TI_01-99-03-05-T_B_M_pl(2).pdf

(104 KB) Pobierz
745349695 UNPDF
Technical
information
01
TI 01-99 03 05 T/B/M
pl
Nowe wydanie 3, 03/12/1999
Nowa płyta kół rozrządu
Dotyczy DSC12 i DC11 z nowym blokiem
cylindrów.
Opis
Wystąpiły przypadki wycieku oleju
pomiędzy płytą kół rozrządu a blokiem
cylindrów i pomiędzy płytą kół rozrządu a
obudową koła zamachowego.
Wprowadzono dwa ulepszenia na dwóch
różnych etapach, w celu usunięcia wycieków
oleju w silnikach z nowym blokiem
cylindrów.
Dla silników ze starym blokiem cylindrów,
patrz TI 01-980613.
Dla pojazdów z numerem silnika niższym od
5747863 i olejem wyciekającym po prawej
stronie, należy zastosować rozwiązanie
serwisowe opisane w TI01-990208
Dotyczy to również napraw w ramach
gwarancji.
Czynności zaradcze
1
• Na pierwszym etapie, ulepszone zostało
połączenie śrubowe między płytą kół
rozrządu a obudową koła zamachowego.
Zmienione zostało położenie jednej
śruby, oraz dodano jedną śrubę. Patrz
rys. 1.
2
Rys. 1
1 Położenie nowej śruby.
2 Położenie przesuniętej śruby.
© Scania CV AB
(948)
1999
1/4
745349695.001.png
• Na kolejnym etapie, na płycie kół
rozrządu dodano rowki frezowane, a na
obudowie koła zamachowego
wprowadzono krawędź ściętą ukośnie.
Pomiędzy rowkami na płycie kół
rozrządu a ukośnie ściętą krawędzią
obudowy koła zamachowego należy
zastosować uszczelnienie silikonowe.
Patrz rys.2 i 3.
Uszczelnienie silikonowe należy
rozprowadzać za pomocą aplikatora
zasilanego sprężonym powietrzem
588189. Ważne jest, by uszczelnienie
silikonowe zostało naniesione do
otworów na śruby.
0.5 − 2
Uszczelnienie silikonowe na płycie kół
rozrządu powinno uszczelniać przestrzeń
między blokiem cylindrów, a
uszczelnienie silikonowe naniesione na
obudowę koła zamachowego powinno
uszczelniać przestrzeń pomiędzy płytą
kół rozrządu.
Rys. 2 Płyta kół rozrządu
Po dokręceniu śrub, nadmiar silikonu
wypłynie do wyfrezowanych rowków i na
ściętą ukośnie krawędź. Pozwoli to na
rozszerzenie silikonu, co z kolei zapewni
skuteczne uszczelnienie.
0.5−2
Rys. 3 Obudowa koła zamachowego
2/4
© Scania CV AB
TI 01-99 03 05 T/B/M pl
745349695.002.png
Wprowadzenie do produkcji
Pierwszy etap ulepszeń wprowadzony został
do produkcji od numerów silnika 5747863 i
od numerów podwozi podanych poniżej:
Drugi etap ulepszeń wprowadzony został do
produkcji od numerów silnika 5752011 i od
numerów podwozi podanych poniżej:
podwozia
Scania Södertälje 1245843
Scania Zwolle
podwozia
Scania Södertälje 1245661
Scania Zwolle
4403716
4403755
Scania Angers
9038074
Scania Angers
9038052
Scania Ameryka
Łacińska
Scania Ameryka
Łacińska
podwozia
Scania Katrineholm 1834308
Scania Ameryka
Łacińska
podwozia
Scania Katrineholm 1834705
Scania Ameryka
Łacińska
TI 01-99 03 05 T/B/M pl
© Scania CV AB
3/4
Ciężarówka Numer
Ciężarówka Numer
Autobus Numer
Autobus Numer
745349695.003.png
Części do ciężarówek i autobusów
Tylko nowa płyta kół rozrządu z wyfrezowanymi rowkami oraz obudowa koła zamachowego z
ukośną krawędzią dostępne są jako części zamienne.
wprowadzone
Płyta kół rozrządu 1401812 1432212 DSC1201, DSC1202
Obudowa koła
zamachowego
Części wycofane Części
1404461 1432076 DSC1201, DSC1202
Płyta kół rozrządu 1420205 1432210 DSC1205, DC11
Obudowa koła
zamachowego
1409868 1432077 DSC1205, DC11
Obudowa koła
zamachowego
1433682 1432078 Silniki z automatyczną skrzynią
biegów
Śruba
-
812537 Wszystkie silniki
Środek
uszczelniający
815373
816064 Wszystkie silniki
Części do silników przemysłowych i morskich
wprowadzone
Płyta kół rozrządu 1401812 1432212
Obudowa koła
zamachowego
Części wycofane Części
1392109 1432078
Śruba
-
812537
4/4
© Scania CV AB
TI 01-99 03 05 T/B/M pl
Opis
Opis
745349695.004.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin