full-version-daj-sie-poznac-od-najlepszej-strony-krotki-kurs-autopromocji-i-lansu_dajnaj.pdf

(4973 KB) Pobierz
666031645 UNPDF
IDŹ DO:
DAJ SIĘ POZNAĆ
OD NAJLEPSZEJ STRONY.
KRÓTKI KURS
AUTOPROMOCJI I LANSU
Autor: Peggy Klaus
Tłumaczenie: Marta Czub
ISBN: 978-83-246-2201-6
own horn without blowing it
Format: A5, stron: 240
Spis treści
Przykładowy rozdział
KATALOG KSIĄŻEK:
Katalog online
Zamów drukowany
katalog
CENNIK I INFORMACJE:
Twój osobisty PR
• Wzbudzanie zainteresowania, ekscytacji i podziwu wobec własnej osoby
• Stosowanie chwytliwych technik komunikacyjnych
• Wykorzystywanie nowoczesnych technologii w autopromocji
• Czerpanie korzyœci z pozytywnego szumu wokół Ciebie
Zacznij się chwalić… Jeœli sam nie zaczniesz mówić za siebie, kto to zrobi?
„Financial Times”
Zamów informacje
o nowościach
Zamów cennik
CZYTELNIA:
Fragmenty książek
online
Jeœli nie JA, to KTO?!
Zapewne znasz ten żart, w którym szczur skarży się chomikowi na swój los,
narzekając, że choć obaj są tak do siebie podobni, chomika ludzie uwielbiają,
a szczura z uporem tępią. Odpowiedzią chomika jest celne spostrzeżenie: „Problem
w tym, chłopie, że masz kiepski PR!”.
A Ty, czy również czujesz się niedoceniony i zauważasz, że otaczają Cię ludzie,
którzy wcale nie są od Ciebie inteligentniejsi, zdolniejsi czy bardziej urodziwi, a jednak
to właœnie oni awansują w pracy, mają większe powodzenie u płci przeciwnej i budzą
powszechną sympatię? Jeœli w tej miniankiecie na wszystkie pytania odpowiedziałeœ
twierdząco, mamy dla Ciebie propozycję nie do odrzucenia. Sprawdź, jak radzą sobie
z tym zagadnieniem zawodowcy, i zacznij wreszcie stosować niezawodne techniki
autopromocji.
Odrzuć fałszywą skromnoœć i pokaż, ile jesteœ wart! Chwalenie się własnymi
osiągnięciami i zaletami to żaden grzech. Dowiedz się, jak przyciągać uwagę innych
w sposób dyskretny, lecz zniewalający. Naucz się nawiązywać trwałą więź z ludźmi
i roztaczać wokół siebie zaraźliwą energię, sprawiając wrażenie osoby, która jest pewna
tego, co osiągnęła i dokąd zmierza. Jeœli sam nie zainwestujesz w promowanie siebie,
nikt Cię w tym nie wyręczy!
Ta książka pozwoli Ci uzmysłowić sobie, że chwalenie się jest niezbędnym narzędziem
przetrwania.
Do koszyka
Do przechowalni
Nowość
Promocja
Onepress.pl Helion SA
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. (32) 230 98 63
redakcja: redakcjawww@onepress.pl
informacje: o księgarni onepress.pl
Harry Kavros,
zastępca dziekana w Columbia Law School
Przekonujący styl pisania Klaus i autentyczny ton wypowiedzi wraz z zaczerpniętymi
z życia anegdotami pokazują transformację, jaka może się dokonać w życiu
zawodowym dzięki skutecznemu chwaleniu się.
„Publishers Weekly”
666031645.002.png 666031645.003.png
666031645.004.png
SPIS TRECI
Podzikowania ............................................ 9
Wstp Czego nauczy mnie mój ojciec,
a czego Hollywood ................................ 13
Rozdzia 1. Mity o autopromocji,
które nie daj nam y ........................... 27
Rozdzia 2. Jakie s zatem Twoje dobre strony? ...... 47
Rozdzia 3. Sztuka lansu w biurze
i poza nim ............................................... 75
Rozdzia 4. Techno-lans:
autopromocja XXI wieku ...................... 93
Rozdzia 5. Rozmowa o prac: jak chwalc si,
utorowa sobie drog do rodka ......... 115
Rozdzia 6. Okresowa ocena pracownika:
dobry, zy i brzydki .............................. 137
Rozdzia 7. Kiedy nie masz „prawdziwej” pracy .... 155
Rozdzia 8. Gdy dziaasz samodzielnie .................. 175
Rozdzia 9. Lans-rady .............................................. 195
Rozdzia 10. Wyznanie i dwanacie wskazówek
dotyczcych autopromocji ................... 223
666031645.005.png
ROZDZIA 1.
Mity o autopromocji,
które nie daj nam y
Nie przechwalasz si, jeli rzeczywicie co zrobie.
— D IZZY D EAN
Mit nr 1:
DOBRA ROBOTA
MÓWI SAMA ZA SIEBIE
Wspóczesne miejsca pracy nie maj ju nic wspólnego z tymi,
w których pracowa mój ojciec, ani nawet z tymi, w których
w latach 70. i 80. ubiegego wieku zatrudnio si wiele Waszych
matek. Dawno miny czasy, w których lojalno i pracowi-
to gwarantoway sta posad. Dla wikszoci to nic nowego.
Mimo to wielu z nas nie potrafi dostrzec wartoci, jak ma
autoreklama podczas lawirowania w dzisiejszych niestabil-
nych i nieprzewidywalnych miejscach pracy. Na skutek nie-
ustannych zmian — fuzji, zmian kierownictwa, redukcji — nie
masz po prostu innego wyjcia, jak pokaza innym ludziom
666031645.001.png
28
D AJ SI POZNA OD NAJLEPSZEJ STRONY
w organizacji, kim jeste i jakie masz osignicia. W przeciw-
nym bowiem razie bdziesz cigle pomijany podczas rozdzie-
lania awansów, planowania sukcesji lub w okresie zwolnie,
kiedy firma musi zdecydowa, którzy pracownicy s najlepsi.
Nawet jeli po mistrzowsku dbasz o to, eby Twój szef by
zawsze ze wszystkim na bieco, pamitaj, e pewnego dnia
moe ju go nie by w firmie. Musisz zabezpieczy si z kadej
strony i sta si kim wyjtkowym w oczach szefa Twojego
szefa oraz szefa tamtego szefa, a take wszystkich innych sze-
fów a do tego, który stoi najwyej. Twoja misja zacznie nastr-
cza jeszcze wicej trudnoci, jeli uwzgldnisz to, co poci-
gna za sob era informatyzacji: ludzi, których codziennie
zalewa fala e-maili, nagra na poczcie gosowej, faksów, tele-
fonów i spotka. Nikt nie ma waciwie czasu ani potrzeby
zwraca na Ciebie szczególnej uwagi.
Sianie na przyszo
Ludzie z firmy s niezwykle wani dla Twojego przetrwania,
ale równie istotni s ci spoza niej: porednicy z agencji pracy,
partnerzy biznesowi, przyjaciele i znajomi, a nawet konkurenci.
Nawet pozornie stabilne firmy mog zbankrutowa z dnia na
dzie. Jednym z wielu takich przykadów mog by choby
Enron i Arthur Andersen 1 .
1 W 2001 roku wybuch skandal zwizany z faszowaniem dokumen-
tacji finansowej w firmie Enron, wielkim amerykaskim przedsibiorstwie
energetycznym. W spraw zamieszana bya firma zajmujca si dokumen-
tacj Enronu — spóka Arthur Andersen. W nastpstwie ujawnienia sprawy
Enron ogosi bankructwo, a Arthur Andersen utraci wiarygodno,
co oznaczao koniec wiodcej pozycji firmy na rynku — przyp. red.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin