Spotkanie z mimem - zabawa z piosenką
opracowanie: Bożena Forma
Pomoce: białe rękawiczki
Ustawienie: W formie szachownicy w czterech rzędach.
Przygrywka: Kolejno dzieci w rzędach przyjmują określone figury (dla każdego rzędu jedna figura). Takt 1 - rząd pierwszy, takt 5 – rząd drugi, takt 9 – rząd trzeci, takt 13 – rząd czwarty).
Wszyscy pozostają na miejscach. W bezruchu co kilka taktów zmieniają figury.
Rząd pierwszy: zmiana figury takt 1 i 3
Rząd drugi: zmiana figury takt 5 i 7
Dzieci znają pana mima
z mimem podróż się zaczyna
czasu z mimem spędzaj wiele
w środy piątki i w niedziele.
Refren: Marsz w miejscu. Charakterystyczny sposób stawiania kroków. Na raz dotykanie podłogi palcami stóp, na dwa stawianie na podłodze całej stopy. Ręce zgięte w łokciach w górę, dłonie rozwarte na wysokości głowy, skierowane do publiczności.
Śmieszne stawia kroki mim mim mim
więc ruszajcie w podróż z nim z nim z nim
chociaż smutne oczy mim wciąż ma
wszystkich rozweselić radę da.
Ref: 2 W prawo zwrot. Osiem kroków przed siebie pozycja i sposób stawiania kroków jak w pierwszej części refrenu. Następnie w tył zwrot i kolejne osiem kroków (powtarzamy dwa razy).
Czego pragną dzieci dobrze wie
kiedy jest potrzebny zjawia się
świat dziecięcych marzeń wyczaruje wam
zrobi to na pewno ja go dobrze znam.
Każdy rząd tworzy koło. Podanie rąk i swobodny marsz w rytmie melodii w prawo.
Dzieci z mimem robią koło
wszyscy śmieją się wesoło
mim wesoło mruga okiem
wszyscy suną drobnym krokiem.
Ref: Zatrzymanie. Ustawienie tyłem do koła. W przód osiem kroków, następnie w tył zwrot powrót do koła. Ruchy jak podczas refrenu po pierwszej zwrotce (charakterystyczne kroki).
Dziś wycieczka z rodzicami
ciebie także zapraszamy - ręce wyciągnięte na boki (ręce, barki, szyja w linii prostej, zgięte w
łokciach - swobodnie zwisają. Zwisające części wykonują
energiczne ruchy w bok, równolegle w lewo w prawo – sztywne
przedramiona)
może dzisiaj twe marzenia – w rozkroku, „naśladowanie przyklejania przed sobą dłoni do szyby” na wysokości klatki piersiowej
są możliwe do spełnienia.
Ref: Tak samo jak po pierwszej zwrotce.
Zakończenie: Twarze do publiczności. Co cztery takty zmiana figury w każdym kole.
hantajo