PLAN PRACY
WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ Z DZIEĆMI 6 – LETNIMI
NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK 2004 R
Nauczycielki:
TEMATY: Marta Bulaga
Jola Pach
1. Jesień w sadzie i w ogrodzie
2. Przygotowanie zwierząt do zimy .
3. Co z czego otrzymujemy?
4. Chodzi listonosz tu i tam.
CELE:
- Zapoznanie z charakterystycznymi zmianami w przyrodzie w zależności od pory roku w toku bezpośredniej i pośredniej obserwacji : rozróżnianie i nazywanie popularnych warzyw i owoców, posługiwanie się nazwami drzew owocowych.
- Poszerzanie wiadomości dotyczących zwierząt: zapoznanie ze zmianami w wyglądzie i zachowaniu zwierząt w zależności od pory roku.
- Zapoznanie z historią wybranych produktów i przedmiotów (np. cukier, pieczywo, papier);udział w wytwarzaniu dowolnych wyrobów, poznanie procesów powstawania produktu na podstawie utworów literackich bądź historyjki.
- Obserwowanie pracy ludzi w przedszkolu oraz w bliskim otoczeniu przedszkola (np. pracownicy poczty) : poznanie czynności, jakie wykonują, poprawne ich nazywanie, inspirowanie zabaw tematycznych związanych z określonym zawodem.
TEMAT : Jesień w sadzie i w ogrodzie
Cele szczegółowe
Obszar aktywności
Uwagi
Dziecko:
- Poprawnie nazywa owoce
- Potrafi wykonać witaminową sałatkę
- Stosuje słowa: kompot, marmolada, szarlotka
- Potrafi być twórcze
- potrafi odpowiadać na pytania dotyczące utworu
- wykonuje pracę plastyczną techniką collage
- zna zapis cyfrowy liczby 1
- potrafi poruszać się przy muzyce
- prawidłowo wykonuje podskoki obunóż
Przyrodniczej
technicznej
Mowy i myślenia
Społeczno-moralnej
Estetyczno-kulturowej
matematycznej
muzycznej
Ruchowej
Zajęcia zorganizowane
1. Poznawanie nazw owoców krajowych i egzotycznych; rozróżnianie owoców po ich wyglądzie, poprawne ich nazywanie.
2.Wykonanie „witaminowej sałatki”; zachęcanie dzieci do spożywania owoców i warzyw..
3.Opowiadanie B. Lewandowskiej „Szarlotka- jabłkowa księżniczka”; rozwijanie umiejętności wypowiadania się na dany temat
4. Tworzenie obrazu, skomponowanego z naklejonych na płaszczyznę elementów tkanin i papieru kolorowego „ Księżniczka Szarlotka i jej królestwo.”
5.Słuchanie wiersza J. Brzechwy „ Entliczek, pentliczek”- poznawanie nazw przetworów z jabłek.
6. Ćwiczenia słownikowe pod hasłem „Wszystko o jabłku”- rozwijanie aktywności twórczej.
7. Zabawy muzyczno-ruchowe pod hasłem „Jesień w sadzie i w ogrodzie”-rozwijanie umiejętności poruszania się przy muzyce.
8. Zapoznanie z obrazem graficznym liczby 1 – rozwijanie umiejętności przeliczania
9. Teatrzyk sylwet na podstawie wiersza J. Brzechwy „Na straganie”- rozpoznawanie i nazywanie warzyw.
10. Wykonanie dowolnej kukiełki z warzyw-rozwijanie sprawności manualnej
11.Cwiczenia gimnastyczne –zestaw II /wg. „Metoda W. Sherborne w terapii...../
Estetyczno- kulturowej
Muzycznej
Matematycznej
Technicznej
Inne formy pracy
Przygotowanie do nauki pisania
Przygot. do nauki pisania
mowy i myślenia
przygot . do nauki pisania
Przygotowanie do czytania
Przygotowanie do nauki czytania
Przygot . do nauki czytania i pisania
TEMAT: Przygotowanie zwierząt do zimy
- potrafi obserwować przyrodę
- Nazywa ptaki odlatujące od nas jesienią
- Potrafi rozróżniać dźwięki wysokie i niskie
- Zna zapis cyfrowy liczby 2
- Potrafi wskazać zapisy cyfrowe liczb: 1 , 2
- Rozpoznaje wybrane zwierzęta
- Potrafi lepić z masy solnej
- Dzieli na głoski proste słowa, nazwy obrazków
- Zna zwyczaje wybranych zwierząt
przyrodniczej
plastycznej
przygot. do nauki czytania
...
Marudziara