.......................................
imię i nazwisko
TEST ZINTEGROWANY KLASA II SEMESTR II
CZĘŚĆ A
I. Pisanie ze słuchu
................................................................................................................................
.................................................................................................................................
II. Praca z tekstem
1. Przeczytaj uważnie poniższy tekst.
Dzieci zbierały grzyby jadalne. Nagle coś zastukało w pień siwej brzozy.
Patrzyliśmy , lecz nikogo nie było. Nagle znów usłyszeliśmy stukanie –pac, pac.
Posypała się sucha kora. Ach, to kolorowy dzięcioł opukuje chore drzewo.
Uderza raz po raz w pień i coś smakowicie zajada.
- Smacznego , panie dzięciołku ! Rób dalej porządek ze złośliwymi kornikami.
2. Zapisz odpowiedzi na pytania związane z powyższym tekstem.
a) Co zbierały dzieci ?
............................................................................................................................
b) Co usłyszały dzieci ?
c) Jakiego ptaka zobaczyły ?
d) Co zajadał dzięcioł ?
e) Czego życzyły mu dzieci ?
.............................................................................................................................
3. Znajdź w tekście znane Ci części mowy i wpisz je w odpowiednie miejsce
w tabelce.
4. Ile sylab , głosek i liter jest w wyrazach:
Grzyby
Coś
Dzięcioł
Brzoza
Kora
...............................................................................................................................
1.Jaka to pora roku – dokończ zdanie
To znaczy ,że nastała .................................................
II. Wiadomości o otaczającym świecie
1.Wymień znane Ci pory roku
2.Przeczytaj uważnie i wpisz TAK lub NIE
a. Najkrótsze dni są zimą, najdłuższe latem. ................
b. Linia widnokręgu jest linią prostą. ................
c. Kompas służy do mierzenia temperatury. ...
aspol