OPINIA PEDAGOGA SPECJALNEGO (PPP- IN).docx

(17 KB) Pobierz

 

OPINIA NAUCZYCIELA PROWADZACEGO NAUCZANIE INDYWIDUALNE Z RAMIENIA SOS-W

IM. ……….. W …………..

 

Mariusz urodził się ………. w ………. z rozpoznaniem Mózgowego Porażenia Dziecięcego. Zajęcia indywidualne prowadzone są od 2005 roku i realizowane w domu rodzinnym dziecka, w roku szkolnym 2010/2011 w wymiarze 11 godzin tygodniowo.

SYTUACJA RODZINNA I WARUNKI MATERIALNO-BYTOWE

Mariusz wychowuje się w rodzinie pełnej. Ojciec pracuje zawodowo, matka zajmuje się domem. Chłopiec ma rodzeństwo- dwóch starszych …...

Rodzina zamieszkuje piętro w domu wielopokoleniowym. Mariusz ma dobre warunki do nauki i zabawy. Posiada biurko i wszelkie pomoce potrzebne do zajęć.

Sytuacja materialno-bytowa: przeciętna.

DIAGNOZA UMIEJĘTNOŚCI FUNKCJONALNYCH OPARTA NA OBSERWACJI DZIECKA PAC GUNZBURGA.

OBSŁUGIWANIE SIEBIE

ZACHOWYWANIE SIĘ PRZY STOLE I JEDZENIE

Mariusz:

- potrafi przygotować proste potrawy pod kierunkiem nauczyciela (kanapki, surówka z warzyw i owoców),

- używa noża i innych sprzętów kuchennych przestrzegając zasad BHP,

- samodzielnie obiera duże owoce i warzywa z małymi ma kłopot,

- umie pokroić warzywa i owoce na duże kawałki,

- od czasu do czasu należy mu przypominać o nawykach związanych z higienicznym przyrządzaniem potraw.

PORUSZANIE SIĘ

Mariusz porusza się samodzielnie. Wchodzi i schodzi ze schodów stawiając krok podtrzymując się,

Uczeń bierze udział w wycieczkach zorganizowanych przez nauczyciela

- umie zachować się w autobusie (przywitać się z kierowcą, bezpiecznie zająć miejsce) oraz w mieście,

- kojarzy miejsca, które już zwiedzał (park, cmentarz, rynek itp.)

Mariusz nie lubi wycieczek w szerszym gronie.

TOALETA I MYCIE

Uczeń:

- ma problemy z dbałością o higienę jamy ustnej (jest mało sumienny, niedokładny)

UBIERANIE I ROZBIERANIE

- zdarza mu się ubierać bluzę, spodnie „przodem do tył ,

- „radzi” sobie z odróżnianiem prawego i lewego buta poprzez oznaczenie ich mazakiem,

- potrafi dostosować rodzaj ubioru w zależności od pory roku i pogody.

ZDROWIE

Podczas zajęć uczeń:

- zwraca uwagę na komfort pracy- właściwe oświetlenie ,

- zgłasza potrzebę mycia rąk, gdy są brudne (np. po użyciu kleju),

- nie wymaga większej kontroli podczas mycia rąk,

- wynosi śmieci do kosza, układa książki na półkach- wymaga przypomnień.

Uczeń wolny czas spędza na:

- oglądaniu telewizji, korzystaniu z komputera,

- stara się pomagać matce robiąc zakupy,

- lubi spacery po okolicy,

- zgłasza niechęć  do wyjazdów w szerszym gronie (wziął udział w wycieczce do ……w ramach programu  ……….  i pomimo korzystania z atrakcji wyjazdu zgłaszał niezadowolenie).

 

 

 

KOMUNIKOWANIE SIĘ

JĘZYK

Uczeń:

- ma problemy ze skupieniem uwagi podczas słuchania utworów literackich czytanych przez nauczyciela ,

- rozumie układy słów zawierających określone stosunki przestrzenne i czasowe,

- swobodnie wypowiada się na temat  własnych przeżyć, wrażeń i doświadczeń,

- czyta krótkie, proste wyrazy (drukowane i pisane), choć zdarza mu się jeszcze mylić litery,

- pisze krótkie i proste wyrazy ( pismo drukowane), choć zdarza mu się jeszcze mylić litery szczególnie te podobne do siebie np. B, D, b, d, ,

- ma problemy z wyraźnym wypowiadaniem słów i pisaniem wyrazów zawierających L i R ,

- opanowuje pamięciowo krótkie teksty.

UJMOWANIE RÓŻNIC

Mariusz potrafi:

- określić położenie przedmiotów (1),

- porównać przedmioty pod względem kilku cech (2),

- odczytać pełne godziny na zegarze, nadal wymaga ćwiczeń w określaniu „wpół do”, uczy się odczytywać godziny „kwadrans po, za kwadrans” (3).

- zapisać w zeszycie aktualny dzień  tygodnia, miesiąc i rok (4),

- określić daty świąt i pokazać je w kalendarzu (4).

LICZBY I WIELKOŚCI

Uczeń:

- zapisuje liczy jednocyfrowe i dwucyfrowe  w dostępnym mu zakresie, choć zdarza się , że nie mieści się w liniaturze, pisze mało starannie,

- porządkuje liczby według ustalonego warunku,

- doskonali dodawanie i odejmowanie w dostępnym zakresie  (na konkretach), sprawdza wynik działania przy użyciu kalkulatora ,

- rozpoznaje i nazywa monety 5 zł ,2 zł, 1zł  oraz banknoty 10 zł, 20 zł, 50 zł.

 

 

 

POSŁUGIWANIE SIĘ OŁÓWKIEM

Uczeń:

- doskonali pisownie liter (drukowane).Zdarzaja Mariusz wykonuje zadania szybo, lecz nie zawsze starannie i poprawnie ,

- poznaje litery pisane ( ma trudności w odtwarzaniu kształtów niektórych liter) (1),

- obsługuje komputer przenośny (potrafi napisać krótkie życzenia świąteczne  w programie Word) (2),

- preferuje kolorowanie rysunków według kodu (3), zadania polegające na odszukiwaniu różnic, ma trudności w narysowaniu prostych szlaczków i wzorów.

USPOŁECZNIENIE

UDZIAŁ W ZABAWACH I POZNAWANIE OTOCZENIA

Mariusz:

- bierze udział w spotkaniach w ramach projektu…………… ( Z jednej strony jest ciekawy co do oferty prowadzonych zajęć, z drugiej stwierdza, że nie ma ochoty w nich uczestniczyć)  (1),

- spaceruje po najbliżej okolicy, odwiedza znajomych, robi zakupy w pobliskim sklepie (2),

- nazywa zwierzęta domowe, opowiada o sposobach opieki nad nimi (4),

- nazywa, rozpoznaje warzywa, owoce (5).

CZYNNOŚCI DOMOWE 

- chętnie opowiada o rodzinie, uroczystościach rodzinnych- omawia organizację życia w rodzinie (2,3),

- wykonuje obowiązki powierzone mu przez matkę (4).

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin