Karolina Gaca
EEIJA II r.
Aim of the lesson: Introduction and practice of animals
STAGE
PROCEDURE
Revision or introduction of animals
Potrzebne jest 6 obrazków przedstawiających zwierzęta: cat, bird, elephant, tiger, dog, fish.
Nauczyciel pokazuje dzieciom obrazki, które poznały już na wcześniejszych zajęciach / lub widzą je pierwszy raz i zadaje pytanie: “Whats this?” Dzieci odpowiadają:
1) Po polsku: „kot”, wtedy nauczyciel odpowiada: „Great, this is cat” i prosi o powtórzenie po angielsku kilka razy.
Następnie ćwiczy z dziećmi wprowadzoną formę ustną zadając „trick questions”, np.: „Is this a bird?” (pokazuje np. tygrysa). – Osłuchanie dzieci z nowym słownictwem i powtarzanie.
Można sprawdzić czy dzieci zapamiętały nowe słownictwo zadając to samo pytanie, co na początku: „What’s this?”
2) Lub dzieci od razu odpowiadają pojedynczym słowem: „cat” – jeśli już miały to słownictwo.
Ważne jest:
-pozytywne wzmocnienie (great, very good, nice, excellent,ok, good)
-dużo powtarzania
Revision of animals vocabulary
Memory game
Potrzebne są zestawy 6 par obrazków ze zwierzętami. Ilość zestawów zależna jest od ilości dzieci. Dzielimy klasę na zespoły 3-4 osobowe, bądź przeprowadzamy grę w parach.
Karty należy ułożyć na stole obrazkami do dołu i wymieszać. Grę rozpoczyna losowo wybrany uczestnik odwracając dwie karty. Jeżeli karty stanowią parę, to zabiera je na swoje konto i w tej samej kolejce odkrywa następne karty, aż do momentu, gdy odwróci dwie różne. Wówczas pozostawia je na swoim miejscu obrazkami do dołu, a do gry przystępuje kolejny gracz.
Dzieci ćwiczą nowopoznane słownictwo, a także uczą się zwrotów (bądź je powtarzają) „This is a pair”, „This isn’t a pair”.
Animal chain-game
Potrzebne są cztery zestawy obrazków przedstawiających zwierzęta.
Gra jest podobna do głuchego telefonu. Polega na tym, że dzieci są podzielone na trzy drużyny i tylko jedna osoba siedzi przodem do nauczyciela(reszta siedzi tyłem) a ostatnia osoba ma ten sam zestaw obrazków, co nauczyciel. Nauczyciel pokazuje jeden obrazek ze swojego kompletu i każde dziecko po kolei szepcze do ostatniego, co Pani pokazała, a ostatnie dziecko pokazuje ze swojego kompletu obrazków np.: „fish”. Następnie dzieci zamieniają się miejscami.
W tej grze dzieci:
-ćwiczą nowe słownictwo, które poznały na lekcji
-utrwalają wcześniej znane kolory
-trenują swoją wymowę
(this is sattle game)
artnow