1627-lady_blackbird_pl.pdf
(
7374 KB
)
Pobierz
OPOWIEŚCI ZPRZESTWORZY: ROZDZIAŁ I
Lady
JOHNHARPER
BLACKBIRD
WERSJAPOLSKA
OPOWIEŚCI ZPRZESTWORZY: ROZDZIAŁ I
Lady
BLACKBIRD
uciekaprzedmałżeństwemzaaranżowanymzhrabiąCarlowe.
WynajęłaPuchacza,przemytniczystatekpowietrzny,byuciec
zimperialnegoświataIlizjumdoodległychrubieżyResztek
ipołączyćsięzeswoimtajemnymukochanym,królempiratem
UriahemFlintem.
T
EKST
,
SKŁADIILUSTRACJE
JohnHarper
I
NSPIRACJE
ClintonR.Nixon,JamesV.West,LukeCrane,
VincentBaker,JonathanWalton,JuddKarlman,
JasonMorningstar,FredHicks,RobDonoghue,
LeonardBalsera,BenLehman,MarkCausey,
BrandonAmancio,ClaudioCipolla,Mike
Riverso,JossWhedon,GeorgeLucas,Hayao
Miyazaki,ReikoKodama
T
ESTERZY
AdamChevrier,ShannonEast,Naydanka
Huamani,SageLaTorra,PaulRiddle
K
ONTAKT
oneseven@gmail.com
W
ERSJAPOLSKA
P
RZEKŁAD
MonikaBigajKisałaiWitoldKrawczyk
R
EDAKCJA
MarcinSegit
I
LUSTRACJANAOKŁADCE
MarcinKurczewski
S
KŁAD
WitoldKrawczyk
K
OORDYNACJAPROJEKTU
JacekGołębiowski
Thisdocumentislicensedundera
CreativeCommons
AttributionNonCommercialShareAlike3.0
license.
http://creativecommons.org/licenses/byncsa/3.0/us/
JEDNAK
niemalwpołowiedrogidoPrzystani,Puchacz
zostałdościgniętyizatrzymanyprzezimperialnykrążownik
DłońSmutkupodzarzutemrejsupodfałszywąbanderą.
TERAZ
LadyBlackbird,jejochroniarzicałazałoga
Puchaczasąprzetrzymywaniwareszciepokładowym,podczas
gdydowódcakrążownika,kapitanHollas,sprawdzaprzez
radioinformacjeozatrzymanymstatku.Totylkokwestiaczasu
nimdowiesięolistachgończychiotym,żePuchacznależy
doniesławnegowyrzutka,CyrusaVance'a.
JAKLADYBLACKBIRDIJEJTOWARZYSZEUCIEKNĄ
ZDŁONISMUTKU?
JAKIECZEKAJĄICHNIEBEZPIECZEŃSTWA?
CZYODNAJDĄUKRYTĄKRYJÓWKĘKRÓLAPIRATÓW?
JEŚLITAK,TOCZYURIAHFLINTZECHCEPOJĄĆLADY
BLACKBIRDZAŻONĘ?ICZYWTEDY,PODOTARCIU
DOCELU,ONANADALBĘDZIEGOKOCHAŁA?
Wydaniepolskienapodstawiewersji03.14.10
P
RZESTWORZA
Odłamkiświatówkrążącedookołagasnącejgwiazdy
RESZTKI
E
P
O
D
B
O
J
E
W
O
L
N
E
Ś
W
I
A
T
Y
N
M
P
E
R
I
A
L
NOCNYPORT
I
Ś
W
I
A
T
Y
I
M
P
E
R
I
U
M
OLIMPIA
PRZYSTAŃ
ILIZJUM
D
RYFUJĄCW
BŁĘKICIE
ŚwiatyPrzestworzyunosząsięwchmurzezdatnychdooddy
chaniagazów,okrążającniewielką,zimnągwiazdę.Uczeni
uważają,żegwiazdatazbudowanajestzczystejEsencji,nie
zwykłejenergii,zktórejczerpiączarodziejepodczasrzucania
czarów.Ten„systemsłoneczny”jestdużomniejszy,niżsięwy
daje–wystarczyledwiesześćtygodni,bydoleciećzjednego
krańcanadrugiwzwykłymstatkupowietrznym.Większość
światówImperiumjestpołożonatakbliskosiebie, żeprzelot
zjednegonadrugitrwaniedłużejniżdzieńlubdwa.
G
ŁĘBINY
Pod„niebem”Przestworzycięższegazytworzągęstąmgłę.
Mgłamawłaściwościżrące–ludziemusząużywaćmasekprze
ciwgazowych,akadłubywiększościstatkówpowietrznychza
czynająkorodowaćprzypierwszymkontakciezoparami.Piraci
iprzestępcywykorzystująGłębiny,byuniknąćimperialnychpa
trolilubprzeprowadzaćatakizukrycia.Niestety,Głębinysąza
mieszkaneprzezpodniebnekałamarniceiinnepotwory…
I
MIONA
M
ĘSKIE
:Abel,Artemis,August,Eli,Giovanni,Ivan,Jack,Jeffer-
son,Jonas,Leo,Logan,Malachi,Mario,Micah,Nahum,Noah,
Orlence,Oscar,Samuel,Silas,Victor,Vlad,Wester
Ż
EŃSKIE
:Alice,Ardent,Ashlyn,Caess,Clare,Elena,Eveline,
Fiona,Grace,Hannah,Hazel,Hester,Isabel,Krista,Jezebel,
Leah,Lucile,Lydia,Seraphina,Sonya,Sophie,Veronica,Violet
N
AZWISKA
:Bell,Bowen,Canter,Carson,Cross,Harwood,Hol-
las,Hunter,Kalra,Keel,Moreau,Morgan,Porter,Pickett,Quinn,
Sidhu,Soto,Torrez,Vakharia,Walker,Winter,Wright
R
ODYSZLACHECKIE
:Ash,Blackbird,Firefly,Mooncloud,
Nightsong,Snow,Twilight,Whitethorn
I
LIZJUM
Stołeczny świat Imperium,siedzibarodówszlacheckich.
Ilizjumjestbogateidekadenckie,pełnesłużących,niewolników
ielitarnychochroniarzyszlachty.
O
LIMPIA
ŚwiatbazaImperialnejFlotyPowietrznej.Stądwyruszająwy
prawyzarównodopobliskichkolonii,jakinakrańcePrzestwo
rzy.Olimpiajestrównieżojczyznąnajlepszychpiwowarów
igorzelnikówwcałymImperium.
P
RZYSTAŃ
NajbardziejwyróżniającysięzewszystkichWolnychŚwiatów.
Tu,wrozległychmiastach,ZwiązekKupieckistarasięnarzucić
porządekskłóconymklanomifrakcjomWolnychPlemion.Nie
wolnictwojesttuzakazane,toteżwielubyłychniewolników
uczyniłozPrzystaniswójdom.
N
OCNY
P
ORT
Wprzeciwieństwiedoinnychświatów,NocnyPortnieobraca
sięwokółwłasnejosi–jegojednastronajeststalepogrążonew
ciemności.Tamwłaśniepiraciiprzemytnicyzbudowaliukryte
miastoportowe,żebyprowadzićswojeciemneinteresy.Taprzy
stań łajdactwaiwystępkutoniebezpiecznemiejsce,alemożna
tukupićisprzedaćprawiewszystko–równieżtajemnice.
R
ESZTKI
Dzikakipielwirującychodłamkówświatów.WśródResztek
problemyznawigacjąmająnawetnajlepsipiloci.Ponoćkrólpi
ratów,UriahFlint,ukryłswojąfortecęgdzieśgłębokopośród
Resztekitylkoci,którzypoznalisekretwłaściwegokursu,
mogądoniejdotrzeć.
N
ATASHA
S
YRI
Imperialnaarystokratkaincognitouciekającadoswojegoukochanegoprzedaranżowanymmałżeństwem
L
ADY
B
LACKBIRD
CECHY
Imperialnaszlachcianka
Etykieta,Taniec,Wykształcenie,Historia,Nauka,
Bogactwo,Znajomości,RódBlackbird
Mistrzynimagii
Czarodziejka,Czerpaniemocy,Burzokrwista,Wiatr,
Błyskawica,[Lot],[Pocisk],[Wyczucie]
Wysportowana
Bieg,Szermierka,Rapier,Pojedynkowaniesię,
Strzelanie,[Pistolet],[Akrobatyka]
Czarująca
Charyzma,Prezencja,Dowodzenie,Arystokracja,
Służba,[Żołnierze]
Przebiegła
Oszustwo,Wprowadzaniewbłąd,Charakteryzacja,
Szyfry,[Skradaniesię],[Ukrywanie]
KluczIdeału
Jakoarystokratkastoiszwyżejodprzeciętnego
człowieka.UżyjtegoKlucza,gdydemonstrujeszswą
wyższośćbądźgdytweszlacheckiecechypomagają
wprzezwyciężeniuproblemu.
O
FERTA
:wyrzeknijsię
swegoszlachetnegodziedzictwa.
KluczMisji
MusiszucieczImperiumiodnaleźćswegodawnego
tajemnegoukochanego,królapiratówUriahaFlinta,
któregoniewidziałaśodsześciulat.UżyjtegoKlucza,
kiedypodejmujeszdziałaniezbliżająceciędocelu
misji.
O
FERTA
:porzućmisję.
KluczOszusta
Jesteśwprzebraniuipodajeszsię zazwykłego
człowieka.UżyjtegoKlucza,gdyudajesznatyle
dobrze,bykogoś oszukać.
O
FERTA
:zdradź swą
prawdziwątożsamośćosobie,którąoszukałaś.
SekretBurzliwejKrwi
Pókimożeszmówić,jesteśwstanieczerpaćmagiczną
mocirzucaćczary.MaszcechęMistrzyniMagii
iaspektBurzokrwista.
SekretWewnętrznegoSkupienia
Raznasesjęmożeszprzerzucićporażkęwteście
rzucaniaczarów.
W[nawiasy]ujętoaspekty,którychjeszczenieposiadasz.
Możeszkupićjezarozwinięcia.ZobaczSkrótzasadponiżej.
RANNA MARTWA ROZZŁOSZCZONA ZAGUBIONA ŚCIGANA UWIĘZIONA
T
ESTY
Gdypróbujeszpokonać przeszkodę, rzucaszkośćmi.
Napoczątkuweźjednąkość.Dodajkolejną,jeślimaszjakąś
cechę,któramożecipomóc.Jeślitacechamajakieśpasujące
aspekty
,dodajkolejnąkośćzakażdyznich.Potemdodaj
dozebranychkościdowolnąliczbękostekztwojejosobistej
puli(startowapulagraczaliczy7kości).
Rzućzebranymikostkami.Wszystkiewynikirówne
4lubwyż
sze
oznaczająsukces.Żebypokonaćprzeszkodę,potrzebujesz
conajmniejtylusukcesów,ilewynosipoziomtrudnościtestu
(zazwyczaj3).
POZIOMYTRUDNOŚCI
:2(
ŁATWY
),3(
TRUDNY
),4(
KARKOŁOMNY
),
5(
EKSTREMALNY
)
Jeżelizdasztest
,odrzućwszystkiekostki(łącznieztymido
branymiztwojejpuli;niemartwsię,odzyskaszje).
Jeśliniezdasztestu
,nieosiągaszzamierzonegocelu,aleza
chowujeszkostkizpuli,którymirzucałeś
idodajeszdonich
jeszczejednąkość
.
O
GRANICZENIAPOSTACI
Kiedydoprowadzidotegorozwójakcji,azwłaszcza,kiedynie
powiedziecisiętest,MGmożestwierdzić,żenatwojąpostać
zostałynałożonepewneograniczenia.Postaćmożebyćzatem
ranna
,
martwa
,
rozzłoszczona
,
zagubiona
,
ścigana
lub
uwię
ziona
.
Kiedynałożonenapostaćograniczenieulegazmianie,opo
wiedz,jakdotegodoszłoizaznaczodpowiedniepolenakarcie
postaci.(U
WAGA
:ograniczenie„martwa”oznacza„uznana
zazmarłą”,chybażezdecydujeszinaczej.)
P
OMOC
Jeślitwójbohaterjestwstaniepomócpostaciinnegogracza,
możeszprzekazaćmukośćzeswojejpuli.Opowiedz,wjaki
sposóbpomagasz.Jeślitestsięniepowiedzie,odzyskujesz
swojąkostkę.Jeślisięuda,traciszją.
K
LUCZE
KiedyużywaszKlucza,możeszzrobićjednązdwóchrzeczy:
►zdobyć1
punktdoświadczenia
(PD)
►
dodać1kostkędoswojejpuli(maksimumto10kości
wpuli)
JeżelizpowoduposiadanegoKluczatwojapostaćznajdziesię
wniebezpieczeństwie,otrzymujesz2PDlubdwiekościdopuli
(lub1PDi1kostkę).Gdyzbierzesz5PD,możeszzamienićje
najednorozwinięcie,któremożeszwydać,aby:
►
dodaćnową
cechę
(opartąocoś,czegopostaćnauczyła
siępodczasgryalboojakieśdoświadczeniezprzeszło
ści,którezostałoujawnionewtrakcierozgrywki)
►
dodaćnowy
aspekt
doposiadanejcechy
►
wykupićnowy
Klucz
(niemożeszdwarazynabyćtego
samegoKlucza)
►
nauczyćsięnowego
Sekretu
(jeślispełniaszwymagania)
Niemusiszodrazuwydawaćrozwinięć–możeszwykorzystać
jewczasiegry,nawetwśrodkuwalki!
KażdyKluczmaprzypisaną
Ofertę
.Jeślispełniszwarunkiopi
sanewOfercie,możeszzrezygnowaćzdanegoKluczawza
mianzadwarozwinięcia.
O
DŚWIEŻANIEPULI
Możeszodbudowaćpulękostekdo7wtrakcie
scenyodświe
żania
,wktórejbiorąudziałinnepostacie.Wzależnościodro
dzajuscenymożesztakżeusunąć ograniczenienałożone
napostaćlubodnowićzużytySekret.Scenaodświeżaniatodo
brymomentnaodgrywanieswoichbohaterówizadawaniepy
tań, którepozwolą innymgraczomnapopisaniesię
osobowością postaci („Dlaczegowybrałeś takie życie?”;
„ComyśliszoLady?”;„Dlaczegopodjęłaśsiętejpracy?”
itd.).Scenyodświeżaniamogąmiećcharakterretrospekcji.
N
AOMI
B
ISHOP
Byłagladiatorka,ochroniarzLadyBlackbird
CECHY
Gladiatorka
Zaprawionawwalce,Brutalna,Żywabroń,Szybka,
Twarda,[Silna],[Łamignat],[Przerażającywygląd]
Ochroniarz
Czujność,Zagrożenia,Obrona,Rozbrojenie,
Obezwładnienie,Dźwiganie,Opóźnianie,
[Zabezpieczenia],[Pierwszapomoc]
Byłaniewolnica
Skradaniesię,Ukrywanie,Bieg,Mocna,Wytrzymała,
Naciąganie,Arystokracja,[Nienawiść],[Żelazna
wola]
Przenikliwa
Wnikliwa,Czujna,Niespokojna,Kłamcy,Pułapki,
[Niebezpieczeństwo],[Wyczuciemotywów]
KluczStrażnika
JesteślojalnymobrońcąLadyBlackbird.UżyjKlucza,
kiedypodejmujeszdecyzję podjejwpływemlub
chroniszjąprzedniebezpieczeństwem.
O
FERTA
:zerwij
stosunkizLadyBlackbird.
KluczZemsty
Imperiumodebrałociwolnośćizmusiłodozabijania
dlasportu.Kiedyśzemściszsięnanichibędziesz
oglądać,jakpłoną ichmiasta.UżyjKlucza,kiedy
zadajeszciosImperium(zwłaszczazabijającjego
obywatela).
O
FERTA
:wybaczimto,cociuczynili.
KluczWojownika
Pragnieszwalki,imcięższej,tymlepiej.UżyjKlucza,
gdywalczyszzgodnymbądź lepszymodsiebie
przeciwnikiem.
O
FERTA
:nieskorzystajzokazjido
dobrejwalki.
SekretZniszczenia
Potrafiszniszczyć rzeczygołymirękami,uderzając
zsiłąmłotakowalskiego.Toprzerażające.
SekretOchroniarza
Raznasesję,gdykogośochraniasz,możeszprzerzucić
nieudanytest.
W[nawiasy]ujętoaspekty,którychjeszczenieposiadasz.
Możeszkupićjezarozwinięcia.ZobaczSkrótzasadponiżej.
RANNA MARTWA ROZZŁOSZCZONA ZAGUBIONA ŚCIGANA UWIĘZIONA
T
ESTY
Gdypróbujeszpokonać przeszkodę, rzucaszkośćmi.
Napoczątkuweźjednąkość.Dodajkolejną,jeślimaszjakąś
cechę,któramożecipomóc.Jeślitacechamajakieśpasujące
aspekty
,dodajkolejnąkośćzakażdyznich.Potemdodaj
dozebranychkościdowolnąliczbękostekztwojejosobistej
puli(startowapulagraczaliczy7kości).
Rzućzebranymikostkami.Wszystkiewynikirówne
4lubwyż
sze
oznaczająsukces.Żebypokonaćprzeszkodę,potrzebujesz
conajmniejtylusukcesów,ilewynosipoziomtrudnościtestu
(zazwyczaj3).
POZIOMYTRUDNOŚCI
:2(
ŁATWY
),3(
TRUDNY
),4(
KARKOŁOMNY
),
5(
EKSTREMALNY
)
Jeżelizdasztest
,odrzućwszystkiekostki(łącznieztymido
branymiztwojejpuli;niemartwsię,odzyskaszje).
Jeśliniezdasztestu
,nieosiągaszzamierzonegocelu,aleza
chowujeszkostkizpuli,którymirzucałeś
idodajeszdonich
jeszczejednąkość
.
O
GRANICZENIAPOSTACI
Kiedydoprowadzidotegorozwójakcji,azwłaszcza,kiedynie
powiedziecisiętest,MGmożestwierdzić,żenatwojąpostać
zostałynałożonepewneograniczenia.Postaćmożebyćzatem
ranna
,
martwa
,
rozzłoszczona
,
zagubiona
,
ścigana
lub
uwię
ziona
.
Kiedynałożonenapostaćograniczenieulegazmianie,opo
wiedz,jakdotegodoszłoizaznaczodpowiedniepolenakarcie
postaci.(U
WAGA
:ograniczenie„martwa”oznacza„uznana
zazmarłą”,chybażezdecydujeszinaczej.)
P
OMOC
Jeślitwójbohaterjestwstaniepomócpostaciinnegogracza,
możeszprzekazaćmukośćzeswojejpuli.Opowiedz,wjaki
sposóbpomagasz.Jeślitestsięniepowiedzie,odzyskujesz
swojąkostkę.Jeślisięuda,traciszją.
K
LUCZE
KiedyużywaszKlucza,możeszzrobićjednązdwóchrzeczy:
►zdobyć1
punktdoświadczenia
(PD)
►
dodać1kostkędoswojejpuli(maksimumto10kości
wpuli)
JeżelizpowoduposiadanegoKluczatwojapostaćznajdziesię
wniebezpieczeństwie,otrzymujesz2PDlubdwiekościdopuli
(lub1PDi1kostkę).Gdyzbierzesz5PD,możeszzamienićje
najednorozwinięcie,któremożeszwydać,aby:
►
dodaćnową
cechę
(opartąocoś,czegopostaćnauczyła
siępodczasgryalboojakieśdoświadczeniezprzeszło
ści,którezostałoujawnionewtrakcierozgrywki)
►
dodaćnowy
aspekt
doposiadanejcechy
►
wykupićnowy
Klucz
(niemożeszdwarazynabyćtego
samegoKlucza)
►
nauczyćsięnowego
Sekretu
(jeślispełniaszwymagania)
Niemusiszodrazuwydawaćrozwinięć–możeszwykorzystać
jewczasiegry,nawetwśrodkuwalki!
KażdyKluczmaprzypisaną
Ofertę
.Jeślispełniszwarunkiopi
sanewOfercie,możeszzrezygnowaćzdanegoKluczawza
mianzadwarozwinięcia.
O
DŚWIEŻANIEPULI
Możeszodbudowaćpulękostekdo7wtrakcie
scenyodświe
żania
,wktórejbiorąudziałinnepostacie.Wzależnościodro
dzajuscenymożesztakżeusunąć ograniczenienałożone
napostaćlubodnowićzużytySekret.Scenaodświeżaniatodo
brymomentnaodgrywanieswoichbohaterówizadawaniepy
tań, którepozwolą innymgraczomnapopisaniesię
osobowością postaci („Dlaczegowybrałeś takie życie?”;
„ComyśliszoLady?”;„Dlaczegopodjęłaśsiętejpracy?”
itd.).Scenyodświeżaniamogąmiećcharakterretrospekcji.
Plik z chomika:
RPG
Inne pliki z tego folderu:
1627-lady_blackbird_pl.pdf
(7374 KB)
Inne foldery tego chomika:
A Song Of Ice And Fire Roleplaying
Alien RPG
All flesh must be eaten
Aphalon
Arkona
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin