SSP429_Audi_Q5(1).pdf

(3672 KB) Pobierz
SSP429_pl
Service Training
Audi Q5 – Silniki i skrzynie biegów
Zeszyt do samodzielnego
kształcenia nr 429
220980427.031.png 220980427.032.png 220980427.033.png 220980427.034.png 220980427.001.png 220980427.002.png 220980427.003.png 220980427.004.png 220980427.005.png 220980427.006.png 220980427.007.png 220980427.008.png 220980427.009.png 220980427.010.png 220980427.011.png 220980427.012.png 220980427.013.png 220980427.014.png 220980427.015.png 220980427.016.png 220980427.017.png 220980427.018.png 220980427.019.png 220980427.020.png 220980427.021.png 220980427.022.png 220980427.023.png 220980427.024.png 220980427.025.png 220980427.026.png
Wprowadzając do sprzedaży model Audi Q5, Audi poszerza swoją ofertę o kompaktowy SUV, będący wyznacznikiem
poziomu w swojej klasie. Jest to już trzeci model Audi w segmencie samochodów terenowych, po Audi Q7 i Audi A6
allroad quattro.
Ponieważ Audi Q5 wykorzystuje wiele podzespołów pochodzących z Audi A4 ‘08, konsekwentnie zdecydowano, że ten
model będzie również produkowany w zakładzie w Ingolstadt.
Nowe Audi Q5 łączy dynamikę sportowej limuzyny z szerokimi możliwościami kształtowania wnętrza, przydatnymi
podczas rodzinnych wypadów za miasto. Mocne silniki o dużej sprawności, stały napęd na wszystkie koła quattro i
dynamiczne zawieszenie – to wszystko sprawia, że samochód spisuje się doskonale zarówno w terenie, jak i na szosie.
Przewagę dzięki technice reprezentują m.in. 7-biegowa skrzynia dwusprzęgłowa S tronic i układ Audi drive select.
Najbardziej sportowy SUV swojej klasy jest dynamiczny, uniwersalny i komfortowy.
429_160
Cele tego zeszytu do samodzielnego kształcenia
Ten zeszyt opisuje budowę, działanie i nowe rozwiązania silników i skrzyń biegów nowego Audi Q5. Kto wnikliwie zapozna
się z tym zeszytem, będzie umiał odpowiedzieć na następujące pytania:
– Jakie się montuje silniki i skrzynie biegów?
– Jakie zmiany wprowadzono w silniku 3,0 l V6 TDI?
– Jak są zbudowane zbiorniki paliwa Audi Q5 i jakimi szczegółami się różnią?
– Jakie elementy układu wydechowego przejęto z Audi A4 ´08?
– Jak jest zbudowana nowa 7-biegowa skrzynia dwusprzęgłowa i jak odbywa się w niej zmiana biegu?
– Na co trzeba zwracać uwagę w przypadku modułu mechatronicznego?
220980427.027.png
Stosowane silniki i skrzynie biegów
0B2
0B5
2,0 l TFSI
3,2 l V6 FSI*
0B5
0B2
0B5
2,0 l TDI
0B5
3,0 l TDI
* w ofercie pojawi się później
429_023
220980427.028.png
Spis treści
Silnik
2,0 l Turbo-FSI . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 6
3,2 l V6 FSI. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 7
2,0 l TDI z wtryskiem Common Rail . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 8
3,0 l V6 TDI z wtryskiem Common Rail . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9
Regulowana pompa oleju silnika 3,0 l V6 TDI . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .10
Recyrkulacja spalin silnika 3,0 l V6 TDI . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .12
Zbiornik i pompa paliwa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 14
Układ wydechowy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .16
Układ napędowy
Koncepcja napędu i budowa układu napędowego . . . . . . . . . . . . . . . . .18
Skrzynia biegów 0B2
Ręczna skrzynia 6-biegowa 0B2 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .20
Samoblokujący międzyosiowy mechanizm różnicowy z asymetrycznym
podziałem momentu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .22
220980427.029.png
Skrzynia biegów 0B5 S tronic
Dwusprzęgłowa skrzynia 7-biegowa 0B5 S tronic . . . . . . . . . . . . . . . . . . 24
Przekrój skrzyni biegów i rozmieszczenie jej elementów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 26
Zalety wprowadzenia siedmiu biegów. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 27
Budowa i zasada działania przekładni
Budowa sprzęgła podwójnego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 28
Przebieg zmiany biegu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 29
Synchronizacja . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 29
Obieg oleju w skrzyni biegów. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30
Zasilanie olejem ATF . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 32
Chłodzenie oleju ATF. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 33
Smarowanie skrzyni biegów. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 34
Blokada postojowa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 35
Sterowanie skrzyni biegów
Moduł mechatroniczny J743 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 36
Budowa układu hydraulicznego. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 38
Sterowanie elektroniczne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 40
Funkcje ochronne skrzyni biegów
Kontrola temperatury sterownika . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 44
Ochrona sprzęgła . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 44
Warto wiedzieć . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 45
Dźwignia sterująca – blokada wyjęcia kluczyka – Audi drive select . . . . 45
Programy awaryjne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 46
Komunikaty i ostrzeżenia. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 47
Zeszyt do samodzielnego kształcenia informuje o podstawach budowy i działania
nowych modeli samochodów, nowych podzespołów oraz o nowych rozwiązaniach
technicznych.
Odnośnik
Wskazówka
Zeszyt do samodzielnego kształcenia nie jest instrukcją naprawy!
Podawane tutaj wartości mają jedynie pomóc w zrozumieniu treści i dotyczą
wersji programowych, aktualnych w chwili tworzenia zeszytu.
Obsługę techniczną oraz naprawy należy przeprowadzać wyłącznie na podstawie
aktualnej literatury serwisowej.
220980427.030.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin