Grupa II owt 2006/07 obserwacja końcowa
Mocne strony:
· Zgłaszanie potrzeb nauczycielowi
· Stosowanie form grzecznościowych
· Koncentracja i dobra organizacja w czasie zajęć dydaktycznych
· Umiejętność czekania na swoją kolej wypowiedzi
· Umiejętności w zakresie kompetencji matematycznej: przeliczanie, ustalanie wyniku po przeliczeniu, porównywanie liczebności zbiorów, tworzenie klas, wymiana jeden do jednego, jeden do dwóch, orientacja w przestrzeni, w schemacie własnego ciała.
· Umiejętność wyciągania logicznych wniosków
· Skupianie uwagi na słuchanym utworze literackim, prawidłowe wartościowanie postępowania bohaterów
· Chętny udział w proponowanych przez nauczyciela zabawach i grach (dydaktycznych, muzycznych, plastycznych, ruchowych)
· Duża wrażliwość na potrzeby środowiska, umiejętność obserwowania zmian zachodzących w przyrodzie, właściwe zachowanie w kontakcie z przyrodą.
· Umiejętność dokonywania analizy i syntezy sylabowej w wyrazie, wyrazowej w zdaniu. Próby analizy i syntezy głoskowej wyrazu.
Słabe strony:
· Duża konfliktowość i hałaśliwość dzieci w czasie zabaw dowolnych
· Nie przestrzeganie kodeksu zachowania w grupie
· Nie zachowywanie bezpieczeństwa w czasie zabaw ruchowych w sali i ogrodzie
· Słabo rozwinięta mowa czynna, brak samodzielności w zakresie opowiadania (np. oglądanego obrazka, historyjki obrazkowej itp), stosowanie zdań prostych, rzadziej złożonych
· Częste błędy językowe, stosowanie niewłaściwych form gramatycznych
· Brak dbałości o estetykę prac plastycznych
Rom16