Bezpieczne dziecko.doc

(23 KB) Pobierz

Bezpieczne dziecko

        Jednym z najważniejszych nakazów wynikających z konieczności rozbicia ściany obojętności wobec problemów drugiego człowieka jest uświadomienie sobie i innym, że problemy, na które patrzymy dziś, mogą stać się naszymi problemami jutro. Szkoły przygotowują do zarabiania na życie, działania w organizacjach, do pełnienie ról społecznych. Pogoń za pieniądzem wypchnęła z naszego życia uczucia. Wielu się ich po prostu wstydzi. Altruizm i wrażliwość społeczna odchodzą wraz z ostatnimi postromantykami. Materialny sukces odnoszą ludzie skuteczni, a emocje nie zwykły chadzać w parze z kalkulacjami. Pochodzimy z różnych pokoleń. Jednych nauczono słuchania rozkazów, innych brania spraw w swoje ręce. Jednym wpojono głęboki humanizm, drugim pracę rąk wyłącznie "do siebie". Najbardziej przeszkadza obojętność. Musimy wyzwolić w sobie przekonanie, że człowiek którego mijam, jest moim bratem, chwilowo w potrzebie materialnej lub psychiczne.
        Wielkim problemem wielu z nas jest brak wiary w siebie. W to, że jeśli się odezwą, zabiorą głos, czy zajmą stanowisko, to zostaną zakrzyczani. Warto obudzić w sobie, jeśli nie lwa to przynajmniej umiarkowany optymizm. Wiarę w to, że kilkoma słowami powiedzianymi nawet nie wprost, a choćby tylko "w sprawie" , można pomóc drugiemu człowiekowi lub choćby przed czymś go ustrzec. Dobrze wiedzieć, że w kolejnej przygodzie ktoś nam pomoże. 
        Nasza redakcja apeluje gorąco: Otwórzmy się! Jeśli widzimy coś, co nas niepokoi - w przedszkolu, szkole, miejscu pracy czy na ulicy - nie przechodźmy obojętnie. Reagujmy natychmiast lub po prostu dzwońmy do ludzi, którzy wiedzą, jak zareagować, by pomóc, a nie szkodzić. Nauczycielko z przedszkola - Tobie nie wolno, nie zauważać częstych sińców na ciele dziecka. Wychowawco i pedagogu szkolny - zabiedzony lub odmiennie zachowujący się uczeń nie może znaleźć się poza Twoim polem widzenia. Człowieku! Bądź nim w pełni. Otwórz się na siebie i innych!

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin