biuletyn_4_2006.pdf

(80 KB) Pobierz
QPrint
BIULETYN Nr
4-2006
DATA WPROWADZENIA
ZMIANY
marzec 2006
MODEL CIġGNIKA
Pronar 80A/ 82A/82SA/82TSA/1025A
WPROWADZENIE FILTRA PALIWA TYPU PUSZKOWEGO W SILNIKACH D-243,
D-245 I JEGO MODYFIKACJACH
Do silnikw D-243, D-245 i ich modyfikacjach wprowadza siħ w miejsce filtra
dokþadnego oczyszczania 240-1117010-A z wymiennym wkþadem filtrujĢcym 240-
1117030 filtr dokþadnego oczyszczania puszkowy FT020-1117010 nierozbieralny
produkcji OAO áAVTOAGREGATÑ ( miasto Liwny, Rosja).
Filtr 1 (rys.1) wkrħcony jest do korpusu 2 i zamocowany do bloku silnika na
wsporniku 3. W dolnej czħĻci filtra znajduje siħ korek spustowy 4 do usuwania osadu.
Natomiast w korpusie filtra w grnej czħĻci w kręcu wylotowym znajduje siħ korek
do odpowietrzania filtra. W obsþudze technicznej przewidziano zlewanie osadu z filtra
co kaŇde 250 mth i wymianħ filtra FT020-1117010 po kaŇdych 1000 mth lub po
zatkaniu filtra brudem.
W celu wymiany filtra 1 naleŇy wykrħcię go z kręca 8 w korpusie 2 i wkrħcię
nowy filtr FT020-1117010 pokrywajĢc uszczelkħ 7 olejem. Po zetkniħciu siħ uszczelki
7 z powierzchnia A na korpusie 2 dokrħcię rħcznie filtr o 3/4 obrotu . Po dokonaniu
wymiany filtra odpowietrzyę ukþad zasilania za pomocĢ rħcznej pompki po odkrħceniu
o 2-3 obroty korka odpowietrzajĢcego 6.
Dopuszcza siħ stosowanie filtrw innych producentw speþniajĢcych poniŇsze
wymagania:
• DokþadnoĻę filtrowania powyŇej 90%
• PrzepustowoĻę oleju napħdowego przy spadku ciĻnienia 0,01 MPa nie mniej
niŇ 150 l/godz
• ĺrednica - 95...105 mm
• WysokoĻę Î 140...160 mm
• Gwint Î M16x1,5
• ĺrednica zewnħtrzna uszczelki Î 70... 75 mm
1
729206715.001.png 729206715.002.png 729206715.003.png
Rys. 1
2
729206715.004.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin