CA games 2013-07.pdf

(32074 KB) Pobierz
COMMODORE & AMIGA
WRZESIEŃ 2013 numer 7 (1/2013)
&
games
fan
1120966395.157.png 1120966395.168.png 1120966395.179.png 1120966395.182.png 1120966395.001.png 1120966395.011.png 1120966395.020.png 1120966395.023.png 1120966395.034.png 1120966395.045.png 1120966395.056.png 1120966395.067.png 1120966395.077.png 1120966395.080.png 1120966395.090.png 1120966395.101.png 1120966395.108.png 1120966395.113.png 1120966395.121.png 1120966395.122.png 1120966395.123.png 1120966395.124.png 1120966395.125.png 1120966395.126.png 1120966395.127.png 1120966395.128.png 1120966395.129.png 1120966395.130.png 1120966395.131.png
Od Redakcji!!!
Tak się składa, że punkt widzenia zależy od punktu siedzenia i dlate-
go właśnie, że redakcja numer siódmy naszego wspólnego pisma ma już
za sobą, to Wy drodzy Czytelnicy wreszcie możecie go mieć przed sobą.
Czekać przyszło Wam na niego niestety dosyć długo, bo jak zwykle na
naszej twórczej drodze pojawiały się przeróżne kłopoty, ale i tym ra-
zem dzielna załoga FanCA Games wyszła z nich zwycięsko. Mamy jed-
noczenie nadzieję, że skład bieżącego magazynu zrekompensuje Wam
ten okres oczekiwania. Między innymi w tym właśnie celu, w numerze,
oprócz stałej zawartości, pojawiły się aż dwa wywiady. Numer ten powi-
nien szczególnie zadowolić miłośników komputerów Amiga (choć na-
turalnie nie tylko!), którym do tej pory zdarzało się czasami ponarzekać
odrobinkę na zbyt małą ilość materiałów w piśmie poświęconych bez-
pośrednio ich ukochanym maszynom. Zamieściliśmy bowiem znacznie
więcej recenzji ami-gier – można poczytać o Duke Nuken 3D, he Go-
onies, czy też o Quakeland – Tomorrow Never Dies oraz kilku innych.
Na deser mamy też coś ekstra. Pierwszy ze wspomnianych wywiadów
jest bowiem owocem tego, że udało nam się przeprowadzić rozmowę
z osobą związaną z Amigą. Jej bohater, pan Marian Awgul, opowiedział
nam o swojej przygodzie z tworzeniem gier w AMOSie. Dodatkowo,
otrzymaliśmy dwie jego nie publikowane wcześniej gry. Dlatego też,
gorąco zachęcamy do pobierania załączników do pisma, gdzie oprócz
produkcji pana Mariana znajdziecie też pierwszą grę stworzoną na C64
przez naszego redakcyjnego kolegę noctropolis’a – prostą bo prostą, ale
od czegoś wszakże zacząć trzeba. W czasie ładowania kolejnej gry moż-
na, a nawet trzeba przeczytać artykuł o irmie Psygnosis – jej historii
i produkcjach. Wspominaliśmy o Amigowcach i tym, że bieżący numer
powinni oni przyjąć dość ciepło, ale i standardowo już, fani Commo-
dore też raczej powinni być usatysfakcjonowani. Dla nich jak zwykle
duża dawka recenzji gier oraz opisów wraz z mapami. Znajdziecie tu
opisy/recenzje między innymi do Castle Of Madness, Sir Ababol, Elidon
czy commodorowskiej wersji nieśmiertelnego hitu Lemmings. Dość ob-
szerny dział newsów także udowadnia, że na poletku maszynek z logiem
C= trochę się ostatnio działo. Zabrakło może jakiegoś zdecydowanego
hitu, przyćmiewającego swoim blaskiem pozostałe produkcje, ale mamy
za to całkiem niezłą liczbę poprawnych i solidnych tytułów, nie tylko na
C64. Dla dopełnienia całości jest też dość obszerny i ciekawy wywiad
z człowiekiem tworzącym Revival Studios – jednoosobową irmę deve-
lopersko-wydawniczą, która wydaje tytuły na bardzo szerokie spektrum
urządzeń (dla fanów PET’a lektura obowiązkowa!). W swoim tekście
Hery zastanawia się też czy retrogaming to tylko sentyment, a może coś
jeszcze? Wszystkich chętnych zapraszamy do polemiki z jego autorem
na naszych łamach. No i jako ciekawostka – zerknąć można jak zrzuty
ekranu obrazków z C64 prezentują się w 3D.
Nie pozostaje mi w tym miejscu nic innego jak życzyć Wam miłej
lektury i… cierpliwości w oczekiwaniu na kolejny numer.
Redakcja Games
Na zakończenie należy się małe sprostowanie
odnośnie recenzji gry na C64 „Stop the Express”, która
ukazała się w poprzednim numerze magazynu.
Podobna recenzja została zamieszona na stronie miłośników kom-
puterów Spectrum ( speccy.pl ) napisana przez PopoCop’a. Wersja arty-
kułu zamieszona w piśmie była wzorowana na tej wersji. Redakcja prze-
prasza autora tekstu, że wykorzystano bez jego zgody fragmenty jego
tekstu.
Exolon wylądował w Karłowie (fot. MrMat)
WRZESIEŃ numer 7 (1/2013)
Nowości ......................................................................................................... 3
Duke Nukem 3D ......................................................................................... 10
he Goonies - szersze spojrzenie.............................................................. 11
Primate Plunge ............................................................................................ 13
Project: Starighter ...................................................................................... 14
Quakeland - Tomorrow Never Dies ......................................................... 15
Rozmowa z Panem Marianem Awgulem ................................................ 16
Teenage Mutant Hero Turtles: he Coin-Op .......................................... 18
Hołd dla studia Psygnosis ......................................................................... 19
Prohibition .................................................................................................. 22
Berzerk Redux ............................................................................................. 23
Czy retrogaming to tylko sentyment? ...................................................... 25
he Castle Of Madness .............................................................................. 27
Elidon ........................................................................................................... 30
Revival Studios ............................................................................................ 33
Lemmings .................................................................................................... 40
Revenge of the Tomato .............................................................................. 41
Sir Ababol .................................................................................................... 42
Tr i s s .............................................................................................................. 44
You Have to Win the Game ...................................................................... 46
C64 Games 3D ............................................................................................ 48
Commodore & Amiga Games
Magazyn użytkowników komputerów irmy Commodore
Redaktor naczelny : Ramos
Autorzy artykułów : Don Raito, Hery, Indyr, Komek, Mufa,
noctropolis, p.a., Ramos,Vegeta
Załoga FanCA : Atreus, Don Raito, Indyjr, MrMat,
noctropolis, p.a., Ramos, Skull, Vegeta
Korekta : Atreus
Okładka : Isildur
Mapy wykonali:
Elidon: p.a.
Sir Ababol & Triss & Castle Of Madness: noctropolis
Design, skład i łamanie: 11111olo - c64.com.pl
WRZESIEŃ 2013
2
1120966395.132.png 1120966395.133.png 1120966395.134.png 1120966395.135.png 1120966395.136.png 1120966395.137.png 1120966395.138.png 1120966395.139.png 1120966395.140.png 1120966395.141.png 1120966395.142.png 1120966395.143.png 1120966395.144.png 1120966395.145.png 1120966395.146.png 1120966395.147.png 1120966395.148.png 1120966395.149.png 1120966395.150.png 1120966395.151.png 1120966395.152.png 1120966395.153.png 1120966395.154.png 1120966395.155.png 1120966395.156.png 1120966395.158.png 1120966395.159.png 1120966395.160.png 1120966395.161.png 1120966395.162.png 1120966395.163.png 1120966395.164.png 1120966395.165.png 1120966395.166.png 1120966395.167.png 1120966395.169.png 1120966395.170.png 1120966395.171.png 1120966395.172.png 1120966395.173.png 1120966395.174.png 1120966395.175.png 1120966395.176.png 1120966395.177.png 1120966395.178.png
 
 
 
1120966395.180.png
 
 
 
 
 
1120966395.181.png
 
1120966395.183.png 1120966395.184.png 1120966395.185.png 1120966395.186.png 1120966395.187.png 1120966395.188.png 1120966395.189.png 1120966395.190.png 1120966395.191.png 1120966395.002.png
 
NOWOŚCI nowości Nowości
Submarine Rescue (C-64) 2013 Marek Sowa (noctropolis)
Głupio mi trochę pisać o własnej grze, no ale co zrobić. Usprawiedliwiam się, że to
wszakże nie żadna zachwalająca tytuł recenzja, ale jedynie news informujący, że takie
oto coś się ukazało. Mam przy tym pełną świadomość, że graicznie, dźwiękowo, czy też
szczególnie kodersko – jest dość biednie. Wiem po prostu, że pewnego poziomu raczej
nie przeskoczę, ale że moim marzeniem od dłuższego czasu było stworzenie gry na C64,
to całą pracę traktuję jako coś w rodzaju hołdu dla wielu cudownych chwil spędzonych
przy moim kochanym Komodorku. Teraz może nieco konkretnie o samym tytule: za-
siadamy za sterami ratunkowej łodzi podwodnej, której misją jest oswobodzić z opresji
nurków uwięzionych w kompleksie podwodnych jaskiń. Należy przy tym uważać, by
nie natknąć się na rozmaite morskie kreatury i nie uderzyć łodzią w skały. Mimo całej
prostoty, mam nadzieję, że gierka się komuś choć odrobinę spodoba i spędzi on przy
niej kilka miłych chwil.
Wall of Fire (C-64) 2013 Roberto Ricioppo
Roberto Ricioppo nie zwalnia tempa i w dalszym ciągu pracując ostro przy pomocy
SEUCK’a, regularnie wypuszcza kolejne tytuły. W tym roku wyszło ich już kilka i jako że
wszystkie prezentują podobny (nazwijmy go „solidny, lecz bez rewelacji”) poziom, to dość
ciężko było wybrać ich „przedstawiciela”. Padło jednak na Wall of Fire, a jeżeli komuś styl
gier Roberto odpowiada, to będzie miał na uwadze pozostałe tytuły (warto je też sprawdzić
choćby z tego względu, że wszystkie z nich witają nas na ekranach tytułowych niezłymi
autorskimi muzyczkami). W tej konkretnej produkcji, wykonując rutynowy lot zwiadowczy
nad powierzchnią Ziemi, przypadkowo traiamy do zakrzywiającego czasoprzestrzeń porta-
lu, który przenosi nas prosto pomiędzy atakujących obcych. Trzeba teraz jakoś przedrzeć się
przez ich szeregi i odnaleźć powrotną drogę na Ziemię. Gra do najłatwiejszych nie należy,
jako że kule przeciwników miotane są dość gęsto, co zresztą całkiem dobrze komponuje się
z tytułem tej produkcji.
Schlimeisch Mania (C-64) 2013 Unreal
Opisywany tytuł to produkcja przeznaczona do zabawy maksymalnie aż dla
ośmiu graczy naraz i przygotowana specjalnie do współpracy z „Inception” – czy-
li sprzętowym rozszerzeniem do C64, pozwalającym na jednoczesne podłączenie
aż ośmiu joysticków. Urządzenie to zresztą stworzone zostało przez członków tej
samej grupy (Unreal), a nieco więcej informacji o nim znajdziecie (o ile wyrobie
się z artykułem oczywiście :-P) w nowym numerze C&A Fan. Sama gra to coś
w rodzaju wariacji na temat klasycznego „węża”, z tą oczywiście różnicą, że ste-
rujemy robaczkami, a zamiast pożerania kolejnych kuleczek, robimy po prostu
wszystko, by jak najdłużej uniknąć kolizji z robaczkami współtowarzyszy zaba-
wy. Liczbę graczy można ustawić w przedziale 2-8 (we dwójkę można grać na
zwykłych dżojach), do skonigurowania oddano nam także ilość rund i prędkość
gry. Tytuł z pewnością sprawdzi się na wszelkich Commodorowskich imprezach.
Escape from London (C-64) 2013 Darren Edwards
Nazywasz się John i pracujesz w Londynie, z dala od swej rodziny, która to za-
planowała przyjechać do Ciebie na kilka dni w odwiedziny. Postanowiłeś podjechać
metrem na stację kolejową, by odebrać ich z pociągu, jednak po drodze coś się stało.
Nagle metro stanęło, wszystkie światła zgasły, a komunikacja z maszynistą ustała.
Wkrótce okazało się, że to nie chwilowa byle awaria, bo energii nie ma w całym
Londynie, a nieopodal miało miejsce kilka tajemniczych wybuchów… Musisz dzia-
łać szybko, odnaleźć swą rodzinę i uciec z Londynu. Gra jest klasyczną, tekstową
przygodówką i według słów autora, położenie poszczególnych lokacji zostało zapro-
jektowane przy użyciu prawdziwych map londyńskiego metra, odwiedzane miejsca
zmieniają swój stan na podstawie bieżących wydarzeń, a napotykane postacie zaofe-
rują graczowi swą pomoc i wskazówki. Zapowiada się więc niezła przygoda, a dla
„zbieraczy” przygotowane zostały kolekcjonerskie wydania tytułu.
WRZESIEŃ 2013
3
1120966395.003.png 1120966395.004.png 1120966395.005.png 1120966395.006.png 1120966395.007.png 1120966395.008.png 1120966395.009.png 1120966395.010.png 1120966395.012.png 1120966395.013.png 1120966395.014.png 1120966395.015.png 1120966395.016.png 1120966395.017.png 1120966395.018.png 1120966395.019.png
 
 
 
 
1120966395.021.png
 
 
 
 
 
1120966395.022.png
 
1120966395.024.png 1120966395.025.png 1120966395.026.png 1120966395.027.png 1120966395.028.png 1120966395.029.png 1120966395.030.png 1120966395.031.png 1120966395.032.png 1120966395.033.png
NOWOŚCI nowości Nowości
Lights On (C-64) 2013 Avatar
Choć jest to jak najbardziej gra logiczna, to jednak jednocześnie z gatunku tych, któ-
re nie wymagają poznawania skomplikowanych reguł (często skutecznie zniechęcających
gracza szukającego chwilki nieskrępowanej rozrywki) przed rozpoczęciem zabawy. Tu
dosłownie od razu, przy pierwszym kontakcie z grą wiadomo o co chodzi. Poruszamy się
sterowaną postacią po układzie połączonych pól i wstępując na kolejne pole, zmieniamy
jego stan (zgaszone – zapalamy, a zapalone - gasimy). Celem jest oświetlenie calutkiej
planszy. Ruch jest w pełni nieskrępowany, możemy do woli skakać po polach już wcze-
śniej odwiedzonych. Uważać musimy jedynie na uciekający czas i pojawiające się w póź-
niejszych levelach przeszkadzajki. Siła tkwi w prostocie jak to mówią i w tym wypadku
się to w pełni sprawdza – naprawdę fajna zabawa. Do pokonania oddano nam 24 pozio-
my o rosnącym stopniu trudności, system haseł umożliwiający rozpoczęcie zabawy tam,
gdzie się ją ostatnio zakończyło oraz możliwość przełączania się między przygrywającą
muzyczką, a efektami dźwiękowymi. Gra jest inspirowana tytułem Quedex.
Bank Run (C-64) 2013 he New Dimension
Choć Bank Run jest grą stworzoną przy pomocy SEUCK’a, to jednak wyróżnia się
z nawału typowych strzelanek. Mamy tu do czynienia z tak zwanym „celowniczkiem”,
choć nieco ograniczonym, bo jego ruch jest możliwy tylko w poziomie. Ekran przesu-
wa się za to sam i co rusz zza drzwi i okien wyskakują różne zbiry. Cały sens w tym, by
być odrobinkę szybszym od nich i nafaszerować ich ołowiem, zanim to samo zrobią
oni dla odmiany z nami. Cała akcja dzieje się w banku na Dzikim Zachodzie, a my
jako szeryf spokojnego miasteczka musimy przepędzić wszystkich amatorów cudzej
własności tam, gdzie raki zimują. Trzeba przy tym uważać, by przez przypadek nie
postrzelić niewinnych obywateli miasta. Graika jest naprawdę niezła, a postacie świet-
nie animowane. Ponadto, standardowe możliwości SEUCK’a zostały tu wzbogacone
o ekran tytułowy i kowbojską muzyczkę w czasie zabawy naszym koltem (zamiast niej
możemy na ekranie tytułowym wybrać efekty dźwiękowe). Gra została stworzona po-
łączonymi siłami Alfa Yngve i Richarda Baylissa. Naprawdę, takie gry przywracają wiarę w SEUCK’owe produkcje. Trzeba zagrać!
Krieg im Weltraum (C-64) 2013 Technische
Maschinenfabrik
Choć tytuł tej gry prezentuje się nam w języku niemieckim (na nasze oznacza on
po prostu „wojnę w kosmosie”) i jej autor także jest naturalnie Niemcem, to wszyscy
nieszprechający mogą odetchnąć – język ten nie jest właściwie potrzebny do zaba-
wy – całe najważniejsze info mamy po angielsku. Gra jest strzelanką wzorowaną na
pochodzącej z końcówki lat 70-tych produkcji Cosmic Conlict, oryginalnie znanej
z konsoli Odyssey 2 / Videopac. Zasiadamy za sterami kosmicznego myśliwca RK-1
i prujemy działkiem w kierunku wrogich najeźdźców. Obraz obserwujemy z kokpi-
tu, a sterowanie jest klasycznie odwrócone, tzn. wciskając dół wznosimy się do góry
i na odwrót. Wczucie się w kontrolę myśliwca wymaga więc nieco wprawy, szcze-
gólnie, że strzelać też musimy z pewnym wyprzedzeniem w stosunku do linii ruchu
przeciwników. Tytuł dobrze oddaje klimat kosmicznej przestrzeni, a dość oszczędne
efekty dźwiękowe tylko go potęgują. Dobra, odstresowująca gierka.
Sheer Earth Attack (C-64) 2013 Gaetano Chiummo
Jako, że w tym roku miało miejsce organizowane przez he New Dimension – SEUCK
Compo 2013, to i naturalnie rywalizacja ta przyniosła mały wysyp SEUCK’owych gierek.
W szranki stanęło 11 produkcji (które zainteresowanym polecam oczywiście sprawdzić
wszystkie na własną rękę), a zwycięzcą ogłoszony został tytuł Sheer Earth Attack – wypa-
da więc o nim słówko skrobnąć. W roku 2261, zgodnie z przepowiednią proroka miało
dojść do zniszczenia Ziemi, a zło miało nadejść z nieba. Jako, że podejrzewano iż zagro-
żenie może mieć coś wspólnego z inteligentną rasą obcych testującą nowy rodzaj energii,
postanowiono działać prewencyjnie. I choć rasa ta nigdy wcześniej nie zagrażała Ziemia-
nom ani mieszkańcom innych planet, wysłano z Ziemi kosmiczny myśliwiec, który to
źródło energii miał zlokalizować i zniszczyć. Nie należało się oczywiście spodziewać, że
obcy pozwolą na to bez walki… Gra charakteryzuje się bardzo dobrą oprawą graiczną.
Zarówno tła jak i poszczególne maszyny wchodzące w skład loty obcych są bardzo zróż-
nicowane. Do tego zakończenie gry jest mocarne :-).
WRZESIEŃ 2013
4
1120966395.035.png 1120966395.036.png 1120966395.037.png 1120966395.038.png 1120966395.039.png 1120966395.040.png 1120966395.041.png 1120966395.042.png 1120966395.043.png 1120966395.044.png 1120966395.046.png 1120966395.047.png 1120966395.048.png 1120966395.049.png 1120966395.050.png 1120966395.051.png 1120966395.052.png 1120966395.053.png 1120966395.054.png 1120966395.055.png 1120966395.057.png 1120966395.058.png 1120966395.059.png 1120966395.060.png 1120966395.061.png 1120966395.062.png 1120966395.063.png 1120966395.064.png 1120966395.065.png 1120966395.066.png 1120966395.068.png 1120966395.069.png 1120966395.070.png 1120966395.071.png 1120966395.072.png 1120966395.073.png 1120966395.074.png 1120966395.075.png 1120966395.076.png
 
 
 
1120966395.078.png
 
 
 
 
 
1120966395.079.png
 
1120966395.081.png 1120966395.082.png 1120966395.083.png 1120966395.084.png 1120966395.085.png 1120966395.086.png 1120966395.087.png 1120966395.088.png 1120966395.089.png
 
NOWOŚCI nowości Nowości
Amazon Gold (C-64) 2013 Indysot
Wspomnieć chciałbym jeszcze o innej biorącej udział w SEUCK Compo 2013 produk-
cji, a mianowicie Amazon Gold – a to z tego względu, że jej autorem jest nasz były redak-
cyjny kolega Indyjr. Tytuł ten zajął tam 8-me miejsce, choć ja osobiście oceniłbym go nieco
wyżej. Jest rok 1933, a my wcielamy się w rolę archeologa Grega Troubleynsky’ego, który
w domu zmarłego wuja odnajduje mapę prowadzącą do skarbu ukrytego w amazońskiej
dżungli. Jako, że Greg znajduje się aktualnie w inansowych tarapatach, to nie zastanawia
się zbyt długo przed podjęciem wyzwania. Pilotowany przez niego samolot ma jednak na
skraju dżungli wypadek (z którego na szczęście wychodzimy cało) i resztę drogi trzeba
przebyć pieszo. Na plus grze trzeba oddać to, że nie jest zbyt trudna. Mimo to, dzieje się
w niej sporo ciekawego. Zwiedzając dżunglę (a następnie świątynię) trzeba będzie unikać
wielu pomysłowych pułapek. Poszczególne poziomy są zróżnicowane graicznie, co nie
powinno w sumie dziwić, bo Indyjr przyzwyczaił nas już do tego, że graika w jego pro-
dukcjach trzyma wysoki poziom. W ostatnim levelu dostajemy nawet ułudę poruszania się
po platformach i korzystania z drabin (normalnie w SEUCK’u niewykonalne). Fajny tytuł.
Tone-Loco (C-64) 2013 Uppercase Sotware
Tone-Loco to prościutka gierka pamięciowa, oparta na bardzo dobrze zna-
nym i często wykorzystywanym schemacie rozgrywki, którego protoplastą była
gra elektroniczna Simon. Gra ta składała się z czterech dużych i różnokolorowych
przycisków, z których każdy wydawał dźwięk o innym tonie. Chodziło o to, by
ręcznie powtórzyć zagraną wcześniej automatycznie sekwencję. W razie powo-
dzenia, długość sekwencji stopniowo rosła. W Tone-Loco chodzi dokładnie o to
samo. W całej zabawie fajne jest to, że choć można ją w uproszczeniu nazwać po
prostu grą pamięciową, to można skupiać się albo na kolorach, albo na dźwię-
kach – w zależności od indywidualnych predyspozycji grającego. Obsługa gry jest
banalna – poszczególne przyciski na ekranie wciska się poprzez wychyły joysticka
na odpowiednie strony.
Tree Some (C16/C116/C+4) 2013 Luca Carraiello
Przedstawiciele dwóch gangów z dwóch różnych miast postanowili udowodnić sobie
nawzajem swą krzepę i w tym celu ruszyli naprzeciw siebie, spotykając się na neutralnej
polanie. Na drodze stoi im jednak solidne drzewo, które planują ściąć by dostać się do
siebie. Pech w tym (ich pech oczywiście), że drzewem tym jesteśmy my. A już my im po-
każemy, co znaczą siły natury! Gra ta to produkcja w całości BASIC’owa, więc naturalnie
nie zachwyca ani płynnością działania ani też graiką (która to wykonana jest ze znaków
ASCII), za to humoru w niej nie brakuje. Moment, w którym nasz niedoszły oprawca
dostaje konarem w łeb i dziwacznie odgina się do tyłu jest naprawdę zabawny :-). Dla
odbudowy swej energii można też pożreć wesoło fruwającego motylka lub potraktować
oponenta załatwiającym go w mgnieniu oka „drzewnym” ciosem specjalnym. Sterowanie
odbywa się z klawiatury, a wersja „Plusowa” tego tytułu jest właściwie konwersją pocho-
dzącej z 1998 roku i wyglądającej zresztą identycznie gry o tej samej nazwie na C64.
Lunar Rescue (C16/C116/C+4) 2013 Daniel Crespo
Andrés
Oryginalnie, Lunar Rescue to gra arcade wydana przez Taito w 1979 roku,
a tutaj mamy do czynienia z jej konwersją stworzoną przy pomocy BASIC’a.
Mimo to, całość działa dość sprawnie, choć oczywiście nie tak płynnie jak ory-
ginał. Graika jest za to całkiem podobna i w sumie gra się całkiem przyjemnie.
Zaczynamy wewnątrz statku-matki u góry ekranu i opuszczając go (ENTER)
musimy dotrzeć bezpiecznie na jedną z platform u dołu, manewrując po drodze
lądownikiem pomiędzy asteroidami (Z, X). Bezpieczne lądowanie oznacza ratu-
nek dla jednego z oczekujących astronautów, z którym teraz musimy zabrać się
w drogę powrotną w kierunku statku-matki. Tym razem przeszkadzające astero-
idy zastępują wrogie pojazdy kosmiczne. Cały schemat powtarzamy w kółko, aż
uratujemy wszystkich. W trybie opadania, ENTER pozwala na chwilowe utrzy-
manie wysokości, w trybie wnoszenia, oddaje do dyspozycji laserowe działko.
WRZESIEŃ 2013
5
1120966395.091.png 1120966395.092.png 1120966395.093.png 1120966395.094.png 1120966395.095.png 1120966395.096.png 1120966395.097.png 1120966395.098.png 1120966395.099.png 1120966395.100.png 1120966395.102.png 1120966395.103.png 1120966395.104.png 1120966395.105.png 1120966395.106.png
 
 
 
 
1120966395.107.png
 
 
 
 
 
1120966395.109.png
 
1120966395.110.png 1120966395.111.png 1120966395.112.png 1120966395.114.png 1120966395.115.png 1120966395.116.png 1120966395.117.png 1120966395.118.png 1120966395.119.png 1120966395.120.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin