Podanie pamiętaj.doc

(21 KB) Pobierz

Podanie

1.   Nie zapominaj nigdy o dacie. Według przepisów prawnych na każdą odpowiedź przewidziane są odpowiednie terminy (urząd musi odpowiedzieć na podanie nie później niż w ciągu dwóch tygodni).

2.   Obowiązkowo podajesz swoje dane personalne oraz adres. Anonimowa korespondencja nigdy nie jest rozpatrywana.

3.   Możesz pisać na maszynie lub na komputerze, ale podpisać musisz się zawsze odręcznie.

4.   Jeśli piszesz podanie ręcznie, to wybierz papier kancelaryjny, nawet jeśli treść podania jest krótka.

5.   Papier podaniowy nie może być kolorowy. Kolorową papeterię przeznacz dla prywatnej korespondencji.

6.   Podania, których nie doręczamy osobiście do urzędów, przesyłamy listem poleconym. Mamy wtedy pewność, że list nie zaginie. Jeśli zdarzy się jednak taka sytuacja, druk nadania stanowi podstawę reklamacji we wszystkich urzędach. Jeśli ważna przesyłka nie dotarła do urzędu, winy nie ponosisz Ty - czyli nadawca a poczta. Warunkiem jest oczywiście przechowywanie druku potwierdzenia nadania. Jeśli potrzebujemy dodatkowej pewności, że nasze podanie zostało doręczone możemy też wypełnić blankiet potwierdzenia odbioru.

7.   Jeśli doręczamy pismo osobiście, składamy je w sekretariacie danego urzędu. Sekretarka jest zobowiązana wystawić nam potwierdzenie odbioru. Trzeba ją jednak o to poprosić.

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin