Obraz kliniczny dziecka z gimnazjum.doc

(33 KB) Pobierz
Obraz kliniczny dziecka z gimnazjum

Obraz kliniczny dziecka z gimnazjum

 

1. Myślenie  

Ø      „nic nie ma sensu”

Ø      „na dorosłych nie można polegać”

Ø      „mogę liczyć tylko na siebie”

Ø      „muszę być taki jak wszyscy”

Ø      „nic nie potrafię”

Ø      „nic mi nie wychodzi”

Ø      poszukiwanie własnego „ja”

Ø      mylne postrzeganie świata

2. Emocje 

Ø      złość

Ø      frustracja

Ø      smutek

Ø      rozżalenie

Ø      rozczarowanie

Ø      strach

Ø      labilność emocjonalna

Ø      brak poczucia akceptacji

Ø      niska samoocena

Ø      kryzys tożsamości

Ø      bezsilność

3. Zachowania

Ø      przejawianie zachowań problemowych (używki, przedwczesna inicjacja, zachowania dewiacyjne)

Ø      bunt przeciw zasadom

Ø      nieprzemyślane działania

Ø      zaburzone kontakty z rodziną (brak wzorca, autorytetu, brak zasad i jasno sformułowanych poleceń, wartości oraz wzorców do naśladowania)

Ø      poszukiwanie grup odniesienia

4. Rozwój

Ø      płciowy

Ø      destabilizacja hormonalna

Ø      emocjonalny (kryzys tożsamości, poszukiwanie własnej osobowości)

 

Cele terapeutyczne:

1. zmiana sądów urazowych na korekcyjne poprzez:

§         wzorzec socjoterapeuty – „dobry dorosły”,

§         wskazanie autorytetów i wartości,

§         podniesienie samooceny (zadania i działania ucznia zakończone sukcesem)

2. nabywanie umiejętności społecznych poprzez:

§         uświadomienie sobie własnych celów życiowych,

§         naukę pracy w grupie,

§         naukę empatii,

§         współpracę w grupie zadaniowej

§         podniesienie poczucia bezpieczeństwa w grupie

3. odreagowanie napięć poprzez:

§         metody relaksacyjne (wizualizacja, metody oddechowe itd.)

§         przeniesienie emocji

§         umiejętność nazywania i konstruktywnego wyrażania własnych emocji

 

Cele edukacyjne:

1. poznanie skutków zbyt wczesnego przebywania w sferze wirtualnej

2. opanowanie umiejętności społecznych

3. nauka rozróżniania, nazywania oraz konstruktywnego wyrażania własnych emocji

4. nauka współpracy z grupą i w grupie

5. osiąganie umiejętności bycia asertywnym

6. uzupełnienie deficytów lub trudności edukacyjnych

 

Cele rozwojowe:

1.      wprowadzenie młodzieży gimnazjalnej w tematykę prozdrowotnego trybu życia

2.      wyposażenie w wiedzę profilaktyczną dotyczącą zachowań problemowych

3.      organizacja dodatkowych zajęć ruchowych

4.      poznawanie innych sposobów spędzania wolnego czasu

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin