ZADANIA KOORDYNATORA DS BHP.doc

(32 KB) Pobierz

Zadania koordynatora ds. bezpieczeństwa

16/01/2008

Plan pracy koordynatora ds. bezpieczeństwa na rok szkolny 2007/2008.

Zadania do realizacji w roku szkolnym 2007/2008

Zadanie

Sposoby realizacji

Termin

Osoby odpowiedzialne

Dowody realizacji/ uwagi

Opracowanie planu pracy na cały rok szkolny

analiza programów (wychowawczego i profilaktycznego), planów pracy wychowawców, pedagoga, psychologa szkolnego oraz zespołów Rady Pedagogicznej – zebranie i zestawienie zadań, form i celów realizowanych w ramach zapobiegania agresji i podnoszenia bezpieczeństwa uczniów nowym roku szkolnym

wrzesień 2007

– koordynator we współpracy z wicedyrektorem, pedagogiem i psychologiem szkolnym

plan pracy koordynatora ds. bezpieczeństwa

Zasady współżycia i kultury osobistej obowiązujące w szkole

zapoznanie uczniów lub przypomnienie im dokumentacji szkolnej: – statutu szkoły, – wewnątrz- szkolnego systemu oceniania,

wrzesień– październik styczeń–luty

– wychowawcy poszczególnych klas – pracownik ds. BHP – zespół ds. wychowawczych – pedagog i psycholog szkolny

monitoring wpisów do dzienników oraz wdrażania rozporządzeń wewnętrznych i stopnia ich realizacji

– zasad współżycia w szkole

cały rok

BHP w szkole

1. Zapoznanie z zasadami BHP i regulaminami, które obowiązują w szkole (m.in. przebywania w sali gimnastycznej, bibliotece, pracowni chemicznej, informatycznej oraz w wybranych pomieszczeniach) 2. Zasady ewakuacji z budynku szkolnego 3. Zapoznanie uczniów lub przypomnienie im procedur postępowania w różnych sytuacjach (m.in. wypadki, postępowanie w sytuacjach zagrożenia i demoralizacji)

wrzesień– październik styczeń–luty (i cały rok według potrzeb)

– zespół ds. bezpieczeństwa – pracownik ds. BHP – nauczyciele wychowania fizycznego i przysposobienia obronnego – wychowawcy klas

monitoring wpisów do dzienników, planów pracy (m.in. zespołu ds. bezpieczeństwa, wychowawczego) oraz wniosków z pracy zespołów i wychowawców za I semestr

4. Ocena warunków BHP w szkole po przeglądach i kontrolach

październik, marzec oraz dodatkowo według potrzeb

– dyrektor szkoły – pracownik ds. BHP – Społeczny Inspektor Pracy – pracownik ds. administracyjnych

protokoły przeglądów budynków i pomieszczeń szkoły oraz analizy warunków pracy

Ćwiczenie umiejętności właściwego zachowania się w sytuacjach trudnych i w sytuacji zagrożenia

1. Pogadanki i zajęcia praktyczne (warsztaty na godzinach wychowawczych i wybranych lekcjach): – zachowania w różnych trudnych sytuacjach, – sposoby radzenia sobie ze stresem, z agresją i frustracją – kim jest agresor i ofiara – normy współżycia w rodzinie, szkole, społeczeństwie – dlaczego musimy ich przestrzegać – co tolerujemy, akceptujemy, a na co nie wyrażamy zgody 2. Ćwiczenie zachowań w sytuacjach trudnych i niebezpiecznych: – wypadki, postawy bierne i agresywne a ataki agresji, złości, paniki, fobii

listopad– grudzień marzec– kwiecień oraz według ustalonych planów godzin wychowawczych

– wicedyrektor szkoły – pracownik ds. BHP – zespół ds. wychowawczych – zespół ds. bezpieczeństwa – nauczyciele podstaw przedsiębiorczości – pedagog i psycholog szkolny – wychowawcy klas

analiza stopnia realizacji planów pracy nauczycieli, wychowawców, pedagoga i psychologa szkolnego oraz zespołów Rady Pedagogicznej

3. Przeprowadzanie próbnych alarmów przeciwpożarowych

– pracownik ds. BHP – dyrektor szkoły – kierownik ds. administracyjnych

sprawozdanie i wnioski z przeprowadzonej ewakuacji

Propagowanie właściwych postaw i bezpiecznych zachowań w szkole i poza nią

1. Konkurs dobrych manier i kultury języka ,,Zachowuj się”

II semestr (luty)

– wicedyrektor – wychowawcy klas – pedagog i psycholog szkolny – pracownik ds. BHP – zespół ds. bezpieczeństwa

tablice informacyjne i ulotki

2. Konkurs wiedzy i umiejętności z zakresu BHP

kwiecień–maj

sprawozdania z realizacji planów pracy zespołu ds. bezpieczeństwa, wychowawczego, planów pracy wychowawców za I semestr oraz wnioski do ich dalszej pracy

3. Promocja zagadnień z dziedziny BHP oraz asertywnych zachowań

według potrzeb (cały rok)

4. Obchody Dni Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia

kwiecień

Rozwijanie różnych form współpracy z instytucjami wspierającymi szkołę i pomagającymi jej w ograniczaniu i zapobieganiu agresji wśród uczniów

1. Rozpropagowanie informacji o sposobach i formach pomocy instytucji wspierających szkołę

październik– marzec i cały rok (według ustalonych terminów)

– wicedyrektor szkoły – pracownik ds. BHP – zespół ds. wychowawczych – zespół ds. bezpieczeństwa – pedagog i psycholog szkolny – wychowawcy klas

tablice informacyjne

2. Spotkania z przedstawicielami, pracownikami instytucji na lekcjach i warsztatach (uczniowie), radach szkoleniowych (nauczyciele) oraz spotkaniach z rodzicami (rodzice) 3. Zachęcanie do korzystania z porad, wsparcia i pomocy instytucji oraz profesjonalnych osób – kampania ,,Nie tylko ty masz problemy”

koordynowanie terminów spotkań i szkoleń z policją, pracownikami poradni psychologiczno -pedagogicznych, Mrowiska oraz innymi instytucjami i organizacjami

Zofia Świderska – pracownik ds. BHP V Liceum Ogólnokształcącego im. płk. St. Dąbka w Gdyni

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin