1. Zbierały krasnoludki 2. Umyły rączki, buzie
poziomki i jagódki. i nie chcą czekać dłużej.
Szukały i szukały, Do stołu wnet siadają
pod listki zaglądały. i smacznie zajadają.
A kiedy się zmęczyły Już buzie oblizały,
do domku pośpieszyły. talerze pozmywały,
Przyniosły jagód worek a teraz leżą w łóżkach
na pyszny podwieczorek. i głaszczą się po brzuszkach.
Ilustracja ruchowa do piosenki.
Najlepiej śpiewa się tę piosenkę, gdy dzieci ustawione są w dużym kole. Kolejno, do słów piosenki dzieci wykonują następujące ruchy:
•udają, że w jednej ręce trzymają koszyczek, drugą zaś zrywają poziomki i jagódki, wkładając je do koszyka.
•dzieci przykładają wyprostowaną dłoń do czoła robiąc tzw. „daszek“ i rozglądają się dokoła, następnie zaglądają pod listki
•ocierają ręką pot z czoła.
•biegną w miejscu
•udają, że niosą ciężki worek na plecach
•składają dłonie przed sobą, tak jakby trzymały miseczkę
•myją rączki i buzie
•kiwają palcem wskazującym na znak zaprzeczenia
•przykucają nieco pochylając się do przodu i opierając ręce na udach udając w ten sposób, że siedzą przy stole
•na przemian jedną i drugą rączką wkładają jagódki do buzi
•udają, że wycierają rączkami buzię
•zmywają talerze
•wewnętrzne strony dłoni składają do siebie, robiąc z nich coś w rodzaju poduszeczki, a następnie wkładają sobie tę poduchę pod głowę
•dzieci głaszczą się po brzuszkach na znak, że im smakowało.
rajla