Sprawozdanie z mianowania za rok szkolny 2010-2011.doc

(101 KB) Pobierz

SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI WYMAGAŃ

NA NAUCZYCIELA MIANOWANEGO

ZA ROK SZKOLNY 2010/2011

 

 

1.     Imię i nazwisko:

2.     Posiadany stopień: nauczyciel kontraktowy

3.     Miejsce zatrudnienia: Szkoła Podstawowa nr …..  w…….  im. Orląt Lwowskich

4.     Pełniona funkcja: nauczyciel – wychowawca świetlicy

5.     Za okres stażu: 01. 09. 2010 – 31. 05. 2011 r.

 

W związku z odbywanym stażem na stopień nauczyciela mianowanego, składam sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego za rok szkolny 2010/2011.

Dla wprowadzenia przejrzystości sprawozdania nawiązałam do zadań wynikających
z wymagań rozporządzenia MENiS z dnia 01. 12. 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli, w kolejności, w jakiej umieściłam je w swoim planie rozwoju.

 

 

§ 7, ust. 2, pkt. 1

Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywanie ewaluacji własnych działań, a także ocenianie ich skuteczności

 

1.      Poznanie procedury awansu zawodowego

·         Przeanalizowałam przepisy prawa oświatowego dotyczące awansu zawodowego ze szczególnym uwzględnieniem awansu na stopień nauczyciela mianowanego.

·         Napisałam i złożyłam wniosek o rozpoczęcie stażu oraz opracowałam plan rozwoju zawodowego.

 

 

 

2.      Współpraca z opiekunem stażu

·         Zawarłam kontrakt z opiekunem stażu, omówione zostały również zasady współpracy.

·         Obserwowałam zajęcia prowadzone przez opiekuna stażu.

·         Prowadziłam zajęcia w obecności opiekuna stażu, które każdorazowo zostały omówione
i skonsultowane.

·         Korzystałam z pomocy opiekuna w prawidłowym sformułowaniu wniosku i planu rozwoju zawodowego.

 

3.      Poszerzanie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału
w wewnątrzszkolnym i zewnątrzszkolnym doskonaleniu

 

Uczestniczyłam w różnego rodzaju warsztatach, konferencjach, szkoleniach itp. przydatnych w mojej pracy. Były to m.in.:

·        Warsztaty szkoleniowe – „Zabawy w sam raz na jesienny czas” zorganizowane przez CEN w ………………..

·        Warsztaty metodyczne – „Od piłeczki do sceny – czyli jak dogonić własny sukces. Wprowadzenie do pedagogiki cyrku” zorganizowane przez CEN w ....................

·        Konferencja metodyczna – „Jak organizować i planować kształcenie, wychowanie
i opiekę dla dzieci i młodzieży w szkole ogólnodostępnej zgodnie z ich specjalnymi potrzebami” zorganizowana przez PCPPiDN w ....................

·        Edukacyjne warsztaty metodyczne – „Zaburzenia wychowawcze XXI wieku – dopalacze, paranarkotyki, infoholizm (zjawisko, zagrożenia, rozpoznawanie, profilaktyka)” zorganizowane przez MOPU w .................... oraz PWSZ w ....................

·        Posiedzenia Rady Pedagogicznej.

·        Szkoleniowe Rady Pedagogiczne:

-       „Procedury postępowania w sytuacji zagrożenia”.

-       Dokumentacja i przetwarzanie danych osobowych w placówce oświatowej”.

 

Ponadto uczestniczyłam w lekcjach w klasie I prowadzonych przez panią ……………….. oraz obserwowałam lekcje informatyki i techniki prowadzone przez opiekuna stażu – panią ……………….. Lekcje te analizowałam pod względem celów, metod, form oraz środków dydaktycznych.

 

4.      Rozbudowa własnego warsztatu pracy

·         Studiowałam literaturę i czasopisma pedagogiczne dotyczące zwłaszcza świetlicy szkolnej (m.in.: kwartalnik wychowawcy świetlicy – „Świetlica w szkole”).

·         Gromadziłam i aktualizowałam własną bibliotekę przedmiotową – kompletowałam konspekty i scenariusze zajęć oraz opracowywałam własne scenariusze.

·         Tworzyłam dekoracje, materiały i pomoce dydaktyczne, wykorzystywałam je w procesie dydaktyczno – wychowawczym na zajęciach w celu podniesienia poziomu pracy.

 

5.      Planowanie i organizowanie pracy w świetlicy szkolnej

·         Opracowałam nową kartę zgłoszeniową dziecka do świetlicy szkolnej.

·         Opracowałam roczny plan pracy świetlicy szkolnej.

·         Pisałam sprawozdania z przebiegu pracy w świetlicy szkolnej.

·         Prowadziłam na bieżąco dziennik zajęć.

 

6.      Aktywne uczestnictwo w życiu szkoły

·         Pełniłam funkcję opiekuna Samorządu Uczniowskiego.

·         Prowadziłam koło plastyczne „Kolorek” dla klas I – III.

·         Prowadziłam cykl zajęć integracyjnych dla dzieci uczęszczających na świetlicę szkolną „Baw się z nami”.

·         Zorganizowałam i przeprowadziłam następujące uroczystości, imprezy szkolne itp.:

-        „Pasowanie na świetlika” – z udziałem rodziców i zaproszonych gości.

-        Akademię z okazji „Dnia Edukacji Narodowej”.

-        Imprezę „Ubierzmy choinkę” – wykonanie ozdób świątecznych, wspólne ubieranie choinki.

-        Karnawałowy bal przebierańców dla klas I – III oraz zabawę karnawałową dla klas
IV – VI.

·         Byłam współorganizatorem takich uroczystości szkolnych jak:

-        Nadanie szkole imienia „Orląt Lwowskich”.

-        „Orliki 2011”.

 

·         Zorganizowałam i przeprowadziłam szkolny konkurs plastyczny dla klas I – III pod hasłem: „Komputer uczy i bawi”.

·         Byłam także współorganizatorem szkolnego drużynowego konkursu informatycznego dla klas IV – VI pod hasłem „Bezpieczny Internet”.

 

7.      Dokumentowanie realizacji planu rozwoju

·         Gromadziłam dokumentację, zaświadczenia, pisemne potwierdzenia, fotografie itp. służące do udokumentowania stażu na nauczyciela mianowanego.

 

 

§ 7, ust. 2, pkt. 2

Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych

 

1.      Poznanie środowiska uczniów uczęszczających na świetlicę szkolną

·         Opracowałam ankietę, która miała na celu lepsze poznanie uczniów, ich środowiska.

·         Obserwowałam uczniów w sytuacjach szkolnych i pozaszkolnych.

·         Na bieżąco kontaktowałam się z rodzicami uczniów. Kontakty te miały charakter rozmów indywidualnych. Informowałam rodziców o problemach w zachowaniu ich dziecka oraz
o zauważonych niepokojących sygnałach, jak również o pozytywnych zachowaniach lub w postępach i poprawie w zachowaniu dziecka.

·         Przeprowadzałam również indywidualne rozmowy z uczniami. Dzięki rozmowom starałam się przeprowadzić diagnozę potrzeb, oczekiwań i zainteresowań wychowanków oraz ich sytuacji rodzinnej.

·         Konsultowałam się również z innymi nauczycielami, wychowawcami, pedagogiem szkoły w kwestiach wychowawczych uczniów.

·         Dokonywałam analizy dokumentów, m.in.: dzienników lekcyjnych, opinii, orzeczeń poradni psychologiczno – pedagogicznej itp.

 

 

2.      Realizacja zadań opiekuńczo – wychowawczych wynikających z funkcji wychowawcy świetlicy szkolnej

·         Prowadziłam zajęcia świetlicowe zgodnie z planem pracy.

·         Na bieżąco rozwiązywałam problemy wychowawcze i dydaktyczne uczniów.

·         Podejmowałam działania na rzecz podnoszenia kultury osobistej (rozmowy, pogadanki).

 

3.      Praca na rzecz środowiska lokalnego, współpraca ze strukturami samorządowymi

·         Przygotowałam i przeprowadziłam uroczystość dla seniorów z terenu ....................

·         Współpracowałam ze Stowarzyszeniem dla Dzieci i Młodzieży „Szansa”
w ……………….. w celu poprowadzenia w szkole przez wolontariuszy zajęć o prawach człowieka w ramach projektu „SZANSA NA PRAWA”.

·         Nawiązałam współpracę z Zespołem Placówek Szkolno – Wychowawczych
w ……………….. Rezultatem tej współpracy było włączenie się i udział w uroczystości pod hasłem: „Wspólne kolędowanie”, która odbyła się w MOK – u w ....................

·         Zorganizowałam i przeprowadziłam następujące akcje charytatywne:

-        Świąteczną akcję charytatywną pod hasłem: „I ty możesz zostać świętym Mikołajem”, która polegała za zbiórce żywności długoterminowej na potrzeby Domu Samotnej Matki w ....................

-        Zbiórkę pieniędzy na ogólnopolską akcję „Góra Grosza”, której celem było zebranie funduszy na pomoc dzieciom wychowującym się poza własną rodziną.

-        Akcję charytatywną „Szkoło, Pomóż i Ty” organizowaną przez Fundację Na Rzecz Osób Niewidomych i Niepełnosprawnych „Pomóż i Ty”. Celem akcji polegającej na rozprowadzaniu cegiełek – pomocy edukacyjnych wśród dzieci i młodzieży była pomoc kilkunastu podopiecznym z wadami słuchu.

·         Byłam również współorganizatorem obchodów Dnia Dziecka połączonych z akcją charytatywną – zbiórką pieniędzy na leczenie chorego Pawełka – przedszkolaka przy
SP .................... w .................... pod hasłem: „Orlęta Lwowskie walczą o zdrowie Pawełka”.

·         Przygotowywałam dzieci do międzyszkolnych konkursów, m.in. do:

-        VI międzyszkolnego konkursu piosenki dziecięcej „Podaruj mi uśmiech”, który zorganizował Dzienny Ośrodek Opiekuńczy i Stowarzyszenie Pomocy Rodzinie
„A jutro”.

-        Międzyszkolnego konkursu: „Najładniejsza Palma Wielkanocna” dla uczniów klas I – III zorganizowanego przez świetlicę szkolną ze Szkoły Podstawowej nr 3 w ....................

·         Brałam udział w wycieczce szkolnej z klasami I – III do Krzywina do fabryki bombek.

·         Pełniłam opiekę nad klasą VI podczas wycieczki szkolnej do Złotego Stoku.

·         Włączyłam się wraz z opiekunem stażu w ogólnopolski program edukacyjno – profilaktyczny: „Certyfikat Szkoły Bezpiecznego Internetu”.

·      &#...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin