Czlowiek_w_chwale_tom11_numer3.pdf

(290 KB) Pobierz
168274453 UNPDF
Człowiek w chwale
Tom 11, numer 3
W numerze:
Strona 2: Baranek, który był zabity
Rola Chrystusa, jako Baranka nie była tylko jednorazowym wydarzeniem na
Golgocie. Poprzez wszystkie wieki będzie On czczony jako ofiarowany Baranek,
co jest podstawą przyjęcia i uwielbienia wierzących.
Strona 6 : Psalmy mówiące o Chrystusie w Niebie
Chrystus w Niebie jest wielką rzeczywistością i nasz duchowy postęp i nasze
poznanie Boga w dużym stopniu zależy od tego w jakim stopniu rozumiemy Go
tam.
Strona 12: Wniebowstąpienie Chrystusa
Wstąpienie Chrystusa do Nieba oznacza nowe relacje, odnowioną suwerenność i
nową moc dla wierzącego.
Strona 18: Wielkość zmartwychwstania
Zmartwychwstały Chrystus jest przedstawicielem pełnej myśli Bożej dla
człowieka. Jest to chwalebna rzeczywistość i ma praktyczne zastosowanie dla
Kościoła na ziemi, który jest w pełni złączony z Głową, która jest teraz w Niebie.
„Widzimy raczej tego, który na krótko uczyniony został mniejszym od aniołów,
Jezusa, ukoronowanego chwałą i dostojeństwem za cierpienia śmierci, aby z
łaski Bożej zakosztował śmierci za każdego.” — Hebrajczyków 2:9
168274453.003.png
Człowiek w chwale
Baranek, który był zabity
W Apokalipsie Jezusa Chrystusa Jan otrzymał wiele wizji tego co jest i tego co ma
przyjść. Te wizje służą jako objawienie lub manifestacja Jezusa Chrystusa i chwały
jaką będzie miał, kiedy ustanowi Swoje królestwo na ziemi. Poprzez cała księgę
Jezus ma kilka różnych imion. Każde z tych imion jest ważne i ma wielkie
znaczenie.
Niektóre z bardziej znanych tytułów to „Alfa i Omega, Pierwszy i Ostatni,
Początek i Koniec” (22:13). „Słowo Boże” (19:13), „Król królów i Pan panów”
(19:16) i „Korzeń i ród Dawidowy i Gwiazda Jasna Poranna” (22:16). Ale od tego
czasu, kiedy Jan został przeniesiony do nieba (4:1-2) aż do ostatnich spojrzeń, które
otrzymujemy na temat przyszłych wieków (21,22), więcej niż inne imiona występuje
imię „Baranek.” Występuje ono 27 razy w Księdze Objawienia.
Pierwszy raz spotykamy ten tytuł w ewangelii Jana, kiedy Jan Chrzciciel
przedstawia Jezusa swoim naśladowcom. „Oto Baranek Boży, który gładzi grzech
świata!” (1:29). Jest to początkowy opis Jezusa, jaki chrzciciel podaje swoim
uczniom i wtedy po raz pierwszy w Nowym Testamencie jest użyte imię „Baranek”
w stosunku do Jezusa.
Dla wielu z nas to stwierdzenie obejmuje wszystko o czym myślimy, kiedy
rozważamy Chrystusa jako „Baranka.” On jest tym, który był ofiarowany dla
zgładzenia naszych grzechów i otwarcia drogi do społeczności z Bogiem. Widzimy
to jako akt historyczny, który miał miejsce 2000 lat temu. Grzech został zgładzony
na krzyżu i jesteśmy wiecznie wdzięczni Bogu za ten akt.
Jednakże wydaje się, że taka tylko „historyczna” perspektywa dzieła Chrystusa
na krzyżu ma potencjał ograniczania naszego zrozumienia wielkości ofiary, jaką
złożył Chrystus. To dzieło Chrystusa jako „Baranka” obejmuje o wiele więcej i jest
pełne wielkich wartości i błogosławieństwa dla tych, którzy postanowili iść za
Barankiem.
Wieczna wartość Krzyża
Pomocnym może być zwrócenie uwagi, że w Objawieniu Baranek jest trzykrotnie
opisany jako „zabity”: „I widziałem Baranka jakby zabitego” (5:6), „Godzien jest
Baranek, który był zabity” (5:12), „Baranek, który był zabity” (13:8). Za każdym
razem słowo „zabity” jest w języku greckim jako imiesłów czasu przeszłego.
Thomas Newberry w Biblii z odsyłaczami określa znaczenie imiesłowu czasu
przeszłego, jako „wykonane i nadal wykonywane,” albo jako rezultat tego działania.
Innymi słowy, nie jest to tylko coś, co zostało dokonane w przeszłości, ale cos, co
2
168274453.004.png
 
Człowiek w chwale
trwa, a skutki tego nadal trwają i dlatego jest to nadal odczuwane jako coś, co ma
miejsce teraz.
To pojęcie ciągłego działania krzyża jest potwierdzone, jeżeli zwrócimy uwagę
na opis Pawła w 1 Kor. Dotyczący jego poselstwa. Paweł oświadcza, że głosił on
„Chrystusa ukrzyżowanego” (1:23) i że postanowił nic innego nie umieć, kiedy był
wśród wierzących w Koryncie „oprócz Chrystusa ukrzyżowanego” (2:2). I znowu
3
168274453.005.png
 
Człowiek w chwale
Baranek, który był zabity
„ukrzyżowanego” w obu tych fragmentach jest to imiesłów czasu przeszłego.
Czytelnik języka greckiego zrozumiałby, że Paweł nie mówił tylko o jakimś
historycznym wydarzeniu, ale że ogłaszał wieczną wartość i obecną wielkość
ofiarnej śmierci Chrystusa, jako Baranka Bożego.
Niezaprzeczalną prawdą jest to, że Chrystus umarł raz za wszystkich jako
wystarczająca ofiara za grzechy (Hebr. 10:1-18). Ale jest tak samo prawdą to, że
wartość tego „Baranka, który był zabity” ma ciągłą i trwającą wartość i jeżeli ją w
pełni zrozumiemy, to będziemy sobie bardziej cenić niezmierną wartość życia i
śmierci Chrystusa, Jezusa.
Ofiara całopalna
Ofiary, które były wyznaczone dla ludu Izraelskiego w III Księdze Mojżeszowej
pomagają nam wejrzeć w niedoścignioną wartość Baranka, który był zabity. Częścią
oddawania czci, jaką składali Izraelici było pięć różnych ofiar. Pierwszą była ofiara
całopalna (III Mojż. 1); ma ona wielkie znaczenie dla naszego studium Chrystusa,
jako Baranka.
Każda część procedury, każdy akt oczyszczania i przygotowywania wskazywały
na doskonały charakter i czyste życie Chrystusa. Oprócz tego, że była to pierwsza
ofiara, jaką Bóg nakazał Mojżeszowi, ofiara całopalna była jedyną ofiarą, która w
całości była spalana na ołtarzu. Nie pozostała żadna część tej ofiary. Nie pozostało
nic dla kapłanów ani nikogo innego; była ona w całości oddana Bogu.
Jeden ze znanych nauczycieli Biblii opisuje to w taki sposób: „Była to ofiara
najwyższego rzędu, ponieważ był to Chrystus, który ofiarował samego siebie Bogu.
Chrystus w ofierze całopalnej był wyłącznie dla oczu i serca Bożego. Ten punkt
powinien być wyraźnie zrozumiany. Tylko Bóg mógł w pełni ocenić Osobę i dzieło
Chrystusa. Tylko On mógł w pełni docenić krzyż jako wyrażenie doskonałego
poświęcenia Chrystusa. Krzyż, którego cieniem były ofiary całopalne miał taki
element w sobie, który mógł zrozumieć tylko boski umysł. Miał on w sobie taką
głębię,, której nie potrafił zrozumieć śmiertelny człowiek, ani anioł. W tym był głos,
który był przeznaczony wyłącznie dla i kierowany bezpośrednio do ucha Ojca.
Pomiędzy krzyżem Golgoty a Tronem Ojca była komunikacja, która bez porównania
przewyższa najwyższej rangi inteligencję” (C.H. Mackintosh).
W tej ofierze niewiele wskazuje na oczyszczenie od grzechu; nie ma niczego, co
byłoby wyłącznie dla korzyści człowieka. Jest to raczej wszystko dla przyjemności i
przychylności Boga. Każdy aspekt tej ofiary wskazuje na fakt, że Chrystus podobał
się Ojcu we wszystkich częściach Swojego życia i charakteru. Jego śmierć na krzyżu
w pełni zadowoliła Boga. „Jest to całopalenie, ofiara ogniowa, woń przyjemna
dla Pana” (3 Mojż. 1:13).
4
168274453.001.png
 
Człowiek w chwale
Interesujące jest zwrócenie uwagi, że kiedy Mojżesz później podawał przepisy
dotyczące ofiar całopalnych, to ogień nigdy nie mógł zgasnąć. „...Ofiara całopalna
5
168274453.002.png
 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin