Rebel-Times-08.pdf

(8388 KB) Pobierz
Rebel Times
11393665.011.png
Rebel Times
Witajcie ponownie!
Wydawca: REBEL.pl
Serdeczne dzięki za pobranie kolejnego numeru Rebel
Timesa. Jak zwykle mamy nadzieję, że dzisiejsza porcja
recenzji będzie dla Was miłą lekturą. Na początku
numeru proponujemy dwie godne uwagi strategie
przenoszące graczy w starożytność. W dalszej części
majowego numeru proponujemy kolejną recenzje dodatku
do opisywanej wcześniej planszówki oraz oryginalnej gry
logicznej dla dwóch osób. Na koniec jak zwykle coś dla
fanów gier fabularnych. Okładka numeru zdradza, że w
gronie recenzji erpegowych tym razem nie tylko fani
Świata Mroku znajdą coś dla siebie. Miłego czytania i do
zobaczenia za miesiąc!
Redaktor naczelny:
Tomasz 'Sting' Chmielik
Zespół:
Tomasz 'Sting' Chmielik,
Marcin 'ajfel' Zawiślak,
Dominika 'jestem_wredna' Rycerz,
Andrzej 'Ejdżej' Jakubiec
Korekta:
Tomasz 'Sting' Chmielik
ajfel
Grafika, skład:
Marcin 'ajfel' Zawiślak
Współpracownicy:
Oneiros – oficjalny serwis Świata Mroku (oneiros.pl)
Wrota Wyobraźni – serwis ogólnofantastyczny (wrota.com.pl)
Redakcja zastrzega sobie prawo do skracania i adiustacji tekstów oraz zmiany tytułów.
Materiałów nie zamówionych, nie zwracamy. Przedruk z gazety dozwolony jest jedynie za
pisemną zgodą wydawcy. Redakcja nie odpowiada za treść reklam i ogłoszeń. Wydawca ma
prawo odmówić zamieszczenia ogłoszenia i reklamy, jeśli ich treść lub forma są sprzeczne z linią
programową lub charakterem pisma oraz interesem wydawcy [art. 36 pkt 4 Prawa Prasowego].
Czekamy na Wasze opinie i komentarze.
Kierujcie je na nasz adres: sklep@rebel.pl
Jak oceniamy
Każdy produkt opisywany na łamach Rebel Times poddajemy ocenie według przedstawionego niżej schematu:
Po lewej stronie znajduje się okładka produktu, po prawej informacje o autorze recenzji. Ocena Wykonania w skali od 1 do 10
obejmuje jakość wydania (zarówno trwałość jak i estetyka wykonania, jakość ilustracji, poziom redakcji etc). Przez Miodność
rozumiemy jakość i elastyczność zasad gry, pomysł i ogólną atrakcyjność produktu. Cena w skali od 1 do 10 to stosunek podanej
w nawiasie ceny produktu do jego faktycznej wartości – czyli szacunkowe określenie, na ile naszym zdaniem warto grę kupić.
Redakcja Rebel Times stara się pisać wyłącznie o grach godnych uwagi, niemniej niekiedy cena dobrego produktu może okazać
się wyjątkowo wygórowana lub atrakcyjna – to właśnie obrazuje trzeci element oceny.
Nazwa gry
Wykonanie: 9/10
Miodność: 8/10
Cena: 10/10 (169.95 zł)
zrecenzował: ajfel
2
11393665.012.png 11393665.013.png 11393665.014.png 11393665.001.png 11393665.002.png
Maj 2008
Nr 8, Maj 2008
Spis treści
2
Wstępniak
.. czyli jak zwykle kilka słów o numerze
4
Nasze morze
Mare Nostrum
10
Narodziny cywilizacji
Eufrat i Tygrys
15
Koszmar w Dunwich
Dunwich Horror Expansion
21
Bakelitowe robactwo
Hive
24
Heretycy i Inkwizycja
Dark Heresy
28
Oneiros prezentuje
Promethean: the Created
32
Plany na czerwiec
czyli: co w następnym numerze?
3
11393665.003.png 11393665.004.png 11393665.005.png
Rebel Times
Mare Nostrum
Nasze morze
Dawno temu, w czasach, gdy Imperium Rzymskie
rządziło wszystkimi terenami otaczającymi Morze
Śródziemne rzymianie zwykli mówić na nie Mare
Nostrum – nasze morze. Nie bez przyczyny rzecz
jasna – w końcu byli w zasadzie jego jedynymi
władcami. Dziś i Ty masz możliwość powtórzenia
tego sukcesu sprzed wieków. Pytanie tylko – czy Ci
się uda?
Mare Nostrum to gra strategiczna dla 3 do 5 osób, w
której graczom przyjdzie wcielić się w przywódców
najwspanialszych cywilizacji antycznego świata.
Jako Rzymianie, Grecy, Babilończycy, Egipcjanie,
bądź Kartagińczycy będą mieli za zadanie zwabić w
swoje szeregi potężnych herosów i zbudować Cuda
Świata. Ten, kto zdoła zbudować łącznie cztery
Cuda lub bohaterów (w dowolnej kombinacji) –
wygrywa. Należy się jednak strzec, bowiem gracz,
który kosztem wyższym, niż pozostałe Cuda Świata
zbuduje Piramidy, pobije swoich przeciwników i
zostanie niekwestionowanym władcą Morza
Śródziemnego. Pora więc rozpocząć zmagania!
Elementy gry
Swoim kształtem pudełko gry nie
przypomina produkcji Fantasy Flight
Games, a znacznie bardziej przywodzi
na myśl starsze, europejskie
planszówki. W dużym, prostokątnym
pudle mieści się naprawdę dużo
elementów. Oto one:
instrukcja do gry
plansza
144 karty składające się z:
3 Karty Ról Graczy: Dyrektor
Handlowy, Przywódca
Polityczny, Przywódca
Wojskowy
5 Bohaterów Danej Cywilizacji,
po jednym dla każdej cywilizacji:
Juliusz Cezar, Hannibal,
Hammurabi, Perykles i
Kleopatra
6 Ogólnych Bohaterów:
4
11393665.006.png 11393665.007.png 11393665.008.png
Maj 2008
Agamemnon, Archimedes, Helena Trojańska,
Nabuchodonozor, Salomon i Ulisses
7 Cudów Świata: Kolos, Wiszące Ogrody,
Świątynia Artemidy, Posąg Zeusa, Latarnia
morska, Mauzoleum, Piramidy
123 Karty Zasobów, zawierające: 35 Kart
Podatków (Tax) i 88 Kart Towarów
(Commodity) (inwentarz, zboże, owoce,
klejnoty, niewolnicy, oliwa z oliwek, metal,
złoto, papirus, pachnidła, ryby i wino)
ustawienia, a druga krótkie podsumowanie
zasad
8 kości szcześciościennych
Wykonanie stoi na bardzo przyzwoitym poziomie.
Plansza jest naprawdę pancerna. Ciężka, wykonana
z grubej tektury będzie służyć przez długi czas.
Kolorystyka jest przyjemna dla oka, nie za jasna i nie
za ciemna. Ogólna przejrzystość planszy też jest
całkiem dobra, choć niektóre narysowane na niej
surowce mogą się na początku mylić.
58 tekturowych żetonów Budowli,
odpowiadających różnym budowlom: 28
Karawan, 12 Targów, 12 Miast, 6 Świątyń
5 różnokolorowych zestawów po 33
drewniane elementy (jeden zestaw dla
każdego gracza). Każdy zestaw zawiera: 21
Jednostek Wojskowych: 5 Tryrem (antyczna
łódź), 8 Legionów (figurki), 8 Fortec (wysokie
ośmioboki), 12 Znaczników Wpływu
(okrągłe żetony)
5 Kart Pomocy Gracza (1 dla każdej
cywilizacji), jedna strona zawiera startowe
Karty wykonane są z dobrego papieru i nie
wygląda na to, żeby miały się zbyt szybko wytrzeć.
Grafiki na kartach surowców odpowiadają tym
narysowanym na planszy i – podobnie jak w
poprzednim wypadku – z początku mogą się mylić.
Z pomocą przychodzą nam jednak podpisy (których
nawet w wersji niemieckiej może nauczyć się
dziecko).
Rozczarowani mogą się czuć ci, którzy spodziewają
się po figurkach dodatkowych bajerów. Pionki są do
5
11393665.009.png 11393665.010.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin