26 Photoshop CS4 Poznaj tajniki masek warstw.pdf

(747 KB) Pobierz
10min1 #170 .indd
Tutoriale
61
Photoshop CS4
Poznaj tajniki
masek warstw
Już dawno minęły
czasy żmudnego tworzenia
masek za pomocą filtrów
i dziesiątek funkcji z menu.
Paul Tysall pokazuje, jak
przyspieszyć ten proces
01 Na początku duplikuję
(Ctrl+J) warstwę tła i przenoszę ją
pod oryginał. Do ćwiczenia przyda się
bardziej wyrazista wersja spodniej
warstwy, pozbawiam ją więc koloru
(Ctrl+Shift+U) i podnoszę kontrast.
Dla większej estetyki dorzucam
jeszcze ziarno, po czym wywołuję
panel masek poleceniem Okno>Maski
(Window>Masks).
02 Wskazuję w palecie warstw
kolorową wersję zdjęcia i klikam
ikonę Dodaj maskę pikseli (Add a pixel
mask). Utworzona została edyto-
walna maska warstwy i pierwszym
typem maskowania będzie użycie
Zaznacz>Zakresu koloru (Select>Color
Range). Zaznaczam pole Odwrotność
(Invert) i przeciągam suwak Tolerancja
(Fuzziness) między 40 a 50.
Adobe bardzo dobrze przemyślał Photoshopa
CS4 - intuicyjnie pogrupował ze sobą funkcje, których
designerzy używają najczęściej. Znakomitym tego przy-
kładem są maski warstw.
Dawniej podczas wycinania obiektu z tła albo
tworzenia zwykłej maski krycia trzeba było posługiwać
się wieloma filtrami i poleceniami z menu, by osiągnąć
pożądany efekt. Na szczęście te czasy minęły. W tym
ćwiczeniu pokażę, jak proste stało się maskowanie dzięki
nowemu panelowi Maski, który pozwala zaoszczędzić
czas i przyspieszyć zaznaczanie skomplikowanych
obiektów.
03 Obszary, które chcę zachować w pracy, to błękit nieba
odbitego w szybach wieżowców. Kroplomierzem pobieram kolor z bu-
dynków, po czym kroplomierzem dodawania powiększam zaznaczenie
o kolejne odcienie tła. Po ukończeniu zaznaczenia potwierdzam OK,
a w palecie Maski (Masks) klikam Odwrotność (Invert).
Paul Tysall
Projektując
przez 11 lat
dla Future
Publishing, Paul
zdobył olbrzymie
doświadczenie w
pracy z drukiem.
Aktualnie jest
edytorem w
magazynie
„Imagine FX”.
Więcej na www.
imaginefx.com
Potrzebny czas
10 minut
04 W panelu masek znajdują
się dwa suwaki: Gęstość (Density)
oraz Wtapianie (Feather). Obydwu
można używać w dowolnym
momencie pracy. Gęstość pracuje
na skali szarości obrazu i wpływa na
krycie maski. Wtapiania nie trzeba
wyjaśniać, ale na razie zostawiam
je na 0px, by skorzystać z funkcji
poprawiania maski.
05 W oknie Krawędź Maski (Mask Edge) na samym
początku ustawiam podgląd Szybkiej Maski (Quick Mask).
Pomaga to lepiej widzieć zmiany edycyjne. Wartości Promień
(Radius) i Wtapianie (Feather) ściągam do minimum. Pracuję
głównie z suwakami Wygładzanie (Smooth) oraz Zawężanie/
Rozszerzanie (Contract/Expand), ale ponieważ każdy
obrazek jest inny, zawsze korzystam z podglądu. Widok
szybkiej maski pozwala też zobaczyć fragmenty obrazka,
które trzeba usunąć ręcznie już po nadaniu maski.
Umiejętności
Zrozumienie
edycji masek
Używanie opcji
podglądu
www.computerarts.com.pl
Computer Arts Czerwiec 2010
684301593.029.png 684301593.030.png 684301593.031.png 684301593.032.png 684301593.001.png 684301593.002.png 684301593.003.png 684301593.004.png 684301593.005.png 684301593.006.png 684301593.007.png 684301593.008.png 684301593.009.png 684301593.010.png 684301593.011.png 684301593.012.png 684301593.013.png 684301593.014.png 684301593.015.png 684301593.016.png 684301593.017.png 684301593.018.png 684301593.019.png 684301593.020.png 684301593.021.png 684301593.022.png 684301593.023.png 684301593.024.png 684301593.025.png 684301593.026.png 684301593.027.png 684301593.028.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin