nasza_wojna_tom3_numer2.pdf

(491 KB) Pobierz
168273868 UNPDF
Searchlight
P.O. Box60
Southend-on-Sea
Essex
SS2 9AS
England
NASZA
WOJNA
NASZA WOJNA
\
Tom 3, Numer 2
Badajcie duchy!
W numerze:
"A ja sam, Paweá, napominam was przez cichoĞü i áagodnoĞü Chrystusowa, ja, który, gdy jestem u
was osobiĞcie, rzekomo jestem pokorny, a gdym daleko, jestem ponoüĞmiaáy wobec was; proszĊ was
tedy, abym po przybyciu do was nie musiaá okazywaü tej stanowczej ĞmiaáRĞci, z jaką zmierzam ostro
wystąpiü przeciwko niektórym, pomawiającym nas o to, Īe prowadzimy cielesny sposób Īycia. Bo
chociaĪ tyjemy w ciele, nie walczymy cielesnymi Ğrodkami. GdyĪ orĊĪ nasz, którym walczymy, nie
jest cielesny, lecz ma moc burzenia warowni dla sprawy BoĪej; nim teĪ unicestwiamy záe zamysáy i
wszelką pychĊ podnosząFą siĊ przeciw poznaniu Boga, i zmuszamy wszelką myĞl do poddania siĊ w
posáuszeĔstwo Chrystusowi, gotowi do karania wszelkiego nieposáuszeĔstwa, gdy posáuszeĔstwo
wasze bĊdzie caákowite. Patrzcie na to, co oczywiste. JeĞli ktoĞ jest przekonany, Īe jest Chrystusowy,
niech teĪ i to rozwaĪy sam w sobie, Īe, tak jak on jest Chrystusowy, tak i my. Bo choübym siĊ nawet
nieco wiĊcej chlubiá wáadzą naszą, jaką nam Pan daá, aby was budowaü, a nie niszczyü, nie bĊGĊ
zawstydzony; lecz nie chcĊ, by wyglądaáo, Īe was straszĊ Ustami. Bo powiadają: Listy wprawdzie
waĪkie są i mocne, lecz jego wygląd zewnĊtrzny lichy, a mowa do niczego. Kto tak mówi, niech
zwaĪy, ĩe jakimi jesteĞmy w sáowie przekazanym listownie pod nieobecnoĞü, takimi teĪ bĊdziemy w
czynie, gdy bĊdziemy obecni" (II Koryntian 10:1-11).
ĩyjemy w wieku niepodobnym do wszystkich innych. W ciągu wielu lat Ğwiat byáĞwiadkiem
ustawicznego wyjawiania BoĪych zamiarów wobec Swojego stworzenia. Wraz z tym wyjawianiem
rozszalaáa siĊ straszna walka. Gdy tak przybliĪa siĊ wypeánienie BoĪego zamiaru i bitwa pomiĊdzy
Królestwem ĝwiatáRĞci a Królestwem CiemnoĞci jest juĪ w ostatniej fazie, w niebie jest ogáaszane
ostatnie rozstrzygniĊcie. Podczas wypeániania koĔcowego zwyciĊstwa, na ustach wielu wierzących
pojawia siĊ pytanie: "Gdzie jest moje miejsce, jaki mam w niej udziaá; co jest moją bronią i jak mam
jej uĪywaü?"
6áyszaáem jak ktoĞ powiedziaá, Īe kiedy czáowiek przychodzi do Chrystusa i rodzi siĊ na nowo,
"wkracza" w duchową walkĊ. Ten "krok w bok" od niepodzielnej prawdy BoĪego Sáowa w sercach
wielu wybranych zasiaá ziarna strachu przed demonicznymi silami. Te "ziarna" czĊsto zapuszczają
JáĊbokie korzenie; rosną i táamszą dopáyw BoĪego caákowitego pokoju, który jest prawdziwym
dziedzictwem kaĪdego wierzącego w Pana Jezusa.
Bracia i siostry w Chrystusie, zanim poznaliĞmy Jezusa jako Pana i Zbawiciela, byliĞmy
zwykáymi pionkami w bitwie. Nie mieliĞmy zupeánie wyboru - byliĞmy narzĊdziem i zabawką w
UĊku Szatana, zagubieni w jego niegodziwych planach i podatni na dziaáania demonicznych
zastĊpów.
Strona 1: Badajcie
duchy!
Trafne pytania dotyczące
nauk panujących obecnie
w ciele Chrystusa
Strona 4: 8Īywając
naszej broni
Odpieranie diabáa prowadzi do
zwyciĊstwa!
Strona 7: Zbroja - jej
ZáDĞciwe
XĪycie
Nawoáanie do pilnej czujnoĞci w
naszej walce z mocami
ciemnoĞci
Strona 9: Przyczyna
wojny w
Kanaanie
ByliĞmy
juĪ zupeánie
czĊĞcią
tej
strasznej
bitwy..
BoĪy niemiáosierny sąd nad
grzechem i wpáywem Szatana
"Sáowo Twoje jest pochodnio nogom moim i ĞwiatáRĞciąĞcieĪkom moim " — Psalm 119:105
1
168273868.003.png
NASZA WOJNA
Badajcie duchy!
byáo "zwaĪenie" sáów Szatana z kontekstem caáego Pisma. My
powinniĞmy czyniü podobnie.
Dzisiaj, wĞród nauczania opartego na PiĞmie ĝwiĊtym, na temat
Duchowej Walki, istnieją powaĪne báĊdy. Te "nauki" nie tylko znajdują
zwolenników, ale czĊsto robią krok naprzód (w kierunku báĊdu) poprzez
"logiczny przepáyw" zastosowany w oryginalnym zaáRĪeniu, który zamieniá
prawdĊ BoĪego Sáowa w mroczny Ğwiat fantazji i mitologii. Báąd oparty na
niewáDĞciwym fundamencie tylko siĊ pomnaĪa.
Co wiĊc mówi nam Biblia na temat walki duchowej? "Bo chociaĪ
tyjemy w ciele, nie walczymy cielesnymi Ğrodkami" (II Koryntian 10:3).
PowyĪszy werset z II Listu do Koryntian jest podstawą wielu nauk
dotyczących Walki Duchowej. KoĞcióá wiele ucierpiaá od tych, którzy chcą
zrozumieü ten werset w oderwaniu od kontekstu, lekcewaĪąc zamierzone
poselstwo Ducha ĝwiĊtego. Paweá mówi tutaj o wypeánieniu swoich
Apostolskich obowiązków i funkcji, aby walczyü z cielesnymi
skáonnoĞciami w koĞciele. Nie ma to nic wspólnego z przywoáywaniem
ponadnaturalnych piorunów, aby "uszczypnĊáy" Szatana w ogon — tak
jakby nasze narodzone na nowo Īycie przeniosáo nas do Ğwiata jakiejĞ
cudownej gry komputerowej, czy fantastycznej kreskówki, zamiast do
chwalebnego Królestwa BoĪego.
J.B. Phillips przetáumaczyá ten fragment na dzisiejszy jĊzyk z godną
zauwaĪenia jasnoĞcią: "Teraz napominam was osobiĞcie, poprzez cichoĞü i
áagodnoĞü Samego Chrystusa. Tak. ja, Paweá, ten, który 'gdy jestem u was
osobiĞcie, rzekomo jestem pokorny, a gdym daleko, jestem ponoüĞmiaáy
wobec was, báagam was, abym nie musiaá wobec was okazaü swojej
surowoĞci i bezwzglĊdnoĞci. Obawiam siĊ bowiem, Īe bĊGĊ musiaá tak
postąpiü wobec tych z was, którzy.uparcie twierdzą, ĩe nasze postĊpowanie
nie róĪni siĊ od zachowania przeciĊtnego czáowieka. To prawda, Īe jesteĞmy
zwykáymi ludĨmi, ale w walce, którą prowadzimy, nie posáugujemy siĊ
cielesnymi Ğrodkami. Broni, której uĪywamy NIE uĪywa siĊ w ludzkiej
walce, ale jest to potĊĪny orĊĪ Boty, mogący zniszczyü warownie
nieprzyjaciela. Nasza walka to obaliü kaĪdy káamliwy argument i kaĪdy
mur wzniesiony po to, by CZàOWIEK nie mógá odnaleĨü Boga. Walczymy
nawet po to, by zmusiü kaĪda myĞl do poddania siĊ Chrystusowi. JeĪeli nie
EĊdziemy pewni waszego posáuszeĔstwa, jesteĞmy gotowi karaü tych, którzy
siĊ przed tym bronią. "
Paweá mówi nam, Īe celem sáXĪby jest walka, i Īe biblijne doktryny są
naszą bronią. Ta walka nie ma nic wspólnego z siáą zewnĊtrzną, ale z
silnym przekonaniem Ewangelii, która obejmuje modlitwĊ, wiarĊ, nadziejĊ,
miáRĞü, BoĪe Sáowo, i Jego ĝwiĊtego Ducha. Mówi o postĊpowaniu z
grzechem, szczególnie z pychą, która tak skutecznie uniemoĪliwia ludziom
prawdziwą spoáecznoĞü z Chrystusem. "Warownie" mają byü zburzone
dziĊki ewangelii. áasce i mocy Boga. Nie moĪemy daü siĊ skusiü do
posáugiwania sic; swoimi wáasnymi metodami, czy teĪ metodami Szatana.
Tylko BoĪa broĔ moĪe prawdziwie zniszczyü te przeszkody.
Kiedy przychodzimy do Chrystusa, nie "wkraczamy w bitwĊ," ale raczej
zmieniamy strony z Īycia w poddaniu demonicznemu królestwu
grzechu do poddania siĊ doskonaáej woli Ojca. Poprzez Jezusa Chrystusa,
Bóg wyzwoli! nas z mocy i panowania Szatana i zastĊpów demonicznych.
= áączyá nas poprzez Swoją bezgraniczną miáRĞü, poprzez moc i wáadzĊ
Swojego Sáowa, abyĞmy w tej miáRĞci szli do wiecznoĞci caákowitego
bezpieczeĔstwa. Wkraczamy w proces przeksztaácania poprzez moc Ducha
ĝwiĊtego, poprzez odnawianie naszego umysáu i stajemy siĊ caákowicie
uzbrojonymi i wyposaĪonymi ĪRánierzami ochotnikami dla sprawy
Chrystusa. Duch ĝwiĊty zamieszkuje w naszych sercach a moc Szatana
zostaje záamana. JesteĞmy wolni, aby przeĪywaü peáQą radoĞü z Īycia w
posáuszeĔstwie Chrystusowi, naszemu Zbawicielowi.
Dla kaĪdego, kto narodziá siĊ do Królestwa ĝwiatáa, wielką radoĞcią
jest wiedzieü, Īe Bóg zna juĪ wynik bitwy. ZachĊcającym jest wiedzieü, Īe
Jezus, Król Królów, jest ZwyciĊzcą. JeĪeli pozostaniemy w Nim, Īyjąc
ĞwiĊcie, odpoczywając w Nim ustawicznie, my równieĪ bĊdziemy
zwyciĊzcami, gdyĪ On jest wierny i prawdziwy, by nas zachowaü. Pomimo
tego, Īe ostateczne zwyciĊstwo jest zapewnione, kaĪdy wierzący,
powoáany do grupy zwyciĊzców poprzez Krew Baranka (Objawienie
12:11), musi walczyü i wygraü jeszcze wiele bitew.
Co to są za bitwy, jak mamy walczyü i jak je wygraü? ChrzeĞcijaĔstwo
zbiera siĊ ustawicznie na wielu "Seminariach na temat Duchowej Walki,"
gdzie gorliwie stara siĊ dowiedzieü jak wprowadziü w czyn najnowsze
"objawienia duchowych rĊkoczynów." Smutne jest to, Īe takie seminaria
czĊsto wyzwalają w ciele Chrystusa wiĊcej pychy i przesady niĪ duchowej
Záadzy. Dlaczego o tym mówiĊ? PowyĪsze wydarzenia mają tendencjĊ do
wyznaczania kursu nauczania BoĪego Sáowa i kiedy siĊ je wypowiada po
raz pierwszy, czĊsto nie są "biblijnie wywaĪone" przez ciaáo . Rezultat jest
taki, Īe nawet, jeĪeli są w wielkim báĊdzie, przypáyw mody wytwarza
strzeĪoną zgodĊ, która nie moĪe byü kwestionowana i nie sáucha "gáosu
woáającego na pustyni." BoĪe ostrzeĪenie, by "zwaĪDü na WSZYSTKO"
zostaáo dane w celu ochronienia koĞcioáa przed báĊdami ludzkiej pychy i
przenika niem káamstw demonicznych, — czego przykáadem moĪe byü
Szatan, który chciaá zniweczyü BoĪy plan poprzez cytowanie Jezusowi na
pustyni Jego sáowa wyrwanego z kontekstu. Odpowiedzią Jezusa
"Pawáa znam"
"Jego hasáem byáo 'To jedno czyniĊ.' Nie posiadaá wielkich dochodów,
nie sprzedawaá ksiąĪek przez siebie napisanych. Nie miaá ambicji --
dlatego teĪ nie byá zazdrosny. Nie miaá reputacji -- dlatego nie musiaá o
nic walczyü. Nie miaá wáasnych dóbr materialnych -- dlatego nie
musiaá siĊ o nie martwiü. Byá juĪ záamany -- wiĊc nikt nie mógá go
]áamaü. Byá 'umaráy' -- wiĊc nikt nie mógá go zabiü. Byá mniejszy od
najmniejszych -- nikt, wiĊc nie mógá go upokorzyü. Czy rzuca to
jednak jakieĞĞwiatáo na to, dlaczego demon powiedziaá: 'Pawáa znam"?
Z powodu tego rozmiáowanego w Bogu czáowieka, piekáo cierpiaáo na
bóle gáowy."
A co z "uwolnieniem"?
Wedáug Biblii, nie ma podstaw by sądziü, Īe prawdziwie narodzony na
nowo uczeĔ Jezusa Chrystusa moĪe byü opĊtany przez demona.
Leonard Ravenhill (1959)
2
168273868.004.png
NASZA WOJNA
Badajcie duchy!
Kiedy Duch ĝwiĊty zajmuje siedzibą w Swojej Ğwiątyni, nie moĪe tam
wspóáistnieü nic, co pochodzi od diabáa, poniewaĪ: "Wy z Boga jesteĞcie,
dzieci, i wy ich zwyciĊĪyliĞcie, gdyĪ Ten, który jest w was, wiĊkszy jest,
aniĪeli ten, który jest na Ğwiecie" (I Jana 4:4). "Bo wszystko, co siĊ
narodziáo z Boga, zwyciĊĪa Ğwiat, a zwyciĊstwo, które zwyciĊĪ\áo Ğwiat, to
wiara nasza" (I Jana 5:4). "Ale w tym wszystkim zwyciĊĪamy przez tego,
który nas umiáowaá. Albowiem jestem tego pewien, Īe ani Ğmierü, ani Īycie,
ani anioáowie, ani potĊgi niebieskie, ani teraĨniejszoĞü, ani przyszáRĞü, ani
moce, ani wysokoĞü, ani gáĊbokoĞü, ani Īadne inne stworzenie nie zdoáa nas
odáączyü od miáRĞci BoĪej, która jest w Chrystusie Jezusie, Panu naszym"
(Rzymian 8:37-39).
"Uwolnienie," które powoduje Duch ĝwiĊty w Īyciu nowego
stworzenia nie jest tylko uwolnieniem od dziedziny demonicznej, ale
równieĪ od naszej starej upadáej natury, z caáą jej pychą, poĪądaniami i
pragnieniami. Bardzo istotne jest, abyĞmy pojĊli, czym jest chrzeĞcijaĔskie
uwolnienie, a czym nie jest. Tak wiele obecnie pojawiających siĊ nauk (i
praktyk) dotyczących uwolnienia stanowi zaprzeczenie zdania
wypowiedzianego przez Chrystusa na KrzyĪu: "WYKONAàO SIĉ."
Poprzez to wykonane dzieáo, Chrystus osiągnąá wszystko, co byáo
konieczne, by wszyscy, którzy przychodzą do Ojca w pokucie, mogli
osobiĞcie doĞwiadczyü biblijnego uwolnienia z królestwa Szatana do Īycia
w królestwie Boga.
"Aby Bóg Pana naszego Jezusa Chrystusa... oĞwieciá oczy serca
waszego, abyĞcie wiedzieli, jaka jest nadzieja, do której was powoáDá, i
jakie bogactwo chwaáy jest udziaáem ĞwiĊtych w dziedzictwie jego, i jak
nadzwyczajna jest wielkoĞü mocy jego wobec nas, którzy wierzymy dziĊki
dziaáaniu przemoĪnej siáy jego, jaka okazaá w Chrystusie, gdy wzbudziá go z
martwych i posadziá po prawicy swojej w niebie ponad wszelko nadziemska
Záadza i zwierzchnoĞcią, i mocą, i panowaniem, i wszelkim imieniem, jakie
moĪe byü wymienione, nie tylko w tym wieku, ale i w przyszáym" (Efezjan
1:17-21).
Tam gdzie jest Ğwiatáo nie moĪe byü ciemnoĞci. Chrystus jest Panem,
alleluja!
Pawáem i za nami, woáDáa mówiąc: Ci ludzie są sáugami Boga NajwyĪszego
i zwiastują wam drogĊ zbawienia. A to czyniáa przez wiele dni. Wreszcie
Paweá znĊkany, zwróciá siĊ do ducha i rzeká: RozkazujĊ ci w imieniu Jezusa
Chrystusa, ĪebyĞ z niej wyszedá. I w tej chwili wyszedá" (Dzieje Apostolskie
16:16-18).
Tutaj Paweá, jako sáuga Chrystusa, przemówiá do ducha, nie w
swojej wáasnej sile, ale poprzez wáadzĊ suwerennego Ducha Chrystusa,
któremu byá caákowicie poddany jako niewolnik, z miáRĞci. To dziĊki
Záadzy zmartwychwstaáego Pana Jezusa, duch rozpoznaá autorytet
Pawáowego Mistrza i byá mu posáuszny.
ZauwaĪcie teraz róĪnicĊ: "A niektórzy Z wĊdrownych zaklinaczy
ĩydowskich próbowali wzywaü imienia Pana Jezusa nad tymi, którzy mieli
]áe duchy, mówiąc: Zaklinam was przez Jezusa, którego gáosi Paweá. A byáo
siedmiu synów niejakiego Scewy, arcykapáana Īydowskiego, którzy to
czynili. A odpowiadając záy duch, rzeká im: Jezusa znam i wiem, kim jest
Paweá, lecz wy coĞcie za jedni? I rzuciá siĊ iw. nich ów czáowiek, w którym
byt záy duch, przemógá ich i pognĊbiá, tak, iĪ nadzy i poranieni uciekli z
owego domu " (Dzieje Apostolskie 19:13-16).
Mówiąc prosto, nie wystarczy imiĊ. Równie waĪna jest osobista
relacja z Jezusem i poddanie siĊ Mu jako Panu. Jedynie wtedy moĪemy z
dobrym skutkiem uĪywaü mocy i wáadzy Pana Jezusa, jeĪeli prawdziwie
jesteĞmy Jego synami, tak jak Paweá. To oznacza posiadanie serc, które są
we wszystkim caákowicie poddane BoĪej woli. Moc, by wypĊdzaü demony
nie jest ograniczona do jakiejĞ tak zwanej panującej klasy chrzeĞcijan.
Wszyscy uczniowie Chrystusa zostali powoáani do "królewskiego
kapáDĔstwa" (I Piotra 2:9).
"Wy z Boga jesteĞcie, dzieci, i wy ich zwyciĊĪyliĞcie, gdyĪ Ten, który
jest w was, wiĊkszy jest, aniĪeli ten, który jest na Ğwiecie" (I Jana 4:4). Duch
BoĪy jest obecny i aktywny we wszystkich, którzy narodzili siĊ na nowo w
Chrystusie Jezusie. Skąd bierzemy odwagĊ, by zaprzeczyü BoĪemu Sáowu i
domagaü siĊ odpowiedniej funkcji wyznaczonej przez czáowieka,
przywáaszczając sobie sáXĪEĊ, której Duch ĝwiĊty dokonuje poprzez nas?
Pochodzi to z pychy serca, podobnie jak te nauki, które zostaáy
wynalezione, by popieraü pychĊ.
WypĊdzanie demonów
Związywanie i rozwiązywanie
"Tedy go (Jezusa) demony prosiáy, mówiąc: JeĞli nas wypĊdzasz, to poĞlij
nas w tĊ trzodĊĞwiĔ" (Mateusz 8:31).
Demony nie są tylko bezosobowym wpáywem, ale są istotami
osobowymi. Nie są podobne do zagraĪających Īyciu siá, wypuszczonych z
Uąk pewnej postaci w Ğwiecie filmu animowanego, która ma moc
spowodowaü czy unicestwiü to, co znajdzie siĊ w zasiĊgu jej rĊki. Osoba,
która trwa w intymnej spoáecznoĞci z Jezusem nie musi siĊ baü niczego w
walce z demonami.
"Gdy zbrojny mocarz strzeĪe swego zamku, bezpieczne jest mienie
jego. Lecz gdy mocniejszy od niego najdzie go i zwyciĊĪy, zabiera mu
zbrojĊ jego, na której polegaá, i rozdaje jego áupy" àukasza 11:21-22).
Potrzebujemy pamiĊtaü, Īe Jezus jest ponad WSZELKĄ Záadzą i mocą, i
Īe Szatan i jego zastĊpy znajdują siĊ pod tą wáadzą.
"A gdyĞmy szli na modlitwĊ, zdarzyáo siĊ, Īe spotkaáa nas pewna
dziewczyna, która miaáa ducha wieszczego, a która przez swoje wróĪby
przynosiáo wielki zysk panom swoim. Ta, idąc za
"Powiadam ci teraz, Īe jesteĞ Piotr, skaáa i na tej skale zbudujĊ Mój koĞcióá i
moce Ğmierci nie przemogą go. Dam ci klucze do królestwa Niebieskiego;
cokolwiek zabronisz na ziemi bĊdzie zabronione w Niebie, a cokolwiek
pozwolisz na ziemi, bĊdzie pozwolone w Niebie" (Mateusza 16:18-19 J.B.
Phillips). Ten fragment z Ewangelii Mateusza wiąĪe siĊ szczególnie z
dyscyplinąĪycia koĞcielnego i nie ma nic wspólnego ze "związywaniem"
Szatana, demonicznego, czy ludzkiego ducha. Wiele z dzisiejszych
WáumaczeĔ Biblii pozostawia prawdziwe znaczenie raczej niejasne, ale
powyĪsze táumaczenie Phillips’a usuwa wiele niepewnoĞci.
Królestwo niebieskie odnosi siĊ nie tylko do królestwa BoĪego w
wierzącym czáowieku (àukasza 17:21), ale równieĪ do zgromadzenia
ĞwiĊtych — KoĞcioáa Chrystusa. Wypáywa stąd nauka, Īe te zasady i prawa,
które zostaáy postanowione i oznajmione przez wielkiego "JESTEM,"
muszą znaleĨü zastosowanie w koĞciele na ziemi (wáącznie z caáą istotą
wewnĊtrzną wierzącego). My wierzący, nie moĪemy nigdy zainicjowaü
decyzji w taki sposób, ale
3
168273868.005.png
NASZA WOJNA
Badajcie duchy!
tylko odpowiedzieü na te decyzje, które juĪ zostaáy podjĊte przez Samego
Chrystusa jako wiąĪące nas w ogólnym kontekĞcie Jego królestwa zarówno
na ziemi, jak i w Niebie. Poselstwo odnosi siĊ do tego, byĞmy pozwalali na
to, co uwaĪamy za sáuszne i zabraniali tego, co wydaje siĊ byü záe w
oczach Samego Boga. Tak jak okreĞla to Phillips: "Prawdziwym
znaczeniem tych sáów jest to, Īe prawdziwi uczniowie Jezusa bĊGą tak
prowadzeni przez Ducha, Īe bĊGą postĊpowali wedáug niebiaĔskiego
wzoru. Innymi sáowy, to, co 'zwiąĪą' lub 'rozwiąĪą' na ziemi, bĊdzie zgodne
z BoĪymi prawami." Ten fragment nie moĪe dawaü do zrozumienia, Īe
jakiekolwiek decyzje czy dziaáania koĞcioáa wywoáają automatyczną
odpowiedĨ z nieba. Niebo nie znajduje siĊ pod naszą kontrolą. Jedynie
Chrystus jest Gáową Swojego koĞcioáa.
ciaáem, lecz Z nadziemskimi wáadzami, ze zwierzchnoĞciami, z wáadcami
tego Ğwiata ciemnoĞci, ze záymi duchami w okrĊgach niebieskich. Dlatego
weĨcie caáa zbrojĊ BoĪą, abyĞcie mogli stawiü opór w dniu záym i,
dokonawszy wszystkiego, ostaü siĊ. Stójcie tedy, opasawszy biodra swoje
prawdą, przywdziawszy pancerz sprawiedliwoĞci i obuwszy nogi, by byü
gotowymi do zwiastowania ewangelii pokoju, a przede wszystkim, weĨcie
tarczĊ wiary, którą bĊdziecie mogli zgasiü wszystkie ogniste pociski záego;
weĨcie teĪ przyábicĊ zbawienia i miecz Ducha, którym jest Sáowo BoĪe. W
kaĪdej modlitwie i proĞbie zanoĞcie o kaĪdym czasie modáy w Duchu i tak
czuwajcie z caáą wytrwaáRĞcią i báaganiem za wszystkich ĞwiĊtych, i za
mnie, aby mi, kiedy otworzĊ usta moje, dana byáa mowa do Ğmiaáego
zwiastowania ewangelii, dla której poselstwo sprawujĊ w wiĊzach, abym ją
mógá z odwagą zwiastowaü, jak to czyniü winienem" (Efezjan 6:10-20).
Moim celem nie jest üwiczenie mojej wiedzy, czy intelektu, gdyĪ dzieĔ
po dniu, coraz bardziej zdaje, sobie sprawĊ,z moich sáaboĞci i
nieĞwiadomoĞci, gdy Pan w Swoim nieskoĔczonym miáosierdziu sprawia,
Īe Jego ogieĔ oczyszcza i wytapia mnie. Uwielbiam Go za Jego miáRĞü do
mnie, gdyĪ wiem, Īe bez tego nie mogą staü przed Nim; moje najwiĊksze
pragnienie to prawdziwie stanąü przed moim Bogiem jako zasáXĪony sáuga,
Chrystusowy niewolnik w miáRĞci. CzĊĞü powoáania kapáDĔskiego to
nauczaü BoĪy lud róĪnicy pomiĊdzy dobrem a záem, zgodnie z BoĪą wolą.
WierzĊ, Īe jeĪeli chodzi o BoĪą wolĊ i sáowo w tym, co nazywamy
Duchową Walką, wiele dzisiejszych koĞcioáów znajduje siĊ w powaĪnym
EáĊdzie. WierzĊ, Īe Bóg chce, abyĞmy pozbyli siĊ naszych wyobraĪHĔ na
ten temat, skupili swoją uwagĊ tylko na Chrystusie i powrócili do BoĪego
pisanego Sáowa, Biblii, prosząc Jezusa poprzez Jego ĝwiĊtego Ducha, by
otworzyá nasze umysáy na prawdĊ Jego Sáowa. Jezus powiedziaá, Īe Jego
Duch ĝwiĊty wprowadzi nas we wszelką prawdĊ; proĞmy Go wiĊc z caáego
naszego serca mając tylko jedną motywacjĊ -- aby Jego wola byáa poznana
na ziemi, tak jak i w niebie.
Nasze poáRĪenie
W naszej walce przeciwko grzechowi i Szatanowi, wáadza i moc nieba
znajduje siĊ w imieniu Jezusa i naszej spoáecznoĞci z Nim. Ta wáadza i
moc jest dostĊpna i wykonalna przez caáe niebiosa i nie podlega Īadnemu
fizycznemu miejscu tutaj na ziemi. Wstawiennictwo jest rezultatem
przychodzenia przed tron áaski; Bóg dziaáa wtedy w sferze duchowej.
Bracia i siostry, Bóg powoáuje nas na nasze kolana, tam gdzie jesteĞmy.
Bóg nie potrzebuje ciebie w Īadnym innym szczególnym miejscu, zanim
EĊdzie mógá dziaáDü. Przypuszczenie, Īe Bóg moĪe dziaáDü tylko w
odpowiedzi na modlitwĊ, jeĪeli jesteĞmy fizycznie obecni w danym
miejscu, ogranicza Boga Wszechmogącego, Stworzyciela wszystkich
rzeczy, do poziomu naszego osobistego sáugi — zmierzamy wtedy w
kierunku grzechu egoistycznej pychy.
OczywiĞcie, Bóg czĊsto kieruje swoje sáugi do konkretnych miejsc,
ale inko Swoje sáugi pod Jego rozkazami, nigdy odwrotnie. Nie ma
podstaw biblijnych, by wyobraĪDü sobie, Īe walka duchowa jest powiązana
z jakimkolwiek ludzkim miejscem.
"W koĔcu, bracia moi, umacniajcie siĊ w Panu i w potĊĪnej mocy
jego. Przywdziejcie cala zbrojĊ Bota, abyĞcie mogli ostaü siĊ przed
zasadzkami diabelskimi. GdyĪ bój toczymy nie z krwią i z
MikĊ Barton (1992)
8Īywając naszej
broni
"A do anioáa zboru w Sardes napisz; To mówi
Ten, który ma siedem duchów BoĪych i siedem
gwiazd: Znam uczynki twoje: Masz imiĊ, Īe
ĩyjesz, a jesteĞ umaráy. BąGĨ czujny i utwierdĨ,
co jeszcze pozostaáo, a co bliskie jest Ğmierci;
nie stwierdziáem bowiem, Īe uczynki twoje są
doskonaáe przed moim Bogiem. PamiĊtaj wiĊc,
czego siĊ nauczyáHĞ i co usáyszaáHĞ, i strzeĪ tego,
i upamiĊtaj siĊ. JeĞli tedy nie bĊdziesz czujny,
przyjdĊ jak záodziej, a nie dowiesz siĊ, o której
godzinie ciĊ zaskoczĊ. Lecz masz w Sardes
kilka osób, które nie skalaáy swoich szat, wiĊc
chodziü bĊGą ze mną w szatach biaáych, dlatego,
Īe są godni. ZwyciĊzca zostanie przyobleczony
w szaty biaáe, i nie wymaĪĊ imienia jego z ksiĊgi
Īywota, i wyznam imiĊ jego przez Ojcem moim i
przed jego anioáami" (Objawienie Jana 3:1-5).
Nie zostawiaj miejsca dla diabáa. BąGĨ dla
niego zbyt zajĊty. Nie miej dla niego ani
miejsca, ani czasu. Puste miejsce stanowi dla
niego zaproszenie. Diabeá
Kocha siĊ w próĪni. BĊGąc sam bardzo zajĊty,
zawiera najwiĊksze ukáady z tymi, którzy nie
mają zajĊü.
Apostoá, pisząc do Efezjan, podaje takie
wskazówki: "Nie dawajcie diabáu przystĊpu"
(Efezjan 4:27). ĩadnej szparki, Īadnego miejsca
dla diabáa. Trzymaj go z dala — jego nos, gáowĊ
i wszystko inne. JeĪeli dasz mu centymetr,
weĨmie caáy kilometr.
"Nie dawajcie diabáu przystĊpu." Apostoá
pisze o tym, w jaki sposób nas?
4
168273868.006.png 168273868.001.png
NASZA WOJNA
8Īywając naszej broni
gniew moĪe spowodowaü, Īe damy przystĊp
diabáu. Szatan wzmacnia swoje ataki i ma do
nas peány dostĊp, kiedy ciągle ulegamy naszym
VáaboĞciom i záym namiĊtnoĞciom. Nasze záe
nawyki są ulubionym polem dziaáania Szatana.
Powstrzymaj záo i kaĪGą tendencjĊ do
oburzenia, zgorzknienia i záRĞci. ZduĞ i usuĔ
kaĪdy gorący impuls, kaĪde nieĞwiĊte
pragnienie; kaĪde uczucie, które nie pochodzi
od Boga. Zadaniem Szatana jest zniweczyü
panowanie cichoĞci i przebaczenia, które panują
w naszym duchu.
"Przeciwstawcie siĊ. diabáu, a ucieknie od
was" (Jakuba 4:7). To jest zwiĊ]áa odpowiedĨ
Jakuba na pytanie jak pozbyü siĊ diabáa.
Przeciwstawiü siĊ, oznacza stanąü przeciw
czemuĞ, stawiü opór. Nie ustĊpuj diabáu w
niczym, lecz odpieraj go w kaĪdym momencie.
%ąGĨ zawsze przeciwko niemu, bąGĨ w opozycji
do jego planów, sugestii i sposobów.
JeĪeli odwaĪnie i mocno odeprzemy
propozycje diabla, odniesiemy zwyciĊstwo.
Wahaü siĊ oznacza przegraü. Rozmawiaü o tym
oznacza ustąpiü, daü mu centymetr, oznacza
poddaü caáe terytorium. Diabeá nie znosi
stanowczoĞci, decyzji i opozycji. àatwo go
pokonaü, jeĪeli jesteĞmy zdecydowani i nie
idziemy na kompromis. LojalnoĞü Bogu
przynosi ruinĊ Szatanowi.
czy pokonani przez brak uwagi i lenistwo.
Musimy czuwaü, zdając sobie sprawĊ z
obecnoĞci silnego, niebezpiecznego i okrutnego
nieprzyjaciela. To jest nasza broĔ.
Jakub instruuje nas, abyĞmy "prze-
ciwstawili siĊ" — dali odpór diabáu — swoją
wolą i myĞOą, sumieniem i sercem. Musimy
ĞciĞle, mocno i nieustĊpliwie trzymaü siĊ Sáowa
BoĪego. JeĪeli niewzruszenie bĊdziemy siĊ
trzymali BoĪej prawdy, ona uczyni nas nie do
pokonania dla diabáa, i nie bĊdziemy ustĊpowali
jego atakom. Pokusy, sidáa i utrapienia byáy
udziaáem BoĪych ĞwiĊtych we wszystkich
wiekach. Ale to wáDĞnie w tej walce z Szatanem
jesteĞmy doskonaleni, budowani, umacniani i
ugruntowani.
"BąGĨcie trzeĨwi" — mówi apostoá, gdyĪ
wasz przeciwnik, diabeá, chodzi wokoáo. Ten
prosty warunek, wolny od namiĊtnoĞci, leĪący w
zasiĊgu naszej siáy, jest bardzo waĪnym
czynnikiem w pomyĞlnym przeciwstawianiu siĊ
Szatanowi. Porywczy czáowiek to sáaby czáo-
wiek. Spokojna gáowa i opanowane serce to
waninek zwyciĊskiej walki z diabáem. Apostoá
dodaje jeszcze jeden warunek — czujnoĞü.
Mówi "czuwajcie," uwaĪajcie, pilnujcie siĊ,
EąGĨcie ostroĪni. CzujnoĞü budzi a trzeĨwoĞü
podnosi, dając nam maksymalną siáĊ.
jest barierą, której diabeá nie moĪe przekroczyü.
Ponagla nas, abyĞmy zamykali przed Szatanem
drzwi poprzez swoją wáasną gotowoĞü do
przebaczenia, nawet wyprzedzając tĊ drugą
osobĊ. "Komu zaĞ wy coĞ przebaczycie, temu i
ja; gdyĪ i ja, jeĪeli w ogóle miaáem coĞ do
przebaczenia, przebaczyáem ze wzglĊdu na was
w obliczu Chrystusa. Aby nas szatan nie
podszedá; jego zamysáy, bowiem są nam dobrze
znane" (II Koryntian 2:10-11).
Duch przebaczenia, wolny od wszelkiego
zgorzknienia, zemsty, czy chĊci odwetu, nie
stanowi zaproszenia dla Szatana, zagrodziá mu
wejĞcie. Najszybszym sposobem, by trzymaü
Szatana z dala, jest posiadaü ducha przeba-
czenia. Diabeá siedzi najgáĊbiej w piekle,
caákowicie odsuniĊty od nas, kiedy modlimy siĊ
"Ojcze, odpuĞü im, bo wie wiedzą, co czynią"
àukasza 23:34).
Twoja najwaĪniejsza broĔ
Diabeá moĪe byü pokonany. Jest nie tylko
hipokrytą, peánym cichych, Ğliskich i
podstĊpnych dróg, ale jest równieĪ mĊĪem
wojny. Jest wojownikiem sáynnym z wielu
DrĪenie czy zwyciĊĪanie
Doskonaáa obrona
Jak przeciwstawiü siĊ diabáu
"Napisane jest, 'Syn BoĪy na to siĊ objawiá,
aby zniweczyü dzieáa diabelskie' (I Jana
3:8b); 'A wiecie, Īe On siĊ objawiá, aby
zgáadziü grzechy, a grzechu w nim nie ma' (I
Jana 3:5); i ponownie 'obecnie objawiá siĊ On
jeden raz u schyáku wieków dla zgáadzenia
grzechu przez ofiarowanie samego siebie'
(Hebrajczyków 9:26). Dlatego teĪ musimy
przyjąü to jako fakt, Īe grzech jest dla nas
pokonanym nieprzyjacielem. Gdyby nasza
wiara trzymaáa siĊ tego faktu i uwaĪDáa
grzech za martwy dla nas, a nas samych
martwych dla grzechu, i odwaĪ\áa siĊ
wznieĞü okrzyk zwyciĊstwa kiedy
napotykamy na pokusĊ, z pewnoĞcią
odkrylibyĞmy, tak jak byáo to w przypadku
Izraelitów, Īe kaĪdy mur rozpadnie siĊ i
kaĪda ĞcieĪka bĊdzie staáa dla nas otworem --
zdobylibyĞmy to miasto!"
Tej prostej, a jednak waĪnej lekcji, uczy nas
Piotr: "BąGĨcie trzeĨwi, czuwajcie! Przeciwnik
wasz, diabeá, chodzi wokoáo jak lew ryczący,
szukając, kogo by pocháonąü. Przeciwstawcie
mu siĊ, mocni w wierze, wiedząc, Īe te same
cierpienia są udziaáem braci waszych w Ğwiecie"
(I Piotra 5:8-9). Pierwsza czĊĞü wskazówek
odnosi siĊ do elementów naszego charakteru. W
walce z Szatanem naleĪy zwróciü uwagĊ na to,
czym jesteĞmy. Silny, dobry charakter jest w
peáni uzbrojony. Charakter objawia siĊ we
wszystkich naszych relacjach, obowiązkach i
próbach. Ale nigdzie charakter nie liczy siĊ tak
bardzo, jak w naszych potyczkach z Szatanem.
Musimy byü trzeĨwi, spokojni i opanowani
— wolni od namiĊtnoĞci i niepowĞciągliwoĞci.
Musimy zawsze zdawaü sobie sprawĊ z
duchowego niebezpieczeĔstwa i podstĊpów,
jakie na nas czyhają. JeĪeli bĊdziemy czujni,
uwaĪni i aktywni, nigdy nie bĊdziemy
zaskoczeni
Apostoá Jakub, w swój szczery, praktyczny
sposób, pisze: "Przeciwstawcie siĊ diabáu, a
ucieknie od was." Przeciwstawiü siĊ oznacza nie
dawaü przystĊpu nieprzyjacielowi. Musimy
spotykaü siĊ z diabáem tylko w celu walki i
rozmawiaü z nim tylko wtedy, gdy chcemy mu
siĊ oprzeü. "Przeciwstawcie siĊ mu" — pisze
Piotr — "mocni w wierze." To znaczy, bąGĨcie
stali, niewzruszeni, nieugiĊci w wierze. BąGĨcie
zdecydowani w swoich wierzeniach, poniewaĪ
osoba tolerancyjna nie musi walczyü z diabáem
— moĪe tylko z takim bardzo przyjacielskim,
który niekoniecznie walczy przeciwko niej.
JeĪeli ciągle praktykujemy przebaczenie,
jest to doskonaáa obrona przed atakami Szatana.
Nieprzebaczający duch to nie tylko najszerzej
otwarte drzwi do naszego serca, ale najlepsze
zaproszenie i najcieplejsze przyjĊcie dla
nieprzyjaciela.
Paweá przekonuje nas, Īe. przebaczenie
Hannah Whitall Smith (1906)
5
168273868.002.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin