Cyfrowy filtr, zdjęcia w podczerwieni.pdf
(
808 KB
)
Pobierz
10821832 UNPDF
FOTOGRAFIA CYFROWA
poziom trudności:
zdjęcia w podczerwieni
·
5
30 min Photoshop CS3
www.psdmag.org
www.psdmag.org 53
cyfrowy iltr
53
FOTOGRAFIA CYFROWA
cyfrowy
o autorze
filtr
zdjęcia w podczerwieni
Zapewne większość osób przeglądających galerie internetowe spotkała zdjęcia wykonane z filtrem w podczer-
wieni. Piękne obrazy z białymi obłokami na ciemnym niebie i jasnej poświacie drzew wyglądających jak oszronio-
ne. Do wykonania takiego zdjęcia potrzebny jest odpowiedni aparat i filtr na obiektyw. W naszym materiale przed-
stawimy jedną z metod uzyskania podobnych obrazów bez użycia sprzętu fotograficznego - w Photoshopie. Do
obróbki takich zdjęć najlepiej nadają się krajobrazy o dużych powierzchniach nieba, zielonych drzewach i łąkach
– wakacyjne zdjęcia. Na początek przygotujemy dwie warstwy o skrajnie przesyconych barwach w kierunku nie-
bieskości i zieleni. Następnie je ze sobą zmieszamy, aby użyć nowego polecenia Photoshopa CS3 o nazwie Black
& White, które idealnie nadaje się do naszego zastosowania. W starszych wersjach programu można zastąpić to
zastosowanie poleceniem Mikser kanałów (Channel Mixer).
Artur Kubieniec (
cherub
)
Od zawsze pasjonat Photoshopa. Miłośnik sztuki Art Fan-
tasy zaliczający do swoich ulubionych artystów Borisa
Vallejo, Luisa Royo i Doriana Cleavengera. Założyciel witry-
ny
www.cherub.pl
poświęconej temu programowi.
e-mail:
cherub@cherub.pl
zmiana barwy obrazu I
Otwieramy zdjęcie krajobrazu (
http://www.istockphoto.com/file_
closeup/business/agriculture_farming/fields/2968555_green_field_
and_lonely_tree.php?id=2968555
). Za pomocą skrótu klawiszowego [
Ctrl
]+
[
J
] tworzymy dwie kopie warstwy tła
Background
. Przy aktywnej war-
stwie
Layer 1 copy
wybieramy z menu
Obrazek>Dopasuj>Krzywe
(
Ima-
ge>Adjustments>Curves
). W wyświetlonym oknie dialogowym wybiera-
my
Kanał
(
Channel
):
Niebieski
(
Blue
). Zmieniamy położenie krzywej od-
niesienia nadając możliwie jak największe przebrwienie na obrazie bar-
wie niebieskiej.
mieszanie warstw
Uaktywniamy warstwę
Layer 1 copy
i przywracamy jej widoczność
zaznaczając ikonę oka na palecie
Warstwy
(
Layers
). Zmieniamy
Tryb
mieszania
(
Mode
) ze
Zwykły
(
Normal
) na
Mnożenie odwrotności
(
Screen
).
Łączymy ze sobą dwie górne warstwy wybierając z menu
Warstwa>
Połącz w dół
(
Layer>Merge Down
).
zmiana barwy obrazu II
Uaktywniamy warstwę
Layer 1
. Ukrywamy widoczność warstwy
Lay-
er 1 copy
wyłączając ikonę oka przy jej nazwie. Ponownie wybieramy
z menu
Obrazek>Dopasuj>Krzywe
(
Image>Adjustments>Curves
). W wy-
świetlonym oknie dialogowym wybieramy
Kanał
(
Channel
):
Zielony
(
Gre-
en
). Tak, jak we wcześniejszym kroku nadajemy przesycenia obrazowi
kanałem zielonym.
redukcja barw
Wybieramy z menu
Obrazek>Dopasuj>Czarny i Biały
(
Image>Adju-
stments>Black and White
). Redukujemy całkowicie barwę
Cyjany
(
Cyans
) i
Niebieskości
(
Blues
) przesuwając ich suwak wartości maksy-
malnie w lewo. Za pomocą suwaków
Żółcie
(
Yellows
) i
Zielenie
(
Greens
)
zwiększamy ich wartości przesuwając w prawo. Należy obserwować
zdjęcie, aby zostały zachowane szczegóły obrazu. W naszym przykła-
dzie ustaliliśmy dwie ostatnie wartości na
300
i
160%
.
www.psdmag.org
0
1
0
3
0
2
0
4
54
cyfrowy iltr
zdjęcia w podczerwieni
nadanie miękkości
Powielamy warstwę
Layer 1
skrótem klawiszowym [
Ctrl
]+[
J
]. Wybie-
ramy z menu
Filtr>Rozmycie>Rozmycie gaussowskie
(
Filter>Blur>
Gaussian Blur
). W wyświetlonym oknie dialogowym nadajemy promień
rozmycia tak, aby obraz był znacznie rozmazany. W naszym przykładzie
użyliśmy rozmycia o wartości
5
pikseli. Przechodzimy do palety
Warstwy
(
Layers
) Zmniejszamy
Krycie
(
Opacity
) warstwy. W naszym przykładzie
do
50%
. Łączymy warstwy wybierając z menu
Warstwa>Połącz w dół
(
Layer>Merge Down
).
kolorystyka obrazu II
Wypełniamy maskę warstwy kolorem czarnym, wybierając z me-
nu
Edycja>Wypełnij
(
Edit>Fill
) i wskazując kolor czarny w polu
Użyj
(
Use
). Akceptujemy
OK
. Ustalamy biały kolor narzędzia. Wybieramy na-
rzędzie
Pędzel
(
Brush Tool
). Na pasku opcji ustalamy miękką końcówkę
pędzla i balansując parametrem
Krycie
(
Opacity
) między
30-100%,
przy-
wracamy przebarwienie nieba.
edycja warstw
Klikamy prawym klawiszem myszki na warstwie tła
Background
i z rozwiniętego menu wybieramy
Powiel warstwę
(
Duplicate Layer
).
Wybieramy z menu
Warstwa>Ułóż>Przesuń na wierzch
(
Layer>Arrange>
Bring to Front
). Zmieniamy tryb mieszania na
Mnożenie odwrotności
(
Screen
) i
Krycie
(
Opacity
) między
30-50%.
Spłaszczamy dokument wy-
bierając z menu
Warstwa>Spłaszcz obrazek
(
Layer>Fllaten Image
).
kolorystyka obrazu III
Tą samą metodą, tworząc warstwę dopasowania
Balans kolorów
(
Co-
lor Balance
), nadajemy przebarwienie dolnej części obrazu. W tym
przypadku ustaliliśmy
Półcienie
(
Midtones
):
Czerwony
(
Red
)
+20
,
Żół-
ty
(
Yellow
)
-20
. Wypełniamy maskę kolorem czarnym. Pędzlem przy-
wracamy przebarwienie. Jeżeli barwa wyda się zbyt intensywna mo-
żemy zmniejszyć krycie warstwy. W naszym przykładzie zmniejszyli-
śmy do
50%
.
kolorystyka obrazu I
Za pomocą ikony
Utwórz nową warstwę wypełnienia lub korekcyjną
(
Create new fill or adjustments layers
), która jest dostępna na dole
palety
Warstwy
(
Layers
), tworzymy nową warstwę
Balans kolorów
(
Co-
lor balance
). W wyświetlonym oknie dialogowym w polu
Balans tonów
(
Tone Balance
), wybieramy
Półcienie
(
Midtones
). Za pomocą suwaków
dokonujemy wyboru lekkiego przebarwienia nieba. W naszym przykła-
dzie ustaliliśmy
Cyjan
(
Cyan
)
-30
,
Niebieski
(
Blue
)
+20
.
tonacja obrazu
Tą samą metodą tworzymy warstwę dopasowania
Poziomy
(
Le-
vels
). Za pomocą pierwszego suwaka podkreślamy najciemniejsze
miejsca obrazu przesuwając go na wartość
35
. Za pomocą suwaka środ-
kowego nadajemy kontrast obrazowi ustalając wartość
0,90
. Wypełnia-
my maskę kolorem czarnym i pędzlem przywracamy poziomy na niebie
oraz na fragmentach łąki. Spłaszczamy dokument i wyostrzamy wybiera-
jąc z menu
Filtr>Wyostrzanie>Maska wyostrzająca
(
Filter>Sharpen>Un-
sharp Mask
).
www.psdmag.org 55
0
5
0
8
0
6
0
9
0
7
1
0
Plik z chomika:
p_yot
Inne pliki z tego folderu:
Kolorowanie w trybie Lab.pdf
(661 KB)
Photoshop CS5 PL. Szkoła efektu.pdf
(5490 KB)
Photoshop. Efekty specjalne.pdf
(2542 KB)
Photoshop. Księga kanałów obrazu.pdf
(5347 KB)
pcs5se-5.pdf
(5490 KB)
Inne foldery tego chomika:
!!! Nauka rysunku i malarstwo
KURS RYSOWANIA ¤
-MANGA-
RYSUNKI
Szkoła rysowania
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin