11.
Krewni
Co ja tu robię
13.
MATERIAŁY: niepotrzebne
CEL:
przełamanie lodów, zabawa, budowanie zaufania (zabawa wskazana na pierwsze spotkanie z grupą)
PRZEBIEG:
) uczestnicy krążą po sali, osoba prowadząca mówi:znajdź kogoś, kto ma podobne oczekiwania w stosunku do tego warsztatu, jak ty
) osoba prowadząca mówi: usiądź z tą osobą i ustalcie, kto będzie osobą A, a kto B
) A mówi, B słucha. A mówi o rzeczach, które chce,aby osoba B wiedziała o niej. Po 5 minutach następuje zmiana (rozmowa trwa w sumie 10 minut)
) A i B mają 5 minut na porozumienie się w sprawach,które są dla nich wspólne
) osoba prowadząca mówi: teraz niech każdy znajdzie innego towarzysza i porozmawia z nim na tematy, które są wam wspólne. Powtarzajcie to tak długo,aż zbiorą się dwie duże grupy „krewnych", którychczłonkowie mają coś ze sobą wspólnego
) dowolna zabawa wykorzystująca podział na dwiedrużyny
MATERIAŁY: czyste kartki (2 x 4), tablica i kreda
CEL: integracja grupy, zabawa, określenie celów indywidu-
alnych
PRZEBIEG: 1) burza mózgów - wszystkie możliwe cele bycia w grupie. Ktoś zapisuje je na tablicy (powinno być ich bardzo dużo)
) każdy powód zapisany jest na dwóch kartkach
) karty są mieszane i każdy gracz dostaje po 6 kart
) gracze wymieniają się swobodnie kartkami, aż zostaną im w ręku trzy z najważniejszymi dla nichcelami
) po wymianie wszyscy siadają w kręgu i mówią, jakietrzy karty mają i dlaczego wybrali właśnie te
) wybrane kartki są porównywane z listą zapisaną natablicy; cele, które zostały wybrane są podkreślone.Można dodawać nowe
Złap moje imię
20
MATERIAŁY: piłka
CEL; podniesienie nastroju
PRZEBIEG: wszyscy przedstawiają się swoimi imionami. Jedna z osób dostaje piłkę, rzuca ją do kogoś. Osoba, która łapie, ma powiedzieć imię osoby, która rzucała i rzuca do następnej, ta łapie i mówi imię tej, która do niej rzuciła itd. Zabawa trwa, dopóki wszyscy nie nauczą się imion wszystkich
21
.
katie1703