Marzec.doc

(36 KB) Pobierz

 

TEMATY TYGODNIOWE – MARZEC 2010

1. Czy to siostra, czy to brat, kolorowy z nimi świat.

Przewidywane osiągnięcia – co poznaję, co umiem co czuję:

- rozpoznaję i nazywam uczucia przyjemne i nieprzyjemne,

- opowiadam o swoim nastroju,

- odczytuję i wyrażam emocje,

-  uczestniczę  w życiu rodziny, okazuję jej uczucia miłości, szacunku i przywiązania,

- zgodnie bawię się z rodzeństwem,

- uczę opiekować się młodszym rodzeństwem,

- rozwijam umiejętność dostrzegania przyczyny i skutku podczas układania historyjki obrazkowej,

- wcielam się w wyznaczone role podczas zabawy,

- dobieram przedmioty według wybranego kryterium,

- rozwijam wyobraźnię, biorąc udział w tworzeniu opowieści ruchowych,

- doskonalę umiejętność poprawnego i zrozumiałego wypowiadania się na dany temat,

- rozumiem, co znaczy określenie „tyle samo”,

- klasyfikuję przedmioty według wskazanego kryterium,

- estetycznie wykonuje pracę plastyczną;

- wykonuję ćwiczenia gimnastyczne z wykorzystaniem różnych przyrządów,

2. Taki nastrój jest w teatrze, że zachwycam się, gdy patrzę.

Przewidywane osiągnięcia – co poznaję, co umiem co czuję:

- zdobywam wiedzę i poszerzam słownictwo na temat teatru,

- umiem wyrazić uczucia za pomocą ruchu, gestu i mimiki,

- rozwijam wyobraźnię i fantazję poprzez wymyślanie i odgrywanie scenek,

- potrafię zrobić kukiełkę, wykonuję prace konstrukcyjne według instrukcji,

- rozwijam wyobraźnię i pamięć podczas tworzenia wspólnych opowiadań,

- wiem, do jakiej bajki nawiązuje obrazek,

– potrafię rozpoznać postacie przedstawione na obrazku na podstawie opisu,

– umiem pokolorować części garderoby tak, aby do siebie pasowały,

– doskonalę umiejętność liczenia

- doskonalę umiejętność cięcia nożyczkami po linii prostej i naklejania,

– współdziałam z grupą w zabawie ruchowej,

- śpiewam piosenkę i akompaniuję na instrumentach perkusyjnych,

3. Wiosna zaraz tu przybędzie, kolorowo będzie wszędzie.

Przewidywane osiągnięcia – co poznaję, co umiem co czuję:

- dostrzegam i opisuję zmiany w przyrodzie zachodzące wczesną wiosną (ocieplenie, topnienie śniegu, kra na rzece, szata roślinna),

- rozpoznaję oznaki wiosny,

- rozpoznaję rzeczy w kolorze zielonym,

- uważnie słucham wiersza i odpowiadam na pytania dotyczące jego treści,

- interesuje się światem przyrody,

- wiąże określone zjawiska atmosferyczne z porami roku,

- oznaczam pogody odpowiednim symbolem,

- podejmuję proste prace związane z uprawą roślin doniczkowych (sadzenie, podlewanie),

- rozpoznaję i nazywam niektóre wiosenne kwiaty,

– odpowiadam na pytania nauczyciela

– odgaduję nazwy ptaka po usłyszeniu jego głosu,

– słucham z uwagą tekstu czytanego przez nauczyciela,

– poznaję nazwy ptaków i różne typy ptasich gniazd,

– znam głosy różnych ptaków i próbuję je naśladować,

- usprawniam narządy mowy,

- wydzieram z papieru różne kształty,

- zachowuję ład i przodek w czasie i po pracy,

- bezpiecznie posługuję się nożyczkami,

- tworzę akompaniament na instrumentach perkusyjnych,

- rozwijam twórczą wyobraźnię podczas opowieści ruchowych,

- klasyfikuje obrazki według wskazanego kryterium,

– ćwiczę spostrzegawczość poprzez wyszukiwanie szczegółów na obrazku,

– uczę się na pamięć wiersza,

- przeliczam przedmioty i porównuję ich liczbę,

4. Szybko biegnie każdy dzień, rosnę szybko, dużo wiem.

Przewidywane osiągnięcia – co poznaję, co umiem co czuję:

- rozumiem treść opowiadania, wyciągam odpowiednie wnioski,

- podejmuję próby globalnego czytania wyrazów,

- dostrzegam rytm i potrafię go uzupełnić,

- używam prawidłowo określeń: duży – mały, wysoki – niski, krótki – długi,

- potrafię zdrabniać imiona kolegów,

-  poznaję narzędzia pomiarowe używane przez dorosłych, podejmuję próby posługiwania się nimi,

– mierzę długość (wysokość) za pomocą sznurka,

- potrafię dostrzec zmiany zachodzące w moim wyglądzie na podstawie fotografii,

-  potrafię wskazać zdęcia osób, o których mowa w wierszu,

– przyklejam pod każdym zdęciem właściwy podpis, wykorzystując naklejki,

- utrwalam nazwy liczebników,

- wykorzystuję różne materiały do pracy plastycznej,

- wykonuję coraz sprawniej ćwiczenia gimnastyczne,

·         Ćwiczenia globalnego czytania  z wykorzystaniem wizytówek wg. metody
I. Majchrzak.

·         Prowadzenie obserwacji przyrodniczych w ogrodzie przedszkolnym.

·         Aktywny udział w zajęciach ruchowych – Klub Judo „Ryś”

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin