JAVA - 03 - konstrukcja programu.pdf
(
98 KB
)
Pobierz
68804361 UNPDF
Przemysław Wionczyk
JAVA
Konstrukcja
programu
1 / 6
Przemysław Wionczyk
JAVA
Z czego się składa program
Każdy program w Javie składa się z klas i zmiennych stworzonych
na podstawie tych klas – czyli obiektów. Wynika z tego, że cały program
Javy jest w rzeczywistości obiektem.
Program w Javie musi mieć wyróżnioną klasę publiczną która jest
początkiem naszego programu. Ta początkowa klasa musi posiadać
publiczną, statyczną metodę
main
od której zaczyna się wykonywanie
programu.
2 / 6
Przemysław Wionczyk
JAVA
Minimalny program w Javie
Z tego wynika, że najprostszy program w języku Java będzie
składał się z jednej klasy, a w tej klasie będzie miał jedną funkcję
o nazwie
main
. Cały program musi zostać zapisany w pliku z nazwą
identyczną z nazwą klasy i z rozszerzeniem
java
.
public class Test {
public static void main ( String[] args ) {
System.out.println ( "Hello World!" );
}
}
Ten program musi być zapisany w pliku „Test.java”.
3 / 6
Przemysław Wionczyk
JAVA
Ćwiczenie podstaw
W ramach kilku następnych prezentacji będziemy ćwiczyć
podstawy składni języka. Będziemy więc korzystać z powyższej
konstrukcji minimalnego programu i wewnątrz funkcji main pisać kod
który program ma wykonywać.
Następnie przejdziemy do funkcji, ale nadal będziemy w jednej
klasie, a w niej oprócz funkcji main będziemy definiować inne funkcje.
4 / 6
Przemysław Wionczyk
JAVA
Zwyczaje w nazewnictwie
Programując warto przyjąć jednakowy system nazewnictwa dla
wszystkich naszych programów. Ja proponuję przyjąć system
zaproponowany przez twórców języka i używany przez nich w bibliotece
klas standardowych z których będziemy korzystać.
Nazwy klas zaczynamy z dużej litery (np. Samolot, Silnik). W nazwach
wielowyrazowa każdy wyraz zaczynamy wielką literą (np. KotPerski).
Metody (funkcje) i pola (zmienne) z małej litery (np. lataj(), rozmiar ).
Jeśli są wielowyrazowe, to poza pierwszym wyrazem stosujemy
konwencję taką jak przy klasach (np. liczbaStolikow, dajGlos() ).
5 / 6
Plik z chomika:
KRZYSZOF
Inne pliki z tego folderu:
JAVA - 11 - Dziedziczenie.pdf
(91 KB)
JAVA - 10 - Typy opakowujące i konwersja.pdf
(113 KB)
JAVA - 09 - klasy i obiekty(2).pdf
(120 KB)
JAVA - 08 - iteracja.pdf
(98 KB)
JAVA - 07 - instrukcje warunkowe.pdf
(105 KB)
Inne foldery tego chomika:
Gotowe programy
Kurs XHTML i CSS
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin