turbo_katalog.pdf

(8887 KB) Pobierz
222695684 UNPDF
222695684.005.png 222695684.006.png
MOTO-REMO BURZYŃSCY S.J.
ul. Kolejowa 154, 05-092 ŁOMIANKI
tel-fax 022 751-55-03
email: jsokolow@motoarena.pl
ul. Biskupska 7, 14-200 IŁAWA
tel-fax 089 648-67-76
email: mremo@motoarena.pl
ul. Ks. Bednorza 2a-6, 40-384 KATOWICE
tel. 032 204-02-61
email: jrataj@motoarena.pl
PRODUCENT
ALFA ROMEO
ANDORIA
AUDI
AVIA
BELARUS
BENTLEY
BMW
BUKH
CASE
CATERPILLAR
CHRYSLER
CITROEN
CUMMINS
DAF
DAIHATSU
DEUTZ
FERRARI
FIAT
FORD
HITACHI
HOLDER
HONDA
HYUNDAI
ISUZU
IVECO
JAGUAR
JEEP
KAMAZ
KIA
KOMATSU
LANCIA
LANDROVER
LIAZ
LIEBHERR
LOTUS
MAN
MASERATI
MAYBACH
MAZDA
MERCEDES-BENZ
MG
MINSK
MITSUBISHI
MMP-MINSK
MWM
NISSAN
OPEL
OTOSAN
PERKINS
PEUGEOT
PORSCHE
RABA
RABA/MAN
RABA-IKARUS
RENAULT
ROLLS-ROYCE
ROMAN
ROVER
RUSTON DIESEL
S+L+H
SAAB
SCANIA
SCHLÜTER
SCHNITZER
SCHRICK
SEAT
SKODA
SSANG YONG
STAR
STEYR
SUBARU
SUZUKI
TATRA
TMW
TOYOTA
VM
VOLVO
VOLVO-PENTA
VW
WAUKESHA
YAMAHA
ZETOR
ZLICIN
http://www.motoarena.pl/
222695684.007.png 222695684.008.png
Moto-Remo jest irmą działającą na rynku motoryzacyjnym od 1993 roku.
Podstawowa działalność obejmuje naprawę i sprzedaż podzespołów silnikowych, w tym
głównie turbosprężarek, sprężarek, pomp wodnych i głowic. Od 2000 roku jesteśmy
Autoryzowanym Serwisem oraz Dystrybutorem dwóch czołowych światowych producen-
tów turbosprężarek BorgWarner Turbo Systems (KKK, Schwitzer) oraz Garrett Engine
Boosting System, w 2005 roku uzyskaliśmy autoryzacje MHI Mitsubishi Turbocharger.
Wzajemna współpraca, obopólna wymiana wiedzy i doświadczenia oraz wykwaliikowana
kadra pozwala nam na wykonywanie wysokiej jakości oferowanych przez nas usług.
Aby sprostać wciąż rosnącym oczekiwaniom klientów stale unowocześniamy i doposa-
żamy posiadany przez nas wysokiej klasy park maszynowy oraz zaplecze materiałowe.
Jako irma handlowo usługowa prowadzimy ścisłą współpracę z wiodącymi irmami
motoryzacyjnymi oraz serwisami renomowanych marek samochodowych Polsce.
Ponadto w zakresie napraw oraz sprzedaży turbosprężarek jesteśmy również partnerem
rosyjskiej irmy Dias Turbo w Moskwie. Mamy nadzieje, że przedstawiona przez
nas oferta spotka się z Państwa zainteresowaniem i zachęci do ścisłej współpracy.
Pomimo tego, że turbosprężarka jest prostym urządzeniem to wymaga
bardzo specjalistycznej obsługi technicznej. Weryikacja i naprawa, uszkodzonej
turbosprężarki, powinna odbywać się w Autoryzowanym Serwisie, posiadającym
niezbędną wiedzę oraz odpowiednie zaplecze techniczne i materiałowe. Przystępując
do naprawy turbosprężarki należy ściśle przestrzegać reguł i norm producenta,
związanych z zastosowaniem części, wyważaniem i doważaniem zespołów wirujących
turbosprężarki, co zapewni jej niezawodną pracę. Dostęp do wszystkich niezbędnych
informacji, wiedzę oraz najwyższej klasy park maszynowy, potrzebny do wykonania
wysokiej jakości naprawy turbosprężarki posiada nasza irma. W Moto-Remo dbając
o najwyższą jakość usługi, każdą z napraw staramy się traktować w sposób
indywidualny, przeprowadzając ją według poniższych zasad. Proces naprawczy roz-
poczyna się od demontażu podzespołu, oceny uszkodzeń i ustalenia możliwych przy-
czyn awarii. Po dokładnym odtłuszczeniu (mycie), oczyszczeniu (piaskowanie) i po-
miarach turbosprężarki, przekazywana jest ona na stanowisko montażu. Wirnik turbo-
sprężarki wyważany jest dynamicznie, a części złomowe, zidentyikowane podczas oce-
ny uszkodzeń, wymieniane są na oryginalne, nowe części producenta turbosprężarki.
Po zmontowaniu kompletnego zespołu wirującego turbosprężarki, jest on doważany
w maszynie diagnostyczno-wyważającej, uzyskującej 250 000 obr/min. Protokół
z doważenia podzespołu jest automatycznie rejestrowany i drukowany, a następnie
przekazywany zainteresowanym klientom. Więcej informacji na temat przyczyn awarii
i warunków eksploatacji turbosprężarki uzyskają Państwo na stronie internetowej:
www.motoarena.pl
http://www.motoarena.pl/
222695684.001.png 222695684.002.png
Instrukcja obsługi samochodu z turbodoładowaniem.
PODSTAWOWE INFORMACJE
Podczas wymiany turbosprężarki warsztat naprawczy powinien zwrócić uwagę na dwa podstawowe ele-
menty mające wpływ na właściwą pracę turbosprężarki.
Olej
Producenci turbosprężarek nie stawiają stosowanym w swoich produktach olejom szczególnie ostrych
wymagań , dlatego wystarczy, że na opakowaniu znajduje się wyraźna informacja o przeznaczeniu ole-
ju do silnika z turbodoładowaniem. Z doświadczenia wynika jednak, że najmniejszą awaryjnością cha-
rakteryzują się turbosprężarki smarowane (i jednocześnie chłodzone) olejami o zalecanym parametrze
lepkości podanym w instrukcji obsługi samochodu.
Filtry
Należy ściśle przestrzegać terminów wymiany iltrów i dbać o cały układ ssący. Awarie wynikają najczę-
ściej z braku dbałości o szczelność układu ssącego (czystość !) , jak również z powodu zanieczyszczone-
go iltru oleju (zapchanie) są szczególnie niebezpieczne dla turbosprężarki.
1. Anomalie w pracy turbosprężarki świadczące o jej awarii.
1.1 Wycieki oleju przez system uszczelnień do elementu sprężarki (w konsekwencji do układu zasi-
lania powietrzem dostaje się olej – jego spalanie w znacznych ilościach powoduje powstawanie dymu
koloru niebieskiego) lub przez turbinę do układu wydechowego, co objawia się nadmiernym dymieniem
(odparowanie oleju koloru białego) .
1.2 Wszelkie nienormalne hałasy, tj. gwizdy, ocierania itp.
1.3 Nieszczelności w układzie przewodów doprowadzających powietrze z turbiny do silnika powodu-
ją brak mocy silnika związany ze spadkiem ciśnienia doładowania. Przewody te (a także uszczelnienia)
muszą, bowiem zapewnić szczelność dla ciśnień osiągających wartości 0,5-1 bara. Jeżeli wyeliminuje-
my nieszczelności, a wciąż będą widoczne anomalie w pracy turbosprężarki, to turbosprężarka wyma-
ga wymiany/naprawy.
1.4 Nie należy samodzielnie regulować ciśnienia doładowania - może to być przyczyną poważnej
awarii silnika .
2. W przypadku zniszczenia turbosprężarki należy koniecznie określić przyczynę jej awarii !!!
a. niesprawność układu smarowania
- niskie lub zbyt wysokie ciśnienie oleju,
- zbyt długi okres ssania oleju przez pompę olejową (powyżej 5 sek) ,
- zanieczyszczony olej,
- niedrożność kanałów olejowych (zamulenia) ,
- niedrożność przewodów olejowych (zamulenia, zagięcia) ,
b. utrudniony spływ oleju z turbosprężarki
- przedmuchy układu tłokowego – nadciśnienie powyżej 50mm sł. wody, przedmuchy do komory
korbowodowej w sprawnym silniku nie mogą przekraczać 50 mm słupa wody. Powyżej tej wartości,
nadciśnienie może utrudniać swobodny spływ oleju z turbosprężarki (objawia się to wyciekiem ole-
ju do elementów turbiny i sprężarki) ,
- niedrożność układu odpowietrzenia – nadciśnienie powyżej 50 mm słupa wody,
- zbyt wysoki poziom oleju,
- niedrożność przewodu spustowego turbosprężarki,
- czy turbosprężarka ma właściwe odprowadzenie oleju do miski olejowej. Prze-
wód ten nie może być skręcony, zgięty lub z tzw. syfonem,
c. niewłaściwe spalanie – zbyt wysoka temperatura spalin (chiptuning ! ),
d. nastąpiły mechaniczne uszkodzenia elementów turbosprężarki:
- okolice wlotu powietrza (nieszczelny układ ssący) ,
- okolice wylotu spalin (sprawdzić głowicę) ,
e. do uszczelnienia przewodów olejowych użyto silikonu.
http://www.motoarena.pl/
222695684.003.png
Instrukcja obsługi samochodu z turbodoładowaniem.
INSTRUKCJA URUCHOMIENIA TURBOSPRĘŻARKI W POJEŹDZIE PO JEJ ZAMONTOWANIU.
1) Sprawdzić tabliczkę znamionową turbosprężarki, aby upewnić się czy typ kupionej jest zgodny z
podanym przez producenta samochodu.
2) Sprawdzić czy kolektor wydechowy oraz układ doprowadzania powietrza do turbosprężarki są
czyste, wolne od obcych ciał, fragmentów uszczelek, piasku, pyłu, oleju, które spowodują uszkodzenie
turbosprężarki. Zalecane jest wymienienie wkładu iltra powietrza, iltra oleju silnikowego i oleju silniko-
wego.
3) Sprawdzić drożność systemu smarowania olejem turbosprężarkę, przewody doprowadzające i
odprowadzające olej powinny być czyste, drożne, bez skręceń i załamań mogących ograniczyć prze-
pływ. W razie wątpliwości wymienić je na nowe
4) Przykręcić turbosprężarkę do kolektora wydechowego używając nowej uszczelki (o ile przewidu-
je ją konstrukcja silnika)
5) Po przykręceniu turbosprężarki do kolektora bardzo ważnym jest zachowanie pionowego poło-
żenia osi otworów wlotu i wylotu oleju, możliwe jest odchylenie tej osi od pionu o maksimum 20o (przy
zachowaniu poziomego położenia wałka)
6) Po zamontowaniu turbosprężarki na silniku zostawić poluzowany przewód zasilający olejem i ob-
rócić rozrusznikiem (bez uruchomienia silnika) wał korbowy przez 20-30 sekund do momentu poja-
wienia się oleju na przewodzie zasilającym do turbo, następnie dokręcić przewód (nie stosować siliko-
nu!!!, który może zaczopować przewody olejowe) i ponownie obrócić wałem bez uruchomienia silni-
ka przez 20-30 sekund
7) Po około 1 min uruchomić silnik i pozostawić go na obrotach biegu jałowego przez ok. 5 mi-
nut. W tym czasie sprawdzić czas pojawienia się pełnego ciśnienia oleju (max 5 sek) , czy są nieszczel-
ności w układzie doprowadzania powietrza do kolektora ssącego (włączając w to intercooler) i wydecho-
wym oraz w przewodach olejowych, jeśli tak, usunąć je koniecznie.
O czym należy pamiętać prowadząc samochód z silnikiem turbodoładowanym.
1. Po uruchomieniu silnika należy poczekać co najmniej 10s, ten czas pozwoli na wypełnienie prze-
wodów olejowych i podanie oleju do turbosprężarki,
2. Nie zatrzymuj silnika, jeżeli pracuje on na wysokich obrotach. Turbosprężarka nadal wiruje z
ogromną prędkością obrotową, podczas gdy ciśnienie doprowadzanego oleju spada do zera,
3. Po zakończonej intensywnej jeździe należy pozostawić samochód na biegu jałowym przez oko-
ło 2-3 min, czas ten jest potrzebny na wychłodzenie turbosprężarki, a w momencie wyłączenia silnika
pompa olejowa przestanie podawać olej do turbiny,
4. Należy zawsze zadbać o czystość i jakość oleju, sprawny iltr powietrza i szczelność układu ssą-
cego,
5. Należy pamiętać o dobrej jakości paliwa gdyż odkładające się sadze, mogą doprowadzić do awa-
rii, turbosprężarek, szczególnie przy turbinach ze zmienną geometrią,
6. Nigdy nie naprawiaj turbosprężarki samemu! Ponieważ obroty turbosprężarek docho-
dzą do 250 000 obr/min każdy demontaż turbosprężarki powinien zakończyć się jej wyważeniem i do-
ważeniem. Możesz to zrobić w autoryzowanym serwisie turbosprężarek.
http://www.motoarena.pl/
222695684.004.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin