zacznij_od_zera_jak_przy_mniejszym_budzecie_osiagnac_lepsze_wyniki_zaczer.pdf

(840 KB) Pobierz
Zacznij od zera. Jak przy mniejszym budżecie osiągnąć lepsze wyniki
ID DO:
Spis treści
Zacznij od zera.
Jak przy mniejszym budżecie
osiągnąć lepsze wyniki
KATALOG KSI EK:
Katalog online
Bestsellery
Nowe książki
Zapowiedzi
Tłumaczenie: Joanna Sugiero
ISBN: 978-83-246-2969-5
Format: A5, stron: 328
CENNIK I INFORMACJE:
o nowościach
Zamów cennik
„Nancy opisuje kilka wspaniałych organizacji non proit, których modele biznesowe są inspiracją
dla wszystkich przedsiębiorstw. Jej książka jest ważna”.
Reid Hofman, założyciel LinkedIn
CZYTELNIA:
Fragmenty książek
online
• Motywuj i utrzymuj dobrych pracowników, nie oferując im dużych bonusów
inansowych
• Stosuj handel wymienny, aby wykorzystać wszystkie środki i dotrzymać
inansowych zobowiązań
• Twórz cenione marki, nie wydając pieniędzy na badania i grupy fokusowe
• Reklamuj swoje dobra i usługi, nie płacąc za to ani grosza
Wiele hałasu o… nic?
Kryzys ekonomiczny, który odcisnął swoje piętno na praktycznie wszystkich irmowych
budżetach, poważnie zweryikował myślenie o prowadzeniu biznesu. Recesja sprawiła,
że przedsiębiorstwa musiały zwolnić część pracowników, dokonać cięć wydatków na
marketing oraz ograniczyć inne inwestycje i zakupy. Zarówno dyrektorzy małych irm,
jak i ci, którzy zarządzają największymi korporacjami na świecie, nie mieli wyjścia
— musieli nauczyć się osiągać więcej, mając mniej.
Jako menedżer doskonale wiesz, że nie zawsze trzeba wynajdywać koło od nowa. Skoro
istnieją rozwiązania, które sprawdzają się u Twojego sąsiada, może warto spróbować ich
na własnym podwórku? Jeśli funkcjonują organizacje, dla których zarządzanie zerowym
budżetem i osiąganie sukcesu to chleb powszedni, czas najwyższy zacząć korzystać z ich
doświadczenia.
Przestań więc narzekać na braki inansowe i otwórz swoją irmę na potęgę zera. Wyzwól
w sobie pasję, innowację i kreatywność. Zapytaj sam siebie, co byś zrobił, gdybyś nie miał
nic. Gdybyś zarządzał organizacją społeczną lub charytatywną. Zdziwisz się, ile pomysłów
wpadnie Ci do głowy. W tej książce znajdziesz jedenaście lekcji, które pozwolą Ci spojrzeć
inaczej na swoją irmę — a może również na organizacje non proit i ludzi, którzy w nich
pracują. To także niezły poradnik dla osób, które już działają w obszarze pro publico bono.
Do koszyka
Do przechowalni
Nowo
Promocja
Onepress.pl Helion SA
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. 32 230 98 63
redakcja: redakcjawww@onepress.pl
informacje: o księgarni onepress.pl
565803964.001.png 565803964.002.png
565803964.003.png
SPIS TRECI
Wstp
7
R OZDZIA 1. Osignij wicej, pacc mniej pracownikom
15
R OZDZIA 2. Osignij wicej dziki swojej marce
49
R OZDZIA 3. Osignij wicej dziki ludziom z zewntrz
77
R OZDZIA 4. Osignij wicej
dziki mdremu formuowaniu proby
105
R OZDZIA 5. Zrób wicej dla klientów
133
R OZDZIA 6. Osignij wicej dziki zarzdowi
163
R OZDZIA 7. Osignij wicej dziki pracownikom
189
R OZDZIA 8. Osignij wicej dziki swojej historii
213
R OZDZIA 9. Osignij wicej dziki swoim finansom
243
R OZDZIA 10. Osignij wicej
dziki handlowi wymiennemu
267
R OZDZIA 11. Osignij wicej dziki innowacji
287
Podsumowanie
313
Podzikowania
317
Skorowidz
321
ROZDZIA 7.
OSIGNIJ WICEJ
DZIKI PRACOWNIKOM
IEDY ROZGLDAAM SI po tej ogromnej sali konferen-
cyjnej i patrzyam na spanikowane, nieszczliwe miny pozostaych
uczestników spotkania, poczuam, e potrzebuj czekolady Advil
i dobrego psychiatry. Ci ludzie byli ywcem wyjci z Dilberta ,
Cathy i The Office : zestresowani i przeraeni. Pomylaam sobie, e
podobnie jak w przypadku wielu innych stereotypów, ten równie
ma mocne uzasadnienie: oni wanie tacy byli.
Waciwe wykorzystanie umiejtnoci pracowników jest praw-
dziwym wyzwaniem. Zatrudnianie, awansowanie i zwalnianie stao
si tak zoonym procesem, e firmy opracoway cae zestawy
przepisów i regu okrelajcych zarzdzanie tym procesem, a take
stworzyy specjalne dziay personalne, których zadaniem jest re-
alizowanie tych rozporzdze. Zanim kogo zatrudnisz, musisz
skonsultowa si ze specjalistami zawodowymi; wzi pod uwag
kwestie zwizane ze zrónicowaniem pracowników; sprawdzi,
czy kandydaci s tym, za kogo si podaj (w dzisiejszych czasach
trudno o dobre referencje); i zadecydowa, czy dana osoba pasuje
do kultury firmy. Aby zwolni pracownika, musisz zebra dowody
K
565803964.004.png
190
ZACZNIJ OD ZERA
i skrupulatnie spisa swoje argumenty, jednoczenie przewidujc,
w jakim procesie by moe przyjdzie Ci ich broni. Jeli chcesz
kogo awansowa, musisz wzi pod uwag wiele rónych kryteriów
— wiedz, dowiadczenie, sta pracy itd. Bardzo moliwe, e sko-
czysz z bólem gowy. A jeszcze nie wspomniaam o formularzach.
Musisz wypeni mnóstwo formularzy. Cae dziesitki.
Czy zoono procesu zatrudniania, awansowania i zwalniania
pracowników Ci irytuje? Czy zdarzyo Ci si, e najbardziej wy-
dajni pracownicy odchodzili od firmy po roku albo dwóch latach?
Czy s w Twojej firmie takie osoby, które „zaapay si” na awans
tylko dlatego, e przychodziy codziennie do pracy, a nie dlatego,
e s szczególnie utalentowane lub przydatne?
Organizacje non profit musz zmaga si z tymi samymi pro-
blemami, jednak maj one kilka sekretów. Nie wszystkie problemy
zwizane z zatrudnieniem s rozwizywane w dziale personalnym.
Najlepsze organizacje non profit umiej rozpozna due talenty,
stosujc jedno proste kryterium: pasj. W naszej dziaalnoci pasja
zawsze jest wikszym atutem ni wiedza i dowiadczenie. Oczy-
wicie nie ma nic zego w wiedzy i dowiadczeniu, jednak prze-
konalimy si wielokrotnie, e pasja przynosi duo lepsze efekty.
Jak wyglda pracownik peen pasji? To osoba, która wnosi
o przeduenie zebrania, poniewa nie chce zaakceptowa dobrego,
ale nie doskonaego pomysu, cho zyska on aprobat pozostaych
uczestników; która ryzykuje zatarg z innymi, poniewa jest prze-
konana, absolutnie przekonana, e jeli wszyscy nie poszukaj lep-
szego rozwizania, projekt upadnie; która jest tak oddana sprawie,
e trzyma obok óka notes, eby w kadej chwili móc zapisa
nowe, ciekawe pomysy; która opuci przerw na lunch i zmieni
swoje plany na wieczór, jeeli wierzy, e jest blisko rozwizania
trudnego problemu.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin