PROBNA_MATURA_GRU2007_Francuski_PP.pdf

(117 KB) Pobierz
LFrD-arkusze-ZP1
LFrD-arkusze-ZP1 11/14/07 3:43 PM Page 1
dysleksja
Miejsce na identyfikacj´ szko∏y
ARKUSZ PRÓBNEJ MATURY
Z OPERONEM
J¢ZYK FRANCUSKI
POZIOM PODSTAWOWY
GRUDZIE¡
ROK 2007
Czas pracy 120 minut
Instrukcja dla zdajàcego
1. Sprawdê, czy arkusz egzaminacyjny zawiera 11 stron (zada-
nia 1–8). Ewentualny brak zg∏oÊ przewodniczàcemu zespo∏u
nadzorujàcego egzamin.
2. Cz´Êç pierwsza arkusza, sprawdzajàca rozumienie ze s∏uchu,
b´dzie trwa∏a oko∏o 20 minut i jest nagrana na p∏ycie CD.
3. Pisz czytelnie. U˝ywaj tylko d∏ugopisu/pióra z czarnym tu-
szem/atramentem.
4. Nie u˝ywaj korektora, a b∏´dne zapisy wyraênie przekreÊl.
5. Pami´taj, ˝e zapisy w brudnopisie nie podlegajà ocenie.
6. Na karcie odpowiedzi wpisz swojà dat´ urodzenia i PESEL.
Zamaluj pola odpowiadajàce cyfrom numeru PESEL.
B∏´dne zaznaczenie otocz kó∏kiem i zaznacz w∏aÊciwe.
7. Post´puj podobnie, zaznaczajàc odpowiedzi w cz´Êci karty
przeznaczonej dla zdajàcego. Tylko odpowiedzi zaznaczone
na karcie b´dà oceniane.
Za rozwiàzanie
wszystkich zadaƒ
mo˝na otrzymaç
∏àcznie 50 punktów .
˚yczymy powodzenia!
Wpisuje zdajàcy przed rozpocz´ciem pracy
PESEL ZDAJÑCEGO
KOD
ZDAJÑCEGO
Arkusz opracowany przez Wydawnictwo Pedagogiczne OPERON.
Kopiowanie w ca∏oÊci lub we fragmentach bez zgody wydawcy zabronione. Wydawca zezwala na kopiowanie zadaƒ przez
dyrektorów szkó∏ bioràcych udzia∏ w programie Próbna Matura z OPERONEM.
92679214.003.png
LFrD-arkusze-ZP1 11/14/07 3:43 PM Page 2
2
92679214.004.png
LFrD-arkusze-ZP1 11/14/07 3:43 PM Page 3
J´zyk francuski. Poziom podstawowy
Próbna Matura z OPERONEM i „Gazetà Wyborczà”
ROZUMIENIE ZE S¸UCHU
Zadanie 1. ( 5 pkt )
Zapoznaj si´ z treÊcià zadania. Us∏yszysz dwukrotnie wypowiedê jednej osoby na temat adopcji dzieci we
Francji. Zaznacz znakiem X w tabeli, które ze zdaƒ 1.1.–1.5. jest prawdziwe (VRAI), a które fa∏szywe
(FAUX).
Za ka˝dà poprawnà odpowiedê otrzymasz 1 punkt.
VRAI
FAUX
1.1. Il est difficile d’adopter un enfant en France.
1.2. 50% des candidats réussissent ` adopter un enfant.
1.3. L’adoption se fait vite.
1.4. Les couples entre 40 et 50 ans ont le plus de chances de réussir ` adopter.
1.5. L’adoption ne se fait pas ` l’étranger.
PRZENIEÂ ROZWIÑZANIA NA KART¢ ODPOWIEDZI!
Zadanie 2. ( 5 pkt )
Zapoznaj si´ z treÊcià zadania. Us∏yszysz dwukrotnie pi´ç ró˝nych wypowiedzi. Na podstawie us∏yszanych
informacji okreÊl tematyk´ ka˝dej wypowiedzi, wybierajàc spoÊród podanych tytu∏ów A–F. Wpisz w tabel´
litery odpowiadajàce wybranym tytu∏om. Uwaga: lista zawiera o jeden tytu∏ wi´cej.
Za ka˝dà prawid∏owà odpowiedê otrzymasz 1 punkt.
A. Langues mortes.
B. Piégés par les flammes.
C. Ses victoires, sa beauté.
D. Bébés en or.
E. Les couples et le ménage.
F. Le piratage peut coûter cher.
2.1.
2.2.
2.3.
2.4.
2.5.
PRZENIEÂ ROZWIÑZANIA NA KART¢ ODPOWIEDZI!
Zadanie 3. ( 5 pkt )
Zapoznaj si´ z treÊcià zadania. Us∏yszysz dwukrotnie wywiad z Koxie, piosenkarkà francuskà. Zaznacz
zgodnie z jego treÊcià zakoƒczenia zdaƒ 3.1.–3.5., zakreÊlajàc w∏aÊciwà liter´ A, B lub C.
Za ka˝dà prawid∏owà odpowiedê otrzymasz 1 punkt.
3.1. «Fame» c’est
A. la copine de Koxie
B. le nom de l’école
C. le titre d’un CD
3
92679214.005.png 92679214.006.png
LFrD-arkusze-ZP1 11/14/07 3:43 PM Page 4
J´zyk francuski. Poziom podstawowy
Próbna Matura z OPERONEM i „Gazetà Wyborczà”
3.2. Koxie, c’est
A. son nom
B. son prénom
C. son surnom
3.3. Koxie est née `
A. New York
B. Neuilly
C. Florence
3.4. Koxie vient
A. d’une famille bourgoise
B. de la rue
C. de la banlieue
3.5. Koxie fait de la musique
A. pour tout le monde
B. pour les jeunes
C. pour les gar˜ons
PRZENIEÂ ROZWIÑZANIA NA KART¢ ODPOWIEDZI!
4
92679214.001.png
LFrD-arkusze-ZP1 11/14/07 3:43 PM Page 5
J´zyk francuski. Poziom podstawowy
Próbna Matura z OPERONEM i „Gazetà Wyborczà”
ROZUMIENIE TEKSTU CZYTANEGO
Zadanie 4. ( 5 pkt )
Przeczytaj tekst. Uzupe∏nij go fragmentami zdaƒ wybranymi z podanej poni˝ej listy. Wpisz litery A–F, od-
powiadajàce wybranym fragmentom zdaƒ, w miejsca oznaczone ciàg∏à linià 4.1.–4.5. Uwaga: lista zawiera
o jeden fragment zdania wi´cej.
Za ka˝dà prawid∏owà odpowiedê otrzymasz 1 punkt.
Le drame s’est produit vendredi matin, dans l’enceinte d’un établissement d’Orléans. Un lycéen de 15 ans
a été gri¯vement blessé par un de ses camarades, âgé de 16 ans, qui lui a porté un coup de couteau.
Touché ` l’abdomen, le jeune homme a été transféré a l’hôpital par le Samu «dans un état jugé sérieux».
Il a été opérée, 4.1. ____________.
Aucune précision n’a été donnée par les enqu˘teurs sur le motif de la dispute entre les deux
jeunes, 4.2. ____________.
Un petit groupe était rassemblé pr¯s de la cafétéria 4.3. ____________. Ils se sont dirigés vers le groupe et
ont vu un jeune ` terre. Des él¯ves ayant suivi une formation de secouriste ont prodigué les premiers soins
` la victime, en attentant l’arrivée du Samu. «Nous avons une politique de proximité 4.4. ____________.
Mais l`, nous n’avions pas repéré d’éléments significatifs», a déclaré la directrice de l’établissemement.
L’agresseur a été interpellé sans difficulté et a remis son couteau aux forces de l’ordre avant d’˘tre placé en
garde ` vue au commissariat local. Les deux lycéens sont dans la m˘me classe, en deuxi¯me année de BEP,
au lycée privé technique et professionnel Saint-Croix-Saint-Euverte, 4.5. ____________. Les cours de
l’apr¯s-midi ont été maintenus au lycée.
d’apr¯s http://aliceadsl.lci.fr/infos/france/
A. quand des members du personnel ont entendu un cri
B. qui a eu lieu pendant la récréation
C. qui compte 1 000 él¯ves
D. mais aucun organe vital n’a été touché
E. qui nous permet de détecter l’agression
F. la suite promet d’˘tre formidable
PRZENIEÂ ROZWIÑZANIA NA KART¢ ODPOWIEDZI!
Zadanie 5. ( 10 pkt )
Przeczytaj pytania i odpowiedzi do ankiety dotyczàcej czasopisma «Plan¯te Jeunes». Uzupe∏nij ankiet´,
dobierajàc do ka˝dego pytania 5.1.–5.10. zaproponowane odpowiedzi oznaczone literami A–K. Wpisz w ta-
bel´ litery odpowiadajàce wybranym odpowiedziom. Uwaga: lista zawiera o jednà odpowiedê wi´cej.
Za ka˝dà poprawnà odpowiedê otrzymasz 1 punkt.
5.1. – Dans l’ensemble, «Plan¯te Jeunes» t’intéresse:
5.2. – Généralement, que fais-tu du poster de «Plan¯te Jeunes»?
5.3. – Dans l’ensemble, tu trouves que dans «Plan¯te Jeunes» il y a:
5.4. – Est-ce qu’il t’arrive d’utiliser «Plan¯te Jeunes» en classe?
5.5. – Tu lis «Plan¯te Jeunes», parce que c’est un journal:
5.6. – Que fais-tu d’un numéro quand tu as fini de lire?
5
92679214.002.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin