Bale w karnawale
Zajęcia w
ranku
Zajęcia
główne
Sfera aktywności
dzieci
Cele operacyjne zajęć
głównych
Zajęcia popołudniowe
popołudniowych
„Sanna”- zabawa ruchowa z elementem biegu i ćwiczeń oddechowych (dmuchanie na zmarznięte dłonie).
„Zimowe zabawy”- zestaw ćwiczeń gimnastycznych przy muzyce, areobic.
językowa
społeczna
ruchowa
graficzna
zdrowotna
-wie, że karnawał to taki czas po Nowym Roku, w którym organizowane są bale, zabawy, dyskoteki,
wykonuje ćwiczenia
słuchowo-wzrokowo-ruchowe, zna literę n, N, układa nową literę z tasiemek, czyta połączenia sylabowe z poznanych liter, odczytuje wprowadzone wyrazy
-dostosowuje ruch do słuchanej muzyki, dba o estetykę ruchu
„Wesołe zabawy” przy muzyce; przypomnienie zabaw karnawałowych - taniec z balonikiem, moje krzesełko, sałatka owocowa,
„Kim będę na balu?”- swobodne rozmowy z dziećmi o przygotowywanych na bal strojach.
Dziecko:
umiejętnie panuje nad emocjami w czasie zabawy, doskonali ogólną sprawności
-domyśla się, o jakim bohaterze bajkowym mówi nauczyciel oraz dzieci, jest twórcą zagadki
„Minki”- wykonywanie przed lusterkiem różnych dziwnych min - wymyślonych przez dzieci.
”Maski karnawałowe”- ozdabianie masek karnawałowych różnymi materiałami : (papier kolorowy, farby, kredki, resztki wstążek...)
„Bal baloników” -nauka piosenki. Zabawy rytmiczne , prawidłowa reakcja na zmianę melodii i tempa
plastyczna
muzyczna
-potrafi sprawnie wycinać kształty różnorodnych masek,
estetycznie wykonuje zadaną pracę, jest twórcze w swoim działaniu i cieszy się z efektów własnej pracy, zna zasady bezpieczeństwa w czasie posługiwania się nożyczkami;
-zna treść piosenki i potrafi ją opowiedzieć,
wystukuje, wyklaskuje rytm piosenki, tańczy do melodii piosenki
„Dopasuj dzieciom maski karnawałowe”- ćwiczenia graficzne.
„Tańce integracyjne”- zabawy ruchowe ze śpiewem, wyrabianie poczucia rytmu, umiejętności wspólnej zabawy.
-łączy linią maski z dziećmi, odczytuje imiona dzieci
-tańczy integrując się z dziećmi, dostosowuje ruch do tempa i rytmu słuchanej muzyki, określa charakter słuchanych utworów
„Pajace”- zabawa ruchowa z elementem podskoku.
„Stroje na bal karnawałowy”- posługiwanie się poznanymi liczebnikami głównymi i porządkowymi w poznanym zakresie, w trakcie tworzenia zbiorów tematycznie związanych z karnawałem.
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych –Wlaźnik nr XVI. Doskonalenie sprawności ruchowych.
Matema-tyczna
-posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 8, rozumie pojęcie para i tworzy pary przedmiotów łącząc je tasiemką, posługuje się określeniami: mało, mniej, dużo, więcej, tyle samo
-doskonali ogólną sprawność ruchową
„Tańczymy w karnawale”- nauka śląskiej przyśpiewki i tańca „Koziorajka” z wykorzystaniem podziału na role, zastosowanie układów choreograficznych,;
„Karnawałowy zawrót głowy” – oglądanie ilustracji przedstawiających przebrane dzieci na balu karnawałowym.
-zna układ taneczny, śpiewa i tańczy z piosenką
-opisuje wygląd strojów odgaduje jaka to postać, np. pirat. kotek, robot, lekarz itp
„Przejdź przez okienko”- zabawa ruchowa.
„Karnawałowe piosenki” -utrwalenie piosenek o karnawale
wdrażanie do prawidłowego śpiewanie (bez krzyku),
zabawy muzyczne do piosenek,
kształcenie u dzieci poczucia rytmu i dynamiki.
„Katalog mody balowej” –projektowanie kostiumów z różnorodnego materiału.
Muzyczna
Ruchowa
techniczna
-szybko reaguje na zmiany w muzyce, śpiewa piosenki o tematyce karnawałowej
-projektuje stroje na bal z różnorodnego materiału
„Balony z napisami” –ćwiczenia w czytaniu, utrwalenie litery b, B. Praca z książką s.49
Obserwacja pogody za oknem. Wypowie-dzi się na jej temat.
-poprawnie czyta napisy na balonach, poprawnie koloruje baloniki
-swobodnie wypowiada się na temat dzisiejszej aury
„Tunel”- zabawa ruchowa z elementem czworakowania.
„Zabawa karnawałowa” słuchanie opowiadania Cz. Janczarskiego ilustrowanej sylwetami lalek, pajacyka, misia; opowiadanie własnymi słowami przygody zabawek, samodzielne manipulowanie sylwetami, odczytywanie wprowadzonych napisów.
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami współzawodnictwa (doskonalenie sprawności ruchowej) z wykorzystaniem krążków; wdrażanie do dyscypliny i zachowania bezpieczeństwa w czasie ćwiczeń..
Językowa
Społeczna
-dostrzega związki przyczynowo-skutkowe w opowiadaniu, tworzy wypowiedź kilkuzdaniową powiązaną logicznie, czyta napisy: lalka, misie, pajace, itp.
-doskonali sprawność ruchową
„Karnawałowe baloniki”- ćwiczenia graficzne. Utrwalenie wprowadzonych linii.
„ Co to gra?” -zabawa muzyczno – słuchowa. Wyrabianie słuchu muzycznego.
-ozdabia balony wg wzoru
-potrafi nazwać brzmienie różnych instrumentów oraz wymienić ich
sewulka