R-d_odp_Psychometria_B_zao_AS.pdf

(66 KB) Pobierz
R-d odp_Psychometria_B_zao_AS
https://www.swps.edu.pl/xap/testowanie
TESTYEGZAMINACYJNEIZALICZENIOWECZĘSTOŚCI
ODPOWIEDZI
2007071515:18:58CEST
IDprotokołu:49376
Nazwa:Psychometriaimetodatestów
Rodzajzaliczenia:egzamin,terminB
Prowadzący:drSobolewskiAdam
Dataigodzinatestu:15lip10:30
Czastrwaniawmin.:50
Listapytań
1.
Narycinie1.zamieszczonorozpowszechnianezapomocąinternetuzdjęcietestuegzaminacyjnego,
którestudentstudiówzaocznychzrobiłpodczasegzaminuwterminie„A”.Studentten:
3% naruszyłprawokarnewzwiązkuzprawemautorskim
A.
B.
11% postąpiłwbrewregułomprzyjętymwSWPS
C.
0% postąpiłwbrewregułomopisanymwDekalogu
D.
85% wszystkiepowyŜszeodpowiedzisąprawidłowe
2.
Zamieszczonanarycinie2.liczba12834,widocznanazdjęciutestuegzaminacyjnego,którezrobił
studentstudiówdziennychpodczasegzaminuwterminie„A”to:
97% numerindeksuautorazdjęcia
A.
B.
2% jednazliczbMersenne'a
C.
2% tzw.liczbapierwsza
D.
0% kwadrattzw.liczbybestiiwspomnianejwApokalipsieŚw.Jana
3.
Faktwpisanianumeruindeksu,przezautorazdjęciazamieszczonegonarycinie2,przedzrobieniem
tegozdjęciaipóźniejszymupublicznieniemtegoŜ,świadczyo:
7% niskiejinteligencjiwspomnianejosoby
A.
B.
4% skrajniewysokiejarogancjiwspomnianejosoby
C.
83% tym,ŜeprocedurykontrolneiporządkowepodczasegzaminówwSWPSdo
pewnegostopniafunkcjonująiniewkaŜdejchwiliegzaminumoŜnazrobićtakie
zdjęcie
D.
6% UWAGA:wtympytaniuprawidłowajestodpowiedź„c”itęopcjęproszęwybrać
4.
KtórazwymienionychniŜejosóbniejestautoremŜadnejksiąŜkiwpełnipoświęconejpsychometrii?
2% BogdanZawadzki
A.
B.
95% StanisławIgnacyWitkiewicz
C.
2% DavidMagnusson
D.
1% ElŜbietaHornowska
5.
KtórazwymienionychniŜejosóbjestjednymzklasykówpsychometrii?
89% LeeJ.Cronbach
A.
B.
9% StuartSutcliffe
C.
1% JohnW.Lennon
D.
2% GeorgeHarrison
6.
Wpsychometriizazwyczajzakładasię,Ŝecechymająrozkładzgodnyzkrzywą:
4% Hammonda
A.
B.
83% Gaussa
C.
8% Rickenbackera
D.
5% Peavey’a
7.
ParadygmatbadaniatrafnościzbieŜnejiróŜnicowejwprowadzilidopsychometrii:
12% SimoniGarfunkel
A.
B.
2% SaccoiVanzetti
C.
74% CampbelliFiske
D.
12% LaureliHardy
8.
Twórcąklasycznejteoriitestówjest:
0% BruceWillis
A.
B.
1% QuentinJ.Tarantino
C.
2% SamuelL.Jackson
D.
97% HaroldGulliksen
9.
Psychometriato:
93% dział psychologii zajmujący się opracowywaniem i stosowaniem metod
matematycznychwpsychologii;takŜeteoriaopracowywaniaistosowaniatestów
psychologicznych
A.
1 z 4
07-07-15 15:21
11107116.005.png 11107116.006.png 11107116.007.png 11107116.008.png
https://www.swps.edu.pl/xap/testowanie
B.
0% zupełnieniepotrzebnyprzedmiotnastudiachpsychologicznych
C.
0% umiejętnośćprzenoszenianaodległośćrzeczymaterialnychzapomocąsiływoli
D.
Testpsychologicznyjestto:
7% zbiór pytań słuŜących do badania psychologicznych właściwości jednostki przez
wywoływanie w niej określonych obserwowalnych reakcji, będących w miarę moŜliwości
reprezentatywnymipróbkamizachowania
7% ŜadnazpowyŜszychodpowiedziniejestprawidłowa
10.
A.
B.
19% procedura diagnozowania; moŜe być zbiorem zadań lub pytań, które – w
standardowych warunkach (tj. stałych, jednakowych dla wszystkich) – mają wywoływać
określone rodzaje zachowań i dostarczać wyników o poŜądanych własnościach
psychometrycznych,mającychwysokąrzetelnośćiwysokątrafność
C.
0% zbiórbezsensownychpytań,opracowywanychjedyniepoto,abypsychologowiemogli
twierdzić,iŜsąwstaniedokonywaćpomiaruzmiennychlatentnych
D.
73% prawidłowesąodpowiedzi„a”i„b”
11.
Wteoriirzetelności:
9% moŜna wykazać, Ŝe korelacja między dwoma testami równoległymi równa jest
współczynnikowirzetelności
A.
B.
8% współczynnikrzetelnościjestrównykwadratowiwskaźnikarzetelności
C.
40% współczynnikrzetelnościjestrównystosunkowiwariancjiwynikówprawdziwychdo
wynikówotrzymanych
D.
44% wszystkiepowyŜszeodpowiedzisąprawidłowe
12.
Trafnośćdiagnostycznaodnosisiędostopniawjakimwynikitestu:
9% umoŜliwiająprzewidywaniekryterium,którewystępowaćbędzieznaczniepóźniej
A.
B.
42% pozwalająnaocenękryterium,przyzałoŜeniu,Ŝewystępująonewtym
samymczasie
C.
27% pozwalają na ocenę kryterium, przy załoŜeniu, Ŝe występują one zarówno w tym
samymczasie,jakiznaczniepóźniej
D.
22% ŜadnazpowyŜszychodpowiedziniejestprawidłowa
13.
Metodabadaniawewnętrznejstrukturytestujest:
34% metodąbadaniatrafności
A.
B.
32% metodąbadaniarzetelności
C.
11% jest jedną z odmian analizy itemmetrycznej, stosowaną podczas budowy testu w
oparciuozewnętrznąstrategiękonstruowania
D.
23% ŜadnazpowyŜszychodpowiedziniejestprawidłowa
14.
Aktuarialnebazydanych:
1% kiedyśnazywanenotarialnymi,tobazytworzoneprzezpsychologówamerykańskich
przywspółpracyznotariuszami
A.
B.
44% po wprowadzeniu danych testowych, pozwalają na interpretację wyników,
porównaniaztypowymiprofilamiorazsugerująewentualnąkoniecznośćuzupełnieniadanych
idalszychbadań
C.
2% w tych krajach UE gdzie diagnostyka jest rozwinięta, słuŜą do zbierania informacji
jakimitestamibadanybyłobywatel
D.
53% odwołująsiędobardzolicznychpróborazdanychzeźródeł nie tylko
testowych, umoŜliwiają budowanie diagnozy na podstawie podobieństwa do
odpowiedniejgrupyprzypadków
15.
Większość badań wskazuje na to, Ŝe komputerowe wersje testów w porównaniu z wersjami
klasycznymicechują:
11% takiesamecharakterystykipsychometryczne
A.
B.
5% gorszecharakterystykipsychometryczne
C.
44% lepszecharakterystykipsychometryczne
D.
40% tojakawersjatestujestlepsza,zaleŜyodtegocotestmierzy
16.
Pomiarpsychometryczny:
17% raczejniewpływanaosobybadane
A.
B.
6% błądpomiaru–wwypadkutegotypupomiaru–wynikatylkozwadnarzędzia
C.
29% kreuje inne „efekty pomiarowe”, poza pomiarem właściwej zmiennej,
wiąŜącesięzpostawamiosóbbadanychwobecbadania
D.
48% ŜadnazpowyŜszychodpowiedziniejestprawidłowa
17.
Wpsychometrii,współczynnikkorelacjirPearsonato:
60% miarasiłyzwiązkumiędzydwiemazmiennymi
A.
B.
5% miarasiływpływupozycjinarzetelnośćcałejskali
C.
7% miararzetelnościtestówwielowymiarowych
D.
27% wszystkiepowyŜszeodpowiedzisąprawidłowe
18.
Podobieństwotreściorazstopieńtrudnościjęzykawersjioryginalnejiadaptowanejtestuodnoszą
siędo:
51% wiernościtłumaczenia
A.
B.
15% równowaŜnościpsychometrycznej
C.
8% wiernościsynonimicznej
D.
27% wiernościrekonstrukcji
19.
Która ze strategii konstruowania testów opiera się na danych pochodzących z prób dobieranych
celowo?
2 z 4
07-07-15 15:21
11107116.001.png
 
https://www.swps.edu.pl/xap/testowanie
A.
25% teoretyczna
B.
18% indukcyjna
C.
12% dedukcyjna
D.
Testyzdolnościwporównaniuzkwestionariuszamiosobowościsąraczejodpornena:
23% symulację
45% zewnętrzna
20.
A.
B.
27% dysymulację
C.
30% zarównosymulację,jakidysymulację
D.
19% niewywołujątegotypuzachowańosóbbadanych
21.
Cojestnajbardziejodpowiedniąmetodąokreślenia,czyróŜnepozycjetestumierzątosamo?
16% badaniawalidacyjne
A.
B.
20% walidacjakrzyŜowa
C.
53% analizaczynnikowa
D.
11% badaniapilotaŜowe
22.
Wśródstrategiiadaptacjiniewymieniasię:
3% translacji
A.
B.
63% transmisji
C.
27% parafrazy
D.
7% rekonstrukcji
23.
Wprzypadkunarzędzitworzonychzgodniezestrategiązewnętrzną:
40% najlepsząmiarądobrocipozycjijestjejkorelacjazzewnętrznymkryterium
A.
B.
9% skalesąhomogeniczneistosunkowomałorzetelne
C.
13% skalesąbardziejtrafnetreściowoiteoretycznie
D.
39% wszystkiepowyŜszeodpowiedzisąprawidłowe
24.
Wynikowi40Tenówodpowiadastanina:
6% 1.0
A.
B.
25% 2.0
C.
11% 3.0
D.
58% 4.0
25.
Wynikowi120pktówI.I.odpowiadasten:
15% 7.0
A.
B.
24% 8.0
C.
20% 9.0
D.
41% 10.0
26.
Wteściezdolnościskładającymsięz20zadań,pięćosóbrozwiązałopoprawnienastępującąliczbę
zadań:4;8;12;16;20.Ilewynosiśredniawynikówtegotestu?
5% 9.0
A.
B.
83% 12.0
C.
11% 15.0
D.
1% 18.0
27.
Wprzypadku,gdystandardowybłądpomiarujestrówny10,awspółczynnikrzetelnościrtt=0,64,
standardowybłądestymacjibędzierówny:
9% 11.0
A.
B.
27% 2.02
C.
37% 8.0
D.
28% 4.04
28.
JeŜeliwynikotrzymanyLeonawteścieinteligencjirównyjest31punktom,atestcharakteryzuje
SEM=2,10,tozpewnością85%moŜemypowiedzieć,ŜewynikprawdziwyLeonaleŜywprzedziale
(wprzybliŜeniudokilkusetnych):
10% (30;32)
A.
B.
61% (29;33)
C.
17% (28;34)
D.
12% (27;35)
29.
W teście, którego rzetelność wynosi rtt=0,92 Leon zdobył 23 punkty a Erwin 18 punktów.
Odchylenie standardowe w próbie normalizacyjnej wynosiło SD=5. Wnioskując z 99% pewnością
moŜemypowiedzieć,Ŝe:
18% wynikiteróŜniąsięnieznacznie
A.
B.
23% wynikLeonaniejestistotniewyŜszyodwynikuErwina,przyzałoŜeniuiŜ
obieosobypochodząztejsamejpopulacji
C.
32% wynik Leona jest istotnie wyŜszy od wyniku Erwina, przy załoŜeniu iŜ obie osoby
pochodząztejsamejpopulacji
D.
27% bezwątpieniawynikLeonajestwyŜszyopięćpunktów
30.
Leon rozwiązywał test mocy, którego zadania miały jedną odpowiedź prawidłową i cztery
dystraktory. Udzielił prawidłowej odpowiedzi w przypadku 35 zadań, a błędnej w przypadku 16
zadań.PozastosowaniupoprawkinazgadywaniewynikLeonabędzierówny:
12% dziewiętnaście
A.
B.
29% trzydzieścijeden
C.
9% dwadzieściadziewięćidwietrzecie
D.
50% obliczaniepoprawkinazgadywaniejesttubezzasadne
31.
JeŜeli odchylenie standardowe wyników surowych w próbie wynosiło SD=5, standardowy błąd
3 z 4
07-07-15 15:21
11107116.002.png
 
https://www.swps.edu.pl/xap/testowanie
pomiaruobliczonydlatestu,któregorzetelnośćwynosirtt=0,96;będzierówny:
27% 1.0
B.
29% 2.0
C.
20% 3.0
D.
JeŜeli test, którego rzetelność wynosi rtt=0,5 wydłuŜymy trójkrotnie, stosując pytania o takich
samychwłasnościachjakwjegowersjipoczątkowej,tojegorzetelność:
49% niezmienisię
24% 4.0
32.
A.
B.
15% wyniesiertt=0,70
C.
32% wyniesiertt=0,75
D.
4% wyniesiertt=0,80
33.
Abyzwiększyćrzetelnośćtestu,któregorzetelnośćwynosiłartt=0,5dowartościrtt=0,9;naleŜyten
testwydłuŜyć:
46% ośmiokrotnie
A.
B.
42% dziewięciokrotnie
C.
7% dziesięciokrotnie
D.
5% jedenastokrotnie
34.
WalidacjękrzyŜowąwprowadzasięcelemuniknięcia:
4% tzw.kurczeniasięprognozy
A.
B.
3% tzw.zyskiwanianaprzypadku
C.
59% błędnejocenytrafnościbędącejefektemlosowychwahańcharakterystykipróby
D.
33% wszystkiepowyŜszeodpowiedzisąprawidłowe
35.
ZałoŜenieorównoległościdwóchtestówjestspełnionegdy:
80% średniwynikotrzymanywteście„A”równyjestśredniemuwynikowiw
teście„B”
A.
B.
5% współczynnikkorelacjiwynikuprawdziwegozbłędempomiaruwynosizero
C.
10% współczynnikkorelacjiwynikuprawdziwegozwynikiemotrzymanymwynosizero
D.
5% współczynnikkorelacjibłęduzwynikiemotrzymanymwynosizero
36.
Którego współczynnika korelacji nie stosuje się jako miary mocy dyskryminacyjnej pozycji
testowych?
13% punktowodwuseryjnej
A.
B.
16% dwuseryjnej
C.
14% punktowoczteropolowej
D.
57% korelacjiczteropolowodwuseryjnej
37.
Metodąszacowaniatrafnościteoretycznejniejestanaliza:
15% róŜnicmiędzygrupowych
A.
B.
29% zmiannieprzypadkowych
C.
15% logicznejtreścitestu
D.
40% procesurozwiązywaniatestu
38.
W przypadku zastosowania zbyt trudnego lub zbyt łatwego testu dla badanej grupy, rozkład
wynikówwteściebędzierozkładem:
14% normalnym
A.
B.
23% wielomodalnym
C.
60% skośnym
D.
3% prostokątnym
39.
Istotąprocedurystandaryzacjijestminimalizacjawariancjibłęduoraz:
45% maksymalizacjawariancjiwynikuprawdziwego
A.
B.
13% minimalizacjawariancjiwynikuprawdziwego
C.
15% minimalizacjawariancjiwynikuotrzymanego
D.
27% maksymalizacjawariancjiwynikuotrzymanego
40.
JeŜelimierzonazmiennajestwielowymiarowa(np.inteligencja),tozalecasiękonstruowaniebaterii
testówwtakisposóbaby:
50% kaŜdy test baterii był homogeniczny, a cała bateria powinna być
heterogeniczna
A.
B.
26% kaŜdytestbateriibyłheterogeniczny,acałabateriapowinnabyćhomogeniczna
C.
7% kaŜdytestbateriibyłheterogeniczny,acałabateriapowinnabyćheterogeniczna
D.
16% kaŜdytestbateriibyłhomogeniczny,acałabateriapowinnabyćhomogeniczna
CopyrightbySzkołaWyŜszaPsychologiiSpołecznej
4 z 4
07-07-15 15:21
A.
11107116.003.png 11107116.004.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin