marzec5.doc

(84 KB) Pobierz

 

 

Początek formularza

Mapa strony   |  

Dół formularza

Zamierzenie dydaktyczno - wychowawcze - marzec 2006

 

Grupa I - Stokrotki


1.       Bezpieczeństwo w czasie drogi do przedszkola – poznajemy podstawowe przepisy ruchu drogowego

2.        

o        Zmiany zachodzące w przyrodzie w okresie przedwiośnia:

o        zmienna pogoda (śnieg, deszcz, odwilż, wiatr itp.),

o        obserwacja wegetacji roślin w kąciku przyrody

o        topienie Marzanny.

3.       Wiosna w przyrodzie

o        obserwowanie zjawisk zachodzących w przyrodzie

o        wyrabianie opiekuńczego stosunku do świata przyrody (zieleń drzew i krzewów, pierwsze kwiaty)

4.       W dalszym ciągu wyrabianie samodzielności, przestrzeganie mówienia umiarkowanym głosem, eliminowanie agresywnych zachowań dzieci:

Pojęcia matematyczne:,

·         utrwalanie podstawowych kolorów,

·         liczenie liczebnikami głównymi,

·         porównywanie liczebności zbiorów (równo, więcej o jeden, mniej o jeden)

 

Grupa II - Różyczki


1.       Kontynuacja tematu o segregowaniu odpadów

2.       Sklep z zabawkami

o        poznajemy pracę sprzedawcy

o        obserwowanie pracy ludzi różnych zawodów w bliskim otoczeniu przedszkola.

3.       Zwierzęta w zagrodzie i w lesie

o        Poznanie wybranych zwierząt hodowanych w gospodarstwie (koń, krowa, kura, kaczka, koza) – nazwa i wygląd zwierząt dorosłych i młodych, sposób poruszania się i odżywiania, rozpoznawanie głosów wydawanych przez te zwierzęta.

o        Dostrzeganie różnic pomiędzy zwierzętami hodowanymi w gospodarstwie a żyjącymi dziko w lesie

4.       W marcu jak w garncu

o        obserwowanie i dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie wraz ze zmianą pory roku

o        rozróżnianie wiosennych kwiatów

o        wspólne zakładanie zielonego ogrodu w sali.

Pojęcia matematyczne:

·         Pomaganie dzieciom w uświadomieniu sobie stałej liczby elementów w zbiorze. Równoliczność.

·         Wymiana jeden do jednego i jeden za kilka w sytuacji kupna i sprzedaży

·         Kształtowanie zdolności do ustalania stałej liczby elementów w zbiorze

·         Ustalanie równoliczności w sytuacjach życiowych.

 

Grupa III - Słoneczniki


1.       Poznajemy pracę lekarza i pielęgniarki:

o        zapoznanie dzieci z trudną i odpowiedzialną pracą lekarza i pielęgniarki

o        kształtowanie pozytywnego stosunku dzieci do pracowników ochrony zdrowia i zabiegów przez nich wykonywanych

o        wzbogacenie słownika czynnego dzieci o wyrazy: przychodnia, recepta, słuchawki, lekarz stomatolog, pediatra, pielęgniarka.

2.       Zdrowy styl życia – to warunek zdrowia

o        Zapoznanie dzieci z czynnikami wpływającymi na potęgowanie zdrowia (odżywianie, wyjazdy za miasto, unikanie przebywania w zadymionych pomieszczeniach, aktywny wypoczynek na świeżym powietrzu, unikanie hałasu)

3.       W oczekiwaniu na wiosnę:

o        rozpoznawanie charakterystycznych roślin i zwierząt,

o        znajomość najczęściej spotykanych chronionych roślin i zwierząt (skowronek, sasanka, przebiśnieg krokus),

o        wysiew nasion do skrzynek i obserwacja ich wzrostu,

o        hodowanie w naczyniu z wodą gałęzi drzew.

Pojęcia matematyczne:

·         pomaganie dzieciom w ustalaniu stałej liczby elementów w zbiorze pomimo tego, że dziecko widzi przemieszczaniu tych elementów, zakrywanie. Równoliczność. Przybliżenie dzieciom aspektu kardynalnego liczby.

·         wymiana jeden do jednego albo jeden za kilka w sytuacji kupna i sprzedaży

·         równoliczność w sytuacjach życiowych (nakrywanie do stołu, rozdawanie kredek)

·         kształtowanie zdolności do ustalania stałej liczby elementów w zbiorze (wprowadzenie zmian w liczbie elementów, rozsuwane, skupianie, zasłanianie), zastanawianie się nad liczbą elementów zbioru

·         ustalenie równoliczności w sytuacjach zadaniowych kiedy dziecko ma dwa zbiory przedmiotów np. kasztany i fasolę

 

Grupa IV - Bratki


1.       Rozumiem siebie i innych

o        uświadomienie dzieciom, że w różnych sytuacjach przeżywają różne uczucia (szczęscie, smutek, złość, strach)

o        ukazanie sposobów radzenia sobie z nimi

o        pokazanie podobieństw i różnic wśród dzieci

2.       W krainie bajek - zabawa w teatr

o        rozwijanie zainteresowań książką

o        zabawy w teatr połączone z tworzeniem własnych tekstów i scenek rodzajowych (wykorzystanie pacynek, kukiełek i kostiumów)

o        poznanie cudnego "C", obrażonego "O" i kłótliwego "K"

3.       Witaj Wiosno

o        obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie na wiosnę

o        nazywanie pierwszych roślin wiosennych

o        obserwacja zachowania się zwierząt: przyloty ptaków, zakładanie gwiazd, opieka nad młodymi

Pojęcia matematyczne

·         dostrzeganie regularności typu: dzień - noc, pory roku. Układanie kalendarzy z kolorowych płytek. Wykorzystywanie tego, co się powtarza w zabawach ruchowych i wyliczanek

·         wyodrębnianie kształtu z pozostałych cech przedmiotów i nazywanie go: kwadratowy - kwadrat, prostokątny - prostokąt, trójkątny - trójkąt, okrągłe - koło

·         układanie szlaczków z figur geometrycznych

 

Grupa V - Maczki


1.       Zielony ogródek w naszej sali:

o        prowadzenie hodowli i obserwacji w kąciku przyrody i uświadomienie co jest niezbędne do życia roślinom, wdrożenie do jedzenia wyhodowanych nowalijek jako źródła witamin.

o        Inspirowanie aktywnej postawy dziecka wobec środowiska w bezpośrednich kontaktach z przyrodą

2.       Tyle kobiet wszędzie:

o        Zwrócenie uwagi na rolę kobiet w życiu

o        Budzenie szacunku dla ich ciężkiej pracy

o        ukazanie różnorodności zawodów jakie podejmują kobiety

3.       Potrafię być twórczy:

o        Rozwijanie twórczego myślenia przez dokonywanie skojarzeń

o        Rozwijanie myślenia metaforycznego

o        Ćwiczenie zdolności ekspresyjnych w różnego rodzaju działaniach plastycznych i ruchowych.

4.       Witamy wiosnę:

o        obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie na wiosnę, nazywanie pierwszych roślin wiosennych ,

o        obserwacja zachowania się zwierząt: przyloty ptaków, zakładanie gniazd, opieka nad młodymi.

5.       Przygotowanie do nauki czytania i pisania:

o        wprowadzenie liter:

§         B,b na wyrazach Bartek, balon

§         Z,z na wyrazach Zenek, zamek

§         Ł,ł na wyrazach Łatek, łopata

o        czytanie ze zrozumieniem dłuższych tekstów,

o        rozwiązywanie krzyżówek i rebusów,

o        ćwiczenia grafomotoryczne

Pojęcia matematyczne

·         wprowadzanie cyfry: 9

·         pomaganie dzieciom w uświadomieniu sobie stałej liczby elementów w zbiorze, chociaż obserwują zmiany sugerujące, że przedmiotów jest więcej lub mniej. Równoliczność.

·         Rozwiązywanie prostych zadań tekstowych

 

Powrót do listy zamierzeń.

Przedszkole
Statut Przedszkola
Kodeks Przedszkolaka
Misja Przedszkola
5-letni program rozwoju
Roczny program rozwoju
Ramowy rozkład dnia
Poznaj nas
Jadłospis
Ekologia
Spotkania z ekologiem
Plan imprez 2006/2007
Artykuły
Scenariusze zajęć
Zajęcia dodatkowe
Zamierzenia dydaktyczno - wychowawcze
Pliki do pobrania

 

 

 

 

 

Copyright (c) 2005 by Przedszkole nr 274 w Warszawie

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin