SSP442_Silnik_1_6l_TDI_CR.pdf

(1934 KB) Pobierz
ssp_442_PL
Szkolenia techniczne
Zeszyt do samodzielnego kształcenia nr 442
Silnik 1,6l – TDI
z układem wtryskowym Common Rail
Budowa i zasada działania
220980637.028.png 220980637.029.png
Silnik 1,6 l TDI z układem wtryskowym Common Rail
jest silnikiem podstawowym dla wszystkich
przyszłościowych 4-cylindrowych
silników wysokoprężnych. Silnik ten jest
przedstawicielem nowej generacji efektywnych,
oszczędnych i dynamicznych silników
wysokoprężnych firmy Volkswagen.
Silnik ten wyznacza wzorcowe parametry w zakresie
dynamiki, przyjemności z jazdy, zużycia paliwa
i niezawodności.
Ponadto technika układu wtryskowego Cammon Rail
umożliwia uzyskanie wyraźnej poprawy w dziedzinie
komfortu i akustyki.
Po silniku 2,0 l 103 kW TDI z układem wtryskowym
Common Rail, na rynku pojawia się silnik 1,6l TDI
o zróżnicowanych wersjach mocy.
Dzięki temu silnikowi firma Volkswagen jest bardzo
dobrze przygotowana do spełniania
przyszłościowych norm emisji spalin.
Silnik ten spełnia normę emisji spalin EU5.
Firma Volkswagen wprowadzając silnik 1,6 l TDI
kontynuuje swoją historię sukcesów w dziedzinie
silników wysokoprężnych, która rozpoczęła się w roku
1993 wraz z wprowadzeniem pierwszego silnika
wysokoprężnego do samochodów osobowych
z turbodoładowaniem.
S442_001
Zeszyt do samodzielnego kształcenia
przedstawia budowę i zasadę działania
nowych rozwiązań!
Treść zeszytu nie podlega aktualizacji.
Aktualne informacje na temat diagnozy, regulacji
i wykonywania napraw znajdują się
w odpowiedniej literaturze serwisowej.
Uwaga
Wskazówka
2
220980637.030.png 220980637.031.png 220980637.001.png
O czym będzie mowa:
Wprowadzenie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .4
Mechaniczne elementy silnika . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .8
Schemat układu. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 38
Schemat działania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 40
Serwis . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .43
Sprawdź swoją wiedzę . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .44
3
220980637.002.png 220980637.003.png 220980637.004.png 220980637.005.png 220980637.006.png 220980637.007.png 220980637.008.png
Wprowadzenie
Silnik 1,6 l TDI z techniką 4-zaworową
Bazą silnika 4-zaworowego 1,6 l TDI jest silnik 2,0 l 103 kW TDI z układem wtryskowym Common Rail.
Nowy silnik oferowany jest w trzech wersjach mocy – 55, 66 i 77 kW. W rezultacie konsekwentnego
rozwoju tej niezawodnej techniki oraz dzięki zastosowaniu nowego układu wtryskowego Common Rail firmy
Continental (PCR 2), silniki te spełniają normę emisji spalin EU5. Silnik ten stosowany jest w samochodach VW Polo,
VW Golf i VW Passat.
Skrzynia korbowa
Pokrywa głowicy silnika
Układ recyrkulacji spalin
S442_220
Tłoki
Pompa oleju
Moduł filtra oleju
4
220980637.009.png 220980637.010.png 220980637.011.png 220980637.012.png 220980637.013.png 220980637.014.png 220980637.015.png 220980637.016.png 220980637.017.png
W niektórych krajach silnik oferowany jest w wersji spełniającej normą emisji spalin EU3.
W niniejszym Zeszycie do samodzielnego kształcenia omówiono nowości w stosunku do silnika 2,0 l - 103 kW TDI
z układem wtryskowym Common Rail.
Układ wtryskowy Common Rail
Głowica silnika
Moduł układu recyrkulacji spalin
S442_218
Zawieszenie silnika
Napęd podzespołów silnika
Napęd paskiem zębatym
Dalsze informacje dotyczące silnika 2,0 l - 103 kW TDI zawiera Zeszyt do samodzielnego kształcenia SSP
nr 403 „Silnik 2,0 l TDI z układem wtryskowym Common Rail”.
5
220980637.018.png 220980637.019.png 220980637.020.png 220980637.021.png 220980637.022.png 220980637.023.png 220980637.024.png 220980637.025.png 220980637.026.png 220980637.027.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin