Shimano.pdf

(549 KB) Pobierz
untitled
Czynność zmiany biegu
Długość łańcucha
Dodać dwa ogniwa (z łańcuchem na największej
koronce i największej tarczy)
6. Możliwe problemy i sposoby ich rozwiązania
3. Regulacja dolna
Obrócić śrubę regulacji dolnej tak, aby kółko prowadzące przesunęło się do
położenia bezpośrednio pod największą koronką.
SI-RS41E-03
Techniczna instrukcja serwisowa
Po wykonaniu kroków od 1 do 5 przestawić dźwignię zmiany biegów w celu
sprawdzenia zmiany biegów. (Również w przypadku, kiedy zmiana biegu stanie się
trudna w czasie użytkowania.)
SI-RS41E
Pedałowanie staje się
cięższe.
Pedałowanie staje się
lżejsze.
Największa
koronka
Duża tarcza
Tourney
Jeżeli łańcuch spada na stronę korby
Dokręcić śrubę regulacji górnej w prawo
(około 1/4 obrotu).
Największa
koronka
Łańcuch
Jeżeli trudna jest zmiana z średniej tarczy
na dużą tarczę
Poluzować śrubę regulacji górnej w lewo
(około 1/8 obrotu).
Kółko prowadzące
Śruba regulacji dolnej
Jeżeli trudna jest zmiana z średniej tarczy
na małą tarczę
Poluzować śrubę regulacji dolnej w lewo
(około 1/4 obrotu).
1 2
W celu uzyskania najlepszych osiągów, zalecamy wykorzystanie następującej kombinacji.
Jeżeli dochodzi do kontaktu między
łańcuchem i wózkiem wewnętrznym
przedniej przerzutki na największej tarczy
Dokręcić śrubę regulacji górnej w prawo
(około 1/8 obrotu).
2
1
RD-TY15
Pedałowanie staje się
lżejsze.
Pedałowanie staje się
cięższe.
MEGARANGE
Tourney
Grupa
Tourney
Tourney
Regulacja
Jeżeli dochodzi do kontaktu między
łańcuchem i wózkiem zewnętrznym
przedniej przerzutki na największej tarczy
Poluzować śrubę regulacji górnej w lewo
(około 1/8 obrotu).
Biegi
21 biegów
18 biegów
21 biegów
18 biegów
15 biegów
RD-TX70/TX50/TX30
Pamiętać o przestrzeganiu kolejności podanej poniżej.
1. Regulacja dolna
< FD-C051 / FD-C050 / FD-TY32 / FD-TY32-A / FD-TY30 / FD-TY22 /
FD-TY10 >
Prawa
SL-RS41-7/RS41A-7
SL-RS31-7
SL-RS41-6
SL-RS31-6
SL-RS41-7/RS41A-7
SL-RS31-7
SL-RS41-6
SL-RS31-6
SL-RS31-5
Montaż osi suportu
Jeżeli w czasie zmiany z największej tarczy
średnia tarcza jest pomijana
Poluzować pokrętło regulacyjne pancerza
w lewo (1 do 2 obrotów).
4. Jak używać śruby regulacyjnej B
< RD-TX70 / RD-TX50 / RD-TX30 >
Dźwignia przerzutki
SL-RS41-L/RS41A-L
SL-RS31-LA
SL-RS41-L
SL-RS31-LA
Jeżeli dochodzi do kontaktu między
łańcuchem i wózkiem wewnętrznym
przerzutki przedniej kiedy następuje
zmiana na największą koronkę, a na
przedniej przerzutce łańcuch jest na
środkowej tarczy.
Założyć łańcuch na najmniejszą przednią tarczę i największą koronkę tylną
i obrócić ramię korby do tyłu. Następnie obrócić śrubę regulacyjną B, aby ustawić
kółko prowadzące tak blisko koronki jak to możliwe, ale tak, aby jej nie dotykało.
Następnie ustawić łańcuch na najmniejszej koronce i powtórzyć powyższe
czynności, pamiętając, aby kółko
prowadzące nie dotknęło koronki.
Lewa
SL-RS31-L
SL-RS31-L
SL-RS31-L
Montować z użyciem narzędzia specjalnego TL-UN74.
Najpierw zamontować część główną a następnie miskę.
Mechanizm korbowy
Pancerz
SIS40
SIS40
SIS40
SIS40
SIS40
Najpierw zdemontować blokadę regulującą Pro-Set.
Następnie ustawić tak, aby dystans między wózkiem
wewnętrznym przerzutki i łańcuchem wynosił 0 - 0,5 mm.
FD-C051/C050/TY32/
TY32-A/TY22
Dokręcić pokrętło regulacyjne pancerza
obracając je w prawo (1 do 2 obrotów).
FD-C051/FD-TY32-A/FD-TY30
FD-C050/FD-TY10
FD-C051/FD-TY22-GS/FD-TY18/FD-TZ31
FD-C050/FD-TZ30
Przerzutka przednia
FD-TY15-GS
Moment dokręcenia:
50 - 70 Nm
Największa koronka
Najmniejsza koronka
FD-TY30/TY10
Jeżeli trudna jest zmiana z największej
tarczy na średnią tarczę
Jeżeli łańcuch spadnie na stronę osi
suportu
2
FC-TX70/FC-TX71
FC-C051/FC-TY33-A/FC-TY33
FC-C050/FC-TY40/FC-TS32
FC-TX70/FC-TX71
FC-C051/FC-TY33-A/FC-TY33
FC-C050/FC-TY40/FC-TS32
2
Mechanizm korbowy
FC-TY33
Blokada regulująca Pro-Set
Dokręcić śrubę regulacji dolnej w prawo
(około 1/2 obrotu).
Mufa
Oś suportu
Śruba regulacji
dolnej
Pozycja łańcucha
Przerzutka tylna
RD-TX70/RD-TX50/RD-TX30
RD-TX70/RD-TX50/RD-TX30
RD-TY15-GS
* SL-RS41-L
Największa koronka
Najmniejsza tarcza
Oś suportu
BB-UN25
BB-UN25
BB-UN25
BB-UN25
BB-UN25
1 2
1
Śruba regulacyjna B
Wolnobieg
MF-TZ37/ZH37/HG50 MF-HG40-6/HG22/ZH36
MF-HG37/TZ07
MF-HG22/TZ06
MF-Z015
Montaż mechanizmu korbowego
Wózek wewnętrzny
przerzutki
Łańcuch
1
Łańcuch
CN-UG51/HG50
CN-UG51/HG50
CN-UG51/HG50
CN-UG51/HG50
CN-UG51/HP20
Użyć ściągacza do korb (TL-FC10), aby zamontować
mechanizm korbowy.
Zabezpieczanie linki i regulacja przełożenia
Ślizg
SM-SP18/BT18
SM-SP18/BT18
SM-SP18/BT18
SM-SP18/BT18
SM-SP18/BT18
< FD-TY18 / FD-TY15 / FD-TZ31 / FD-TZ30 >
Moment dokręcenia:
35 - 50 Nm
Ustawić tak, aby dystans między wózkiem
wewnętrznym przerzutki i łańcuchem wynosił
0 - 0,5 mm.
FD-TY18/TY15/
TZ31/TZ30
< RD-TX70 / RD-TX50 >
Regulacja SIS
Dane techniczne
Dźwignia przerzutki
Umieścić pancerz tak, aby nie dotykał kosza i błotnika, w przeciwnym wypadku
może wystąpić problem z działaniem przerzutki.
Długość pancerza (RD-TX70/RD-TX50) ustawić następująco.
Kilka razy poruszyć dźwignią w celu przesunięcia
łańcucha na drugą koronkę. Następnie, naciskając na
dźwignię tak, aby skasować luz w dźwigni, obrócić korbą.
Śruba regulacji
dolnej
Luz
Pozycja łańcucha
Największa koronka Najmniejsza tarcza
Symbol modelu
SL-RS41-7/RS41A-7
SL-RS41-6
SL-RS31-6
SL-RS31-5
SL-RS41-L/RS41A-L
SL-RS31-L
Biegi
7-biegowa przerzutka SIS 6-biegowa przerzutka SIS 6-biegowa przerzutka SIS 5-biegowa przerzutka SIS 3-biegowa przerzutka SIS
nie SIS
Dokładnie dokręcić
• Górne prowadzenie pancerza:
(Łańcuch powinien być na największej tarczy i największej
koronce.)
Dodać 10 mm do długości pancerza od końca, który jest
włożony do uchwytu pancerza, do końca, który włożony jest
do ogniwa.
Przerzutka przednia
Wózek wewnętrzny
przerzutki
Łańcuch
Symbol modelu
FD-C051/C050 FD-TY32/TY32-A FD-TY30 FD-TY22-GS FD-TY18 FD-TY15-GS FD-TY10 FD-TZ31/TZ30
Oparcie pancerza
Kiedy następuje zmiana
na trzeci bieg
Kiedy nie słychać
dźwięku
Montaż przerzutki przedniej
Średnica obejmy montażowej przerzutki
przedniej (Dolne prowadzenie linki)
S, M, L
S, M
S
S, M
S, M
S, M
S, M
S, M
Kąt nachylenia rury
podsiodłowej
1. < FD-C051 / FD-C050 / FD-TY32 / FD-TY32-A / FD-TY30 / FD-TY22 /
FD-TY10 >
maks. kąt
Średnica obejmy montażowej przerzutki
przedniej (Górne prowadzenie linki)
S, M, L
S, M
S, M
S, M
S, M
S, M
2. Mocowanie i zabezpieczanie linki
L
Kąt nachylenia rury podsiodłowej(
α
66°-69°
66°-69°
63°-66°
66°-69°
66°-69°
66°-69°
66°-69° 66°-69°
66°-69°
Wyregulować i zamontować przerzutkę przednią, jak pokazano na ilustracji. Nie wolno w tym
momencie usuwać blokady regulującej Pro-Set.
Ciągnąc za linkę, dokręcić śrubę mocującą za pomocą klucza 9 mm (TY30, TY18, TY15,
TY10, TZ31, TZ30) lub klucza imbusowego 5 mm (C051, C050, TY32, TY32-A, TY22), aby
ją zabezpieczyć.
Pozycja łańcucha
Największa
koronka
Największa
tarcza
Zęby tarczy powinny
mieścić się w tym
zakresie
pokrętł o
regulacyjne
pokrętł o
regulacyjne
Mechanizm korbowy
RD-TX70
RD-TX50
RD-TX70
RD-TX50
1 - 3 mm
Moment dokręcenia: 5 - 7 Nm
Symbol modelu
FC-TX71/C051
FC-TY33/TY33-A
FC-TX70/C050
FC-TY40
FC-TS32
Miernik Pro-Set
Ogniwo
Kombinacja zębów tarcz przednich
48T-38T-28T
42T-34T-24T
Blokada regulująca Pro-Set
Długość ramienia
160 mm,170 mm
170 mm
160 mm,170 mm 160 mm,170 mm
170 mm
3 mm
3. Regulacja napięcia linki
• Dolne prowadzenie pancerza:
(Łańcuch powinien być na największej tarczy i największej koronce.)
Ustawić długość pancerza tak, aby tworzył łagodny łuk oraz tak, żeby ogniwo
zatrzymywało się w miejscu, gdzie istnieje mała szpara pomiędzy ogniwem
a jego blokadą.
RD-TX30
RD-TX30
Dokręcać pokrętło regulacyjne linki
dopóki łańcuch nie wróci na drugą
koronkę. (w prawo)
Poluzować pokrętło regulacyjne
pancerza dopóki łańcuch nie dotknie
trzeciej koronki i nie zacznie hałasować.
(w lewo)
Rozmiar gwintu pedału
BC 9/16" x 20 T.P.I. (angielski gwint)
BC 9/16" x 20 T.P.I. (angielski gwint)
5 mm
Po usunięciu luzu początkowego linki, ponownie przymocować linkę do przedniej
przerzutki, jak pokazano na ilustracji.
Wymiary gwintu osi suportu
BC 1,37" X 24 T.P.I. (68, 73 mm)
BC 1,37" X 24 T.P.I. (68, 73 mm)
Dolne prowadzenie linki
Górne prowadzenie linki
Odpowiednia przerzutka przednia
FD-C051
FD-TY33
FD-C050
FD-C050/TZ30
FD-C050/TZ30
maks. kąt
Najlepsze ustawienie
Najlepsze ustawienie jest wówczas, kiedy dźwignia zmiany
biegów jest przestawiana tylko tyle, aby wykasować luz,
a łańcuch dotyka trzeciej koronki i powoduje hałas.
* Przestawić dźwignię do pierwotnego położenia (położenie, kiedy
dźwignia przerzuciła łańcuch na drugą koronkę i kiedy została
puszczona) i obrócić korbę w prawo. Jeżeli łańcuch dotyka
trzeciej koronki i generuje hałas, obracać powoli pokrętłem
regulacyjnym pancerzem dokręcając go dopóki hałas nie ustąpi
i łańcuch nie zacznie przemieszczać się płynnie.
Oś suportu
< FD-TY18 / FD-TY15 / FD-TZ31 /
FD-TZ30 >
Pociągnąć
1 - 3 mm
Pociągnąć
Ogniwo
Typ
Linia łańcucha
Długość osi
Szerokość korpusu
Oznaczenie
Rozmiar gwintu
Pozycja łańcucha
Zamontować tak, aby pozostało
1 - 3 mm luzu w miejscu największego
zbliżenia pomiędzy największą tarczą
a dolną krawędzią wózka przerzutki.
Trzyrzędowy
47,5 mm
122,5 mm
68 mm
D-NL
BC 1,37" X 24 T.P.I.
Największa
koronka
Największa
tarcza
Obciąć zbyteczną długość linki i założyć końcówkę linki.
< FD-C051 / FD-C050 >
* FC-TY40: 47,5 mm ––– YL117
Blokada
ogniwa
Przerzutka tylna
Uwaga:
Przeciągnąć linkę jak
pokazano na ilustracji.
Symbol modelu
RD-TX70
RD-TX50
RD-TX30
RD-TY15-GS
Typ
MGS
MGS
MGS
GS
2. Wózek zewnętrzny przerzutki powinien znajdować się
bezpośrednio nad i być równoległy do największej tarczy.
Przyłączyć linkę do przerzutki jak pokazano
na rysunku.
W celu zapewnienia najlepszego działania przerzutki SIS należy okresowo smarować
wszystkie elementy przeniesienia napędu.
Biegi
7 biegów/6 biegów
7 biegów/6 biegów
7 biegów/6 biegów
5 biegów
Tarcza mechanizmu
korbowego
(największa tarcza)
Całkowita pojemność
43T
43T
43T
34T
3. Dokręcić za pomocą klucza 9 mm (TY30, TY18, TY15, TY10, TZ31,
TZ30) lub klucza imbusowego 5 mm (C051, C050, TY32, TY32-A,
TY22).
Największa koronka
28-34T
28-34T
28-34T
28T
Wymiana linki
Wymiana linki poprzez wykonanie kroków ➀ i ➂
przedstawionych na rysunku.
Wózek przerzutki
Najmniejsza koronka
11T
11T
11T
14T
Moment dokręcenia:
5 - 7 Nm
Różnica zębów w mechanizmie korbowym
20T
20T
20T
20T
Klucz imbusowy
5 mm
Śruba mocująca linkę
Kombinacje zębów zestawu zębatek
Górne prowadzenie linki
Dolne prowadzenie linki
Linka
Biegi
7 biegów
6 biegów
5 biegów
Montaż tylnej przerzutki
1. Regulacja górna
Obrócić śrubę regulacji górnej, aby ustawić tak, że kółko prowadzące znajdzie się
pod krawędzią zewnętrzną najmniejszej koronki, patrząc od tyłu.
14, 16, 18, 20, 22, 24, 34T
14, 16, 18, 20, 22, 24, 28T
13, 15, 17, 19, 21, 24, 34T
Kombinacja ilości zębów
14, 16, 18, 21, 24, 34T
14, 16, 18, 21, 24, 28T
14, 17, 20, 24, 28T
Mocowanie na śrubę
4. Regulacja górna
FD-TY30/TY18/TY15/
TY10/TZ31/TZ30
Śruba regulacji
górnej
Ustawić tak, aby luz między wózkiem
zewnętrznym przerzutki i łańcuchem
wynosił 0 - 0,5 mm.
Moment dokręcenia:
8 - 10 Nm
Wepchnąć i dokręcić
5 mm Klucz imbusowy
Zewnętrzna krawędź
najmniejszej koronki
Montaż dźwigni zmiany biegów
1
2
Wózek
zewnętrzny
przerzutki
Zostawić 0,5 mm szczelinę pomiędzy dźwignią
przerzutki Revo a krótkim chwytem.
Pozycja łańcucha
Śruba regulacji górnej
Najmniejsza
koronka
Największa
tarcza
1 2
Mocowanie na hak
Rama
Nakrętka haka
FD-C051/C050/
TY32/TY32-A/
TY22
Kółko prowadzące
Łańcuch
RD-TY15
Moment dokręcenia:
3 - 4 Nm
Krótki chwyt
Krótki chwyt
Śruba haka
RD-TX70/TX50/TX30
Hak
Kierownica
Kierownica
5. Regulacja na środkowej tarczy (SL-RS41-L)
2. Mocowanie i zabezpieczanie linki
Przyłączyć linkę do tylnej przerzutki i po usunięciu luzu początkowego linki,
ponownie przymocować tylną przerzutkę, jak pokazano na rysunku.
Zabezpieczyć linkę ciągnąc ją szczypcami z siłą 5 - 10 kg.
Klucz imbusowy 3 mm [SL-RS41]
Ustawić łańcuch na największą koronkę, a następnie przesunąć łańcuch z największej
tarczy na pośrednią. Obrócić pokrętło regulacyjne linki tak, aby dystans między wózkiem
wewnętrznym przerzutki i łańcuchem wynosił 0 - 0,5 mm.
Zamocować dźwignię hamulca w położeniu,
w którym nie będzie ona utrudniać działania
hamulca. Nie stosować w połączeniu, które
utrudnia działanie hamulca.
Montaż wolnobiegu
Montaż włącznika
Zdjąć kapę włącznika i zamontować
włącznik tak jak pokazano na rysunku.
[SL-RS31]
Moment dokręcania:
2 Nm
Do montażu
Moment dokręcania:
30 Nm
Moment dokręcenia:
5 - 7 Nm
Pokrętło regulacyjne pancerza
Uwaga: Upewnić się, czy linka
znajduje się w rowku.
Włącznik
K lucz do demontażu wolnobiegu
TL-FW30
Pozycja łańcucha
Do demontażu
Największa
koronka
Środkowa tarcza
mechanizmu korbowego
Pociągnąć
Wózek wewnętrzny
przerzutki
* Instrukcje serwisowe w innych językach dostępne są na stronie: http://techdocs.shimano.com
Uwaga: Specyfikacje mogą być zmieniane w celu ulepszeń bez powiadomienia. (Polish)
Łańcuch
Rowek
Kapa włącznika
1 - 3 mm
783527082.259.png 783527082.270.png 783527082.281.png 783527082.292.png 783527082.001.png 783527082.012.png 783527082.023.png 783527082.034.png 783527082.045.png 783527082.056.png 783527082.067.png 783527082.078.png 783527082.089.png 783527082.100.png 783527082.111.png 783527082.122.png 783527082.133.png 783527082.144.png 783527082.155.png 783527082.166.png 783527082.177.png 783527082.188.png 783527082.199.png 783527082.210.png 783527082.221.png 783527082.230.png 783527082.231.png 783527082.232.png 783527082.233.png 783527082.234.png 783527082.235.png 783527082.236.png 783527082.237.png 783527082.238.png 783527082.239.png 783527082.240.png 783527082.241.png 783527082.242.png 783527082.243.png 783527082.244.png 783527082.245.png 783527082.246.png 783527082.247.png 783527082.248.png 783527082.249.png 783527082.250.png 783527082.251.png 783527082.252.png 783527082.253.png 783527082.254.png 783527082.255.png 783527082.256.png 783527082.257.png 783527082.258.png 783527082.260.png 783527082.261.png 783527082.262.png 783527082.263.png 783527082.264.png 783527082.265.png 783527082.266.png 783527082.267.png 783527082.268.png 783527082.269.png 783527082.271.png 783527082.272.png 783527082.273.png 783527082.274.png 783527082.275.png 783527082.276.png 783527082.277.png 783527082.278.png 783527082.279.png 783527082.280.png 783527082.282.png 783527082.283.png 783527082.284.png 783527082.285.png 783527082.286.png 783527082.287.png 783527082.288.png 783527082.289.png 783527082.290.png 783527082.291.png 783527082.293.png 783527082.294.png 783527082.295.png 783527082.296.png 783527082.297.png 783527082.298.png 783527082.299.png 783527082.300.png 783527082.301.png 783527082.302.png 783527082.002.png 783527082.003.png 783527082.004.png 783527082.005.png 783527082.006.png 783527082.007.png 783527082.008.png 783527082.009.png 783527082.010.png 783527082.011.png 783527082.013.png 783527082.014.png 783527082.015.png 783527082.016.png 783527082.017.png 783527082.018.png 783527082.019.png 783527082.020.png 783527082.021.png 783527082.022.png 783527082.024.png 783527082.025.png 783527082.026.png 783527082.027.png 783527082.028.png 783527082.029.png 783527082.030.png 783527082.031.png 783527082.032.png 783527082.033.png 783527082.035.png 783527082.036.png 783527082.037.png 783527082.038.png 783527082.039.png 783527082.040.png 783527082.041.png 783527082.042.png 783527082.043.png 783527082.044.png 783527082.046.png 783527082.047.png 783527082.048.png 783527082.049.png 783527082.050.png 783527082.051.png 783527082.052.png 783527082.053.png 783527082.054.png 783527082.055.png 783527082.057.png 783527082.058.png 783527082.059.png 783527082.060.png 783527082.061.png 783527082.062.png 783527082.063.png 783527082.064.png 783527082.065.png 783527082.066.png 783527082.068.png 783527082.069.png 783527082.070.png 783527082.071.png 783527082.072.png 783527082.073.png 783527082.074.png 783527082.075.png 783527082.076.png 783527082.077.png 783527082.079.png 783527082.080.png 783527082.081.png 783527082.082.png 783527082.083.png 783527082.084.png 783527082.085.png 783527082.086.png 783527082.087.png 783527082.088.png 783527082.090.png 783527082.091.png 783527082.092.png 783527082.093.png 783527082.094.png 783527082.095.png 783527082.096.png 783527082.097.png 783527082.098.png 783527082.099.png 783527082.101.png 783527082.102.png 783527082.103.png 783527082.104.png 783527082.105.png 783527082.106.png 783527082.107.png 783527082.108.png 783527082.109.png 783527082.110.png 783527082.112.png 783527082.113.png 783527082.114.png 783527082.115.png 783527082.116.png 783527082.117.png 783527082.118.png 783527082.119.png 783527082.120.png 783527082.121.png 783527082.123.png 783527082.124.png 783527082.125.png 783527082.126.png 783527082.127.png 783527082.128.png 783527082.129.png 783527082.130.png 783527082.131.png 783527082.132.png 783527082.134.png 783527082.135.png 783527082.136.png 783527082.137.png 783527082.138.png 783527082.139.png 783527082.140.png 783527082.141.png 783527082.142.png 783527082.143.png 783527082.145.png 783527082.146.png 783527082.147.png 783527082.148.png 783527082.149.png 783527082.150.png 783527082.151.png 783527082.152.png 783527082.153.png 783527082.154.png 783527082.156.png 783527082.157.png 783527082.158.png 783527082.159.png 783527082.160.png 783527082.161.png 783527082.162.png 783527082.163.png 783527082.164.png 783527082.165.png 783527082.167.png 783527082.168.png 783527082.169.png 783527082.170.png 783527082.171.png 783527082.172.png 783527082.173.png 783527082.174.png 783527082.175.png 783527082.176.png 783527082.178.png 783527082.179.png 783527082.180.png 783527082.181.png 783527082.182.png 783527082.183.png 783527082.184.png 783527082.185.png 783527082.186.png 783527082.187.png 783527082.189.png 783527082.190.png 783527082.191.png 783527082.192.png 783527082.193.png 783527082.194.png 783527082.195.png 783527082.196.png 783527082.197.png 783527082.198.png 783527082.200.png 783527082.201.png 783527082.202.png 783527082.203.png 783527082.204.png 783527082.205.png 783527082.206.png 783527082.207.png 783527082.208.png 783527082.209.png 783527082.211.png 783527082.212.png 783527082.213.png 783527082.214.png 783527082.215.png 783527082.216.png 783527082.217.png 783527082.218.png 783527082.219.png 783527082.220.png 783527082.222.png 783527082.223.png 783527082.224.png 783527082.225.png 783527082.226.png 783527082.227.png 783527082.228.png 783527082.229.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin