ROBOTICA Minidodatek #1 - osobowość wieloraka.pdf

(1537 KB) Pobierz
355320692 UNPDF
355320692.001.png
OSOBOWOŚĆ
WIELORAKA
Wstęp
W niniejszym minidodatku do gry fabularnej
ROBOTICA: KULT TECHNOLOGII przed-
stawione jest nowe zaburzenie. Może ono wy-
stępować zarówno u maszyn, jak i u śmiertel-
ników. Ze względu na szczególny charakter
tej aberracji, przedstawione są również dodat-
kowe zasady, które określają jak postępować,
ilekroć osobowość bohatera ulegnie zmianie.
Konieczne jest wydrukowania talii kart Proi-
lów psychologicznych.
każdy Proil wygląda nieco inaczej, co wynika
z wielorakiej osobowości bohatera. Tak utwo-
rzonych 6 kart Proilu skłąda się na talię. Na
etapie kreacji, Gracz losuje jedną z kart za-
miast rysować Proil psychologiczny na Karcie
Postaci.
Zasady
Gdy postać znajdzie się w dramatycznych oko-
licznościach jak silny stres, traumatyczne prze-
życia, szok, Narrator oznajmia, że Gracz musi
zweryikować spójność osobowości. W tym
celu wykonuje się test procentowy. Jeśli wynik
będzie negatywny, Gracz wyciąga nową kartę
z talii i zwraca poprzednią.
Opis dla Gracza
Cierpisz na Syndrom / Uraz osobowości wielo-
rakiej. Nie posiadasz jednej, spójnej, stabilnej
osobowości. Zamiast zawsze reagować w cha-
rakterystyczny dla ciebie sposób, w nieprzewi-
dywalny sposób diametralnie zmieniasz swoje
zachowanie, postawy, opinie. Czasem trudno
sposób się zorientować, kim jesteś w danej
chwili. Często nie pamiętasz tego, co robiłeś
jako jedna z postaci, a mogłeś popełnić czyny
skrajnie sprzeczne z postawą, którą przyjmu-
jesz w bieżącej chwili. Nigdy nie wiadomo,
kiedy się zmienisz i nie ma pewności, czy za-
chowasz dotychczasowy kierunek działań.
Częstotliwość zmian
W przypadku, gdy poziom Traumy wynosi 1,
istnieje 20% prawdopodobieństwa, że Pro-
il psychologiczny postaci ulegnie zmianie.
W przypadku, gdy poziom Traumy wynosi 2,
jest 30% prawdopodobieństwa, że Proil psy-
chologiczny ulegnie zmianie. Zmiana oznacza
konieczność wylosowania nowej karty z talii.
Przygotowanie
Przykład: Przyjazny, mocno empatyczny synte-
tyk jest maszyną o mocno rozwiniętej sztucznej
inteligencji emocjonalnej. Cierpi jednak na
Syndrom osobowości wielorakiej. Niespodzie-
wanie zmienia swoje zachowanie, stając się
bezwzględnym socjopatą, który utożsamia się z
systemem DESTRO i obsesyjnie dąży do reali-
zacji planów sabotaży, akcji terrorystycznych.
Narrator wspólnie z Graczem przygotowują
wydrukowane zawczasu i wycięte karty Pro-
ilu psychologicznego. W tym celu uwzględ-
nia się Osobowość bohatera i standardowo
rysuje Proile, jednak za każdym razem w
inny sposób rozwijając cechy. W efekcie
355320692.002.png
355320692.003.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin