Początek formularza
Mapa strony |
Dół formularza
Zamierzenie dydaktyczno - wychowawcze - marzec 2006
Grupa I - Stokrotki
1. Bezpieczeństwo w czasie drogi do przedszkola – poznajemy podstawowe przepisy ruchu drogowego
2.
o Zmiany zachodzące w przyrodzie w okresie przedwiośnia:
o zmienna pogoda (śnieg, deszcz, odwilż, wiatr itp.),
o obserwacja wegetacji roślin w kąciku przyrody
o topienie Marzanny.
3. Wiosna w przyrodzie
o obserwowanie zjawisk zachodzących w przyrodzie
o wyrabianie opiekuńczego stosunku do świata przyrody (zieleń drzew i krzewów, pierwsze kwiaty)
4. W dalszym ciągu wyrabianie samodzielności, przestrzeganie mówienia umiarkowanym głosem, eliminowanie agresywnych zachowań dzieci:
Pojęcia matematyczne:,
· utrwalanie podstawowych kolorów,
· liczenie liczebnikami głównymi,
· porównywanie liczebności zbiorów (równo, więcej o jeden, mniej o jeden)
Grupa II - Różyczki
1. Kontynuacja tematu o segregowaniu odpadów
2. Sklep z zabawkami
o poznajemy pracę sprzedawcy
o obserwowanie pracy ludzi różnych zawodów w bliskim otoczeniu przedszkola.
3. Zwierzęta w zagrodzie i w lesie
o Poznanie wybranych zwierząt hodowanych w gospodarstwie (koń, krowa, kura, kaczka, koza) – nazwa i wygląd zwierząt dorosłych i młodych, sposób poruszania się i odżywiania, rozpoznawanie głosów wydawanych przez te zwierzęta.
o Dostrzeganie różnic pomiędzy zwierzętami hodowanymi w gospodarstwie a żyjącymi dziko w lesie
4. W marcu jak w garncu
o obserwowanie i dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie wraz ze zmianą pory roku
o rozróżnianie wiosennych kwiatów
o wspólne zakładanie zielonego ogrodu w sali.
Pojęcia matematyczne:
· Pomaganie dzieciom w uświadomieniu sobie stałej liczby elementów w zbiorze. Równoliczność.
· Wymiana jeden do jednego i jeden za kilka w sytuacji kupna i sprzedaży
· Kształtowanie zdolności do ustalania stałej liczby elementów w zbiorze
· Ustalanie równoliczności w sytuacjach życiowych.
Grupa III - Słoneczniki
1. Poznajemy pracę lekarza i pielęgniarki:
o zapoznanie dzieci z trudną i odpowiedzialną pracą lekarza i pielęgniarki
o kształtowanie pozytywnego stosunku dzieci do pracowników ochrony zdrowia i zabiegów przez nich wykonywanych
o wzbogacenie słownika czynnego dzieci o wyrazy: przychodnia, recepta, słuchawki, lekarz stomatolog, pediatra, pielęgniarka.
2. Zdrowy styl życia – to warunek zdrowia
o Zapoznanie dzieci z czynnikami wpływającymi na potęgowanie zdrowia (odżywianie, wyjazdy za miasto, unikanie przebywania w zadymionych pomieszczeniach, aktywny wypoczynek na świeżym powietrzu, unikanie hałasu)
3. W oczekiwaniu na wiosnę:
o rozpoznawanie charakterystycznych roślin i zwierząt,
o znajomość najczęściej spotykanych chronionych roślin i zwierząt (skowronek, sasanka, przebiśnieg krokus),
o wysiew nasion do skrzynek i obserwacja ich wzrostu,
o hodowanie w naczyniu z wodą gałęzi drzew.
· pomaganie dzieciom w ustalaniu stałej liczby elementów w zbiorze pomimo tego, że dziecko widzi przemieszczaniu tych elementów, zakrywanie. Równoliczność. Przybliżenie dzieciom aspektu kardynalnego liczby.
· wymiana jeden do jednego albo jeden za kilka w sytuacji kupna i sprzedaży
· równoliczność w sytuacjach życiowych (nakrywanie do stołu, rozdawanie kredek)
· kształtowanie zdolności do ustalania stałej liczby elementów w zbiorze (wprowadzenie zmian w liczbie elementów, rozsuwane, skupianie, zasłanianie), zastanawianie się nad liczbą elementów zbioru
· ustalenie równoliczności w sytuacjach zadaniowych kiedy dziecko ma dwa zbiory przedmiotów np. kasztany i fasolę
Grupa IV - Bratki
1. Rozumiem siebie i innych
o uświadomienie dzieciom, że w różnych sytuacjach przeżywają różne uczucia (szczęscie, smutek, złość, strach)
o ukazanie sposobów radzenia sobie z nimi
o pokazanie podobieństw i różnic wśród dzieci
2. W krainie bajek - zabawa w teatr
o rozwijanie zainteresowań książką
o zabawy w teatr połączone z tworzeniem własnych tekstów i scenek rodzajowych (wykorzystanie pacynek, kukiełek i kostiumów)
o poznanie cudnego "C", obrażonego "O" i kłótliwego "K"
3. Witaj Wiosno
o obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie na wiosnę
o nazywanie pierwszych roślin wiosennych
o obserwacja zachowania się zwierząt: przyloty ptaków, zakładanie gwiazd, opieka nad młodymi
Pojęcia matematyczne
· dostrzeganie regularności typu: dzień - noc, pory roku. Układanie kalendarzy z kolorowych płytek. Wykorzystywanie tego, co się powtarza w zabawach ruchowych i wyliczanek
· wyodrębnianie kształtu z pozostałych cech przedmiotów i nazywanie go: kwadratowy - kwadrat, prostokątny - prostokąt, trójkątny - trójkąt, okrągłe - koło
· układanie szlaczków z figur geometrycznych
Grupa V - Maczki
1. Zielony ogródek w naszej sali:
o prowadzenie hodowli i obserwacji w kąciku przyrody i uświadomienie co jest niezbędne do życia roślinom, wdrożenie do jedzenia wyhodowanych nowalijek jako źródła witamin.
o Inspirowanie aktywnej postawy dziecka wobec środowiska w bezpośrednich kontaktach z przyrodą
2. Tyle kobiet wszędzie:
o Zwrócenie uwagi na rolę kobiet w życiu
o Budzenie szacunku dla ich ciężkiej pracy
o ukazanie różnorodności zawodów jakie podejmują kobiety
3. Potrafię być twórczy:
o Rozwijanie twórczego myślenia przez dokonywanie skojarzeń
o Rozwijanie myślenia metaforycznego
o Ćwiczenie zdolności ekspresyjnych w różnego rodzaju działaniach plastycznych i ruchowych.
4. Witamy wiosnę:
o obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie na wiosnę, nazywanie pierwszych roślin wiosennych ,
o obserwacja zachowania się zwierząt: przyloty ptaków, zakładanie gniazd, opieka nad młodymi.
5. Przygotowanie do nauki czytania i pisania:
o wprowadzenie liter:
§ B,b na wyrazach Bartek, balon
§ Z,z na wyrazach Zenek, zamek
§ Ł,ł na wyrazach Łatek, łopata
o czytanie ze zrozumieniem dłuższych tekstów,
o rozwiązywanie krzyżówek i rebusów,
o ćwiczenia grafomotoryczne
· wprowadzanie cyfry: 9
· pomaganie dzieciom w uświadomieniu sobie stałej liczby elementów w zbiorze, chociaż obserwują zmiany sugerujące, że przedmiotów jest więcej lub mniej. Równoliczność.
· Rozwiązywanie prostych zadań tekstowych
Powrót do listy zamierzeń.
PrzedszkoleStatut PrzedszkolaKodeks PrzedszkolakaMisja Przedszkola5-letni program rozwojuRoczny program rozwojuRamowy rozkład dniaPoznaj nasJadłospisEkologiaSpotkania z ekologiemPlan imprez 2006/2007ArtykułyScenariusze zajęćZajęcia dodatkoweZamierzenia dydaktyczno - wychowawczePliki do pobrania
Copyright (c) 2005 by Przedszkole nr 274 w Warszawie
justyna.k62