kultu demonów:
Podzia³ ze wzglêdu na "ilo¶æ" wyznawanych i czczonych z³ych duchów:
- satanizm: czci siê wszystkie znane demony
- szatanizm: czci siê tylko kilka najwa¿niejszych z³ych duchów na podobieñstwo katolickiej Trójcy ¦wiêtej (najczê¶ciej
s± to Szatan, Lucyfer, Belzebub i Belial)
- lucyferanizm: czci siê Lucyfera (jako g³ównego z³ego ducha, który jest uosobieniem walki z Bogiem i Jego
zaprzeczeniem)
Podzia³ ze wzglêdu na stosunek do z³ego ducha:
- racjonalistyczny (inaczej bezosobowy): wychodzi z za³o¿enia, ¿e szatan nie istnieje, ¿e jest jedynie symbolem si³
tajemnych, dlatego nie nale¿y siê go baæ np. New Age)
- lucyferystyczny: satanizm w³a¶ciwy zwalcza Chrystusa i Ko¶ció³ jako elementy przeciwne swej ideologii.
{mospagebreak title=Ojcowie satanizmu}
Podobno ¿aden cz³owiek nie uczyni³ tyle dla wspó³czesnego satanizmu co Szkot Aliester Crowley (1857-1947).
Inicjowany w ezoterycznym Zakonie Z³otej Jutrzenki za³o¿y³ w³asne organizacje: Argentum Astrum (Srebrna
Gwiazda), Zakon ¦wi±tyni Wschodu (OTO, zwany Templariuszami Orientu), Opactwo Telemy. By³ przekonany o swojej
misji zniszczenia chrze¶cijañstwa. Ów biseksualista i narkoman, pod koniec zycia chory psychicznie pozostawi³ po sobie
spory dorobek pisarski. Wywar³ on wp³yw na szereg stowarzyszeñ magicznych. Do znajomo¶ci z nim przyznawali sie
m.in. baron Sabottendorf, twórca Towarzystwa Thule, Fredrich Hielsch, za³o¿yciel Instytutu Ahnemberge oraz Harvey
Spencer Lewis, który w 1915 r. za³o¿y³ AMORC (Staro¿ytny i Mistyczny Zakon Ró¿anego Krzy¿a)
Trochê na Crowley'u, trochê na XIX-wiecznych masonach satanistach wzorowa³ siê Anton Sandor La Vey, który w noc
Walpurii (z 30 IV na 1 V) za³o¿y³ Ko¶ció³ Szatana. La Vey mianowa³ siê Najwy¿szym Magiem oraz Magiem Czarnego
Obrz±dku. Swoje pogl±dy wy³uszczy³ w trzech ksi±¿kach (The Satanic Biblie, Complete Witch i Satanic Rituals) W tej
ostatniej mo¿na znale¼æ opisy "czarnej mszy" odprawianej w trzech jêzykach: po ³acinie, angielsku i francusku.
Wed³ug La Vey'a "satanizm jest kultem doczesno¶ci, cielesno¶ci, dora¼nych doznañ najczê¶ciej natury ekstatycznej,
wreszcie sukcesu materialnego (...) Jako ¿e jest permisywny i akcentuje postawê konsumpcjonistyczn± znajduje
potwierdzenie na gruncie liberalnego wy¶cigu szczurów. Z Ko¶cio³em Szatana zwi±zanych jest kilka mniejszych grup i
organizacji, które na swój sposób rozwijaj± ideologiê La Vey'a jak np. ¦wi±tynia Wampira w stanie Waschington czy Zakon
Trapezoidów, trenuj±cy sztuki walki i maj±cy na celu poszukiwanie Graala.
Satani¶ci maj± swoje schizmy. Z roz³amu w Ko¶ciele Szatana wy³oni³a siê ¦wi±tynia Seta, za¶ spory w Ko¶ciele S±du
Ostatecznego da³y pocz±tek Fundacji Wiary Tysi±clecia. satani¶ci w duchu synkretyzmu swoje pogl±dy czerpi± z
ró¿nych ¼róde³. M.in inspiracj± s± dla nich pisma Charlesa Baudelaire'a, Charlesa Georges'a Husmasa i Howarda
http://egzorcyzmy.katolik.pl/
Kreator PDF
Utworzono 24 August, 2008, 12:02
18666411.001.png
 
Egzorcyzmy: walka z szatanem.
Philipsa Lovercrafta. Du¿e zainteresowanie w¶ród nich wzbudza tak¿e "Necronomicon" - fikcyjna ksiêga zaklêæ napisana
przez szalonego Araba Abdula Alhazreda.
{mospagebreak title=Obrzêdy satanizmu}
W swoich obrzêdach satani¶ci dopuszczaj± siê aktów bezczeszczenia zw³ok, przemocy fizycznej, takze wobec
nieletnich oraz rytualnych zabójstw zwierz±t i ludzi. U¿ywaj± do nich wykradzione konsekrowane Hostie i szaty liturgiczne,
które nastêpnie profanuj± poprzez dokonywanie przy ich udziale praktyk seksualnych, depcz±c je niejednokrotnie na
znak nienawi¶ci. Liturgia "czarnych mszy" jest ró¿na u poszczególnych grup i od³amów. Wspóln± cech tego obrzêdu jest dla
nich na¶ladowanie w ma³pi i blu¼nierczy sposób liturgiê Mszy ¶w. katolickiej. Zamiast imienia Bo¿ego wzywa siê
imienia szatana, przywo³uje siê z³e duchy, odmawia siê "Ojcze Nasz" odwracaj±c prawdziwy sens modlitwy (np.
Ojcze nasz, który¶ jest w piekle) Odprawiana ona jest przewa¿nie w godzinach nocnych lub wieczornych. Symbole
satanistów to oprócz odwróconego krzy¿a i trzech szóstek to tak¿e "pieczêæ Baphometa" zwana te¿ "okiem Lucyfera", które
zbudowane s± na bazie pentagramu.
Oczywiste s± powi±zania satanizmu z magi± i spirytyzmem (zajmuj± siê tym tzw. Magowie Ciemno¶ci). Rytua³y sa tak
dobrane, aby wywo³aæ jak±¶ zmianê w sytuacjach czy wydarzeniach, której nie mo¿na by uzyskaæ normalnymi ¶rodkami.
Mordy dokonywane przez satanistów nie s± wymys³em. Jak podaj± statystyki policyjne w 1998 r. w Opolu szesnastoletnia
Iwona zamordowa³a przy u¿yciu siekiery i no¿a swoj± siedemdziesiêcioletnia babciê po czym pi³a jej krew. W 1999 r.
Robert K. i Tomasz S. w jednym z bunkrów w okolicy Rudy ¦l±skiej dokonali rytualnego morderstwa dwóch osób. We
wrze¶niu 2000 r. zdewastowano i sprofanowano dwadzie¶cia cztery groby na przyko¶cielnym cmentarzu w
Szamotu³ach.
http://egzorcyzmy.katolik.pl/
Kreator PDF
Utworzono 24 August, 2008, 12:02
18666411.002.png
 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin