auto_alarm_instrukcja montażu.pdf
(
607 KB
)
Pobierz
9798291 UNPDF
Informator jest przeznaczony dla elektryków i monterów systemów
alarmowych w samochodach.
Zawiera praktyczne informacja jak znaleźć?, jak podłączyć?, i jakie są kolory
przewodów podłączanych do autoalarmu w ponad stu samochodach.
Zamontowanie i podłączenie do instalacji samochodu podstawowej wersji autoalarmu
jest dość proste: zasilanie autoalarmu podłączamy bezpośrednio do akumulatora lub
lini 30 A np. w skrzynce bezpieczników. Minus również bezpośrednio do klamry
ujemnej akumulatora lub do innych dobrych punktów masowych karoserii. Wejście
uruchamiające alarm zawsze bezpośrednio do wyłączników drzwiowych
znajdujących się w pojeździe i sygnalizację alarmu światłami do przewodów świateł
kierunkowskazów.
Jednak aby zamontować profesjonalny alarm, który oprócz sygnalizacji
światłami kierunkowskazów i syreną próby włamania, posiada w sobie blokadę
silnika tzn. immobiliser uniemożliwiający uruchomienie silnika przy włączonym w stan
czuwania autoalarmie, a także wiele dodatkowych i pożytecznych funkcji jak: np.
zamykanie i otwieranie zamka centralnego pilotem, czy również domykanie szyb za
pomocą tego samego przycisku pilota, trzeba dużego doświadczenia lub
niejednokrotnie dużo czasu na znalezienie w coraz to innym samochodzie klienta
odpowiednich przewodów do późniejszego podłączenia.
Być może dzięki informatorowi, który zawiera gotowe kolory przewodów
kierunkowskazów, „blokady silnika”, centralnego zamka i elektrycznie podnoszonych
szyb, jak i miejsca ich ewentualnego szukania w ponad stu samochodach, ten
informator sprawi, że czas potrzeby do zamontowania autoalarmu będzie krótszy, a
co za tym idzie praca będzie znacznie wydajniejsza.
2
NUMERY RUBRYK OZNACZAJĄ
1. Kolory przewodów świateł kierunkowskazów.
2. Kolor przewodu służącego do zrobienia blokady silnika, tzw. immobilisera.
Przewód ten należy rozciąć i połączyć z dwoma przewodami z centrali
alarmowej, które mają za zadanie uniemożliwić uruchomienie silnika przy
włączonym autoalarmie.
3. Kolory przewodów sterujących domykaniem elektrycznych podnośników szyb.
4. Kolory przewodów sterujących otwieranie i zamykaniem się zamka
centralnego.
W górnych kwadratach każdej rubryki znajduj się litera, która razem ze
schematem instruktażowym ma pomóc w odnalezieniu szukanych przewodów. W
dolnych kwadratach rubryk trzeciej i czwartej znajdują się następujące znaki,
które oznaczają:
„ – ” - szyby lub centralny zamek sterowane minusem;
„ + ” - szyby lub centralny zamek sterowane plusem;
„ 0 ” - centralny zamek pneumatyczny.
UWAGA !!!
Ponieważ jest bardzo dużo różnych wersji tych samych modeli samochodów,
kolory jak i miejsca tych przewodów mogą być zmienione, a te podane w
niniejszym informatorze mają za zadanie jedynie ułatwić szybsze ich znalezienie,
dlatego też trzeba każdorazowo sprawdzić przed jakimkolwiek podłączaniem
alarmu czy rzeczywiście jest to szukany przez Nas przewód.
UWAGA
- PRZED PODŁĄCZENIEM ALARMU DO WSKAZANYCH W
OPISIE PRZEWODÓW SPRAWDŹ ZA POMOCA MIERNIKA ZGODNOŚĆ
Z OPISEM !!!
To tylko pomoc w montażu - może się zdarzyć, że producent wprowadził
jakieś zmiany w instalacji, więc przed podłączeniem upewnij się czy to właściwy przewód.
Nie ponoszę odpowiedzialności za ewentualne straty materialne, moralne ani jakiekolwiek
inne...
3
SCHEMAT INSTRUKTAŻOWY
POMOCNY PRZY WYSZUKIWANIU POSZCZEGÓLNYCH
ELEMENTÓW SAMOCHODU
A- skrzynka z bezpiecznikami lub lewa strona deski rozdzielczej w dół;
B- drzwi, przewody łączące drzwi z karoserią, lewa strona samochodu;
C- najczęściej przewody pomiędzy drzwiami a karoserią lub lewa dolna strona
samochodu;
D- przewody odchodzące od stacyjki, przewody pod kolumną kierownicy w dół;
E- przyciski zamykania/ otwierania szyb lub centralnego zamka;
F- prawa strona pod maską silnika;
G, H- lewa strona pod maską silnika;
J- centralny środek przedniej szyby w dół;
K- podsufitka, szyberdach;
L- prawa strona wewnątrz pojazdu.
PRAWA STRONA
F
L
PRZÓD
J
K
TYŁ
D
A
A
G
B
H
C
LEWA STRONA
4
ALFA ROMEO 90
1
JASNY NIEBIESKI
nr 10 w złączu „I”
JASNY NIEBIESKI/ CZARNY
nr 7 w złączu „H”
A
2
ZIELONY/ CZARNY
nr 7 w złączu „I”
A
3
ŻÓŁTY
pod lewy
ZIELONY
przód prawy
E
+
BRĄZOWY
nr 9 otwieranie w złączu centr. zamka
FIOLETOWY
nr 8 zamykanie w złączu centr. zamka
ALFA ROMEO GIULIETTA
1
A
_
JASNY NIEBIESKI
JASNY NIEBIESKI/ CZARNY
A
2
ZIELONY/ CZARNY
przekroju 2,5 mm
nr 3 w złączu brązowym
A
3
ZIELONY
przód prawy
ŻÓŁTY
przód lewy
B
+
BRĄZOWY
otwieranie
FIOLETOWY
zamykanie
ALFA ROMEO 75
1
C
_
JASNY NIEBIESKI
A
JASNY NIEBIESKI/ CZARNY
w białym złączu
2
ZIELONY/ CZARNY
przekroju 2,5 mm
nr 3 w złączu pod kierownicą
D
3
ZIELONY
przód prawy
ŻÓŁTY
przód lewy
B
+
A
4
BRĄZOWY/ BIAŁY
otwieranie
FIOLETOWY/ BIAŁY
zamykanie
−
5
4
4
Plik z chomika:
mirosoro
Inne pliki z tego folderu:
Sam naprawiam samochód [PDF] wszystkie popularne marki [PL].rar
(2680067 KB)
Wymiana łożysk tylnych bębny.pdf
(505 KB)
auto tech 10 99.rar
(39260 KB)
auto technika 04 1998.cbr
(144361 KB)
Cross reference Bosch to NGK.pdf
(214 KB)
Inne foldery tego chomika:
Alarmy
Budowa akumulatora i ładowanie
Car audio
Diagnostyka
Dokumenty i umowy
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin