3l.-8.doc

(110 KB) Pobierz

  

      PLAN  PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ

                                   MARZEC     GRUPA  3 - LATKÓW

 

 

                     TEMATY TYGODNIOWE

 

I.                    KTO SIĘ DLA NAS CO DZIEŃ TRUDZI?

II.                 URZĄDZENIA ELEKTRYCZNE W MOIM DOMU

III.               WYRUSZAMY NA POSZUKIWANIE WIOSNY

IV.              POZNAJEMY ZWIERZĘTA DOMOWE: PIES I KOT

 

Praca wychowawczo – dydaktyczna oparta na metodzie innowacyjnej „Sojusz metod”    E. Arciszewskiej oraz na elementach ćwiczeń Kinezjologii edukacyjnej”  P. Dennisona. Kontynuowanie zabaw z wizytówkami.

 

 

                   ZADANIA

Ø      wdrażanie dzieci do ufnego i bezpośredniego odnoszenia się do wychowawczyni oraz do innych pań troszczących się o ich dobro;

Ø      zapoznanie dzieci z zawodem kucharki i jej rolą w żywieniu dzieci w przedszkolu;

Ø      sprawianie radości domownikom oraz innym osobom poprzez obdarowywanie ich samodzielnie wykonanymi upominkami;

Ø      nabywanie i opanowywanie umiejętności kulturalnego spożywania posiłków;

Ø      zapoznanie z działaniem i obserwowanie posługiwania się przez dorosłych urządzeniami elektrycznymi codziennego użytku np. odkurzacz, pralka, lodówka, żelazko itd.;

Ø      przestrzeganie zakazu samodzielnego obsługiwania urządzeń elektrycznych;

Ø      wyrabianie nawyku uprzejmego witania się z kolegami i koleżankami spotkanymi   w przedszkolu i poza nim;

Ø      wdrażanie dzieci do szanowania wspólnego mienia przedszkolnego;

Ø      kontynuowanie prowadzonej obserwacji „zielonego ogródka”;

Ø      uczenie dzieci umiejętności dbania o własne zmysły i higienę układu nerwowego poprzez opanowywanie własnych gwałtownych reakcji emocjonalnych np. głośny, gwałtowny krzyk lub histeryczny płacz;

Ø      uczenie dzieci „otwierania oczu” i „nadstawiania uszu” na wszystko, co dzieje się  w przyrodzie w okresie nowej pory roku – wiosny;

Ø      poznawanie i nazywanie niektórych zwiastunów wiosny – pierwsze wiosenne kwiaty, pąki na drzewach i krzewach, śpiew ptaków;

Ø      uczestniczenie dzieci w zabawach i zajęciach zmierzających do rozwijania procesów poznawczych;

 

        I.  KTO SIĘ DLA NAS CO DZIEŃ TRUDZI?

Poniedziałek

POZNAJEMY PRACĘ PANI KUCHARKI (aktywność umysłowa i muzyczno-ruchowa)

>        zestaw ćwiczeń porannych nr 12 według K. Wlaźnik;

>        wysłuchanie wiersza  J. Brzechwy „Na straganie”; manipulowanie sylwetami warzyw do tekstu wiersza; zapoznanie dzieci z zawodem kucharki i jej rolą dla właściwego żywienia dzieci w przedszkolu; zwiedzanie kuchni i obserwacja pracy pani kucharki; podziękowanie za jej trud i ciężką pracę; karta pracy – jakie to warzywa? Wypełnianie właściwym kolorem;

>        słuchanie piosenki „Dzień Kobiet”; przypomnienie na podstawie treści piosenki w jakich  zawodach pracują kobiety; ćwiczenia umiejętności marszu po kole z użyciem instrumentów  perkusyjnych; utrwalenie nazw: bębenek, tamburyn, kołatka, grzechotka; przypomnienie kroku dosuwanego – przygotowanie do cwału bocznego;

 

Wtorek

GOTOWANIE ZUPY (aktywność umysłowa, ruchowa)

>        obserwacje przyrodnicze w kąciku przyrody; zwrócenie uwagi na wzrost szczypioru, rzeżuchy, fasoli i grochu;

>        na podstawie zabawy „Będzie zupa kolorowa” utrwalenie nazw warzyw; określanie barw i smaku warzyw krojonych przez nauczycielkę i podawanych do spróbowania dzieciom; podkreślenie ich wartości odżywczych; próba odpowiedzi na pytanie problemowe: jakie będą warzywa po ugotowaniu? zaniesienie miseczki z pokrojonymi warzywami do kuchni w celu ugotowania zupy jarzynowej przez panią kucharkę;

>        zestaw ćwiczeń ruchowych ogólnorozwojowych nr 6 wg H. Trawińskiej.

 

Środa

CO JEST POTRZEBNE W KUCHNI?  (aktywność umysłowa i ruchowa)

>        zabawa dydaktyczna „Co będzie mi potrzebne?”; doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według określonej cechy – przeznaczenia; utrwalenie nazw naczyń i przyborów kuchennych, określanie ich przeznaczenia; poszerzenie zasobu słownictwa dotyczącego najbliższego otoczenia; zabawa „Zaczarowany worek” rozpoznawanie dotykiem naczyń kuchennych;

>        karta pracy – ćwiczenie spostrzegawczości podczas składania obrazka w całość i przyklejenia go na kartkę papieru;

>        zabawa ruchowa  orientacyjno – porządkowa „Dzieci do domu” oraz z elementami wspinania „Rośniemy”.

 

Czwartek

ŚPIEWAMY PIOSENKI DLA PAŃ (aktywność muzyczno – ruchowa)

>        zabawa kołowa ze śpiewem do piosenki „Dzień Kobiet” – dzieci w kole maszerują i śpiewają piosenkę, na pauzę w akompaniamencie dzieci tworzą dwa koła – dziewczynki i chłopcy; śpiewanie piosenek znanych dzieciom dla pań – śpiew solo, w duecie i chórem;  zabawa ruchowa „Wielkoludy i krasnale”- muzyka głośna marsz na palcach z rękoma uniesionymi do góry; muzyka cicha marsz w pochyleniu, ręce oparte o kolana; pauza w muzyce – leżenie na plecach;

>        inscenizacja  „Rozmowa z misiem”; kształtowanie umiejętności określania cech smakowych słodki – kwaśny; zachęcanie do ograniczenia jedzenia słodyczy.

 

Piątek

KOLOROWE TULIPANY (aktywność plastyczna, ruchowa)

>        wydzieranka z kolorowej bibuły; wypełnienie dużego konturu kwiatka – tulipana;  praca w małych zespołach – wdrażanie dzieci do umiejętności współdziałania w grupie, wspólnej pracy i podejmowania decyzji co do sposobu wykonania pracy; umożliwienie dzieciom wyboru  koloru wykonywanego kwiatka – tulipana;

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin