biznesplan dla sklepu internetowego.doc

(46 KB) Pobierz
Biznes plan spółki PMR s

                                                       

Biznesplan

 

 

 

 

1.     Streszczenie projektu

 

Celem działalności zawiązanej spółki jest założenie i prowadzenie internetowego sklepu z cyfrowymi aparatami fotograficznymi, akcesoriami do fotografii cyfrowej, materiałami eksploatacyjnymi. Chcemy również oferować bezpłatne porady w zakresie doboru sprzętu do fotografii cyfrowej.

Kapitał spółki wynosi 72 000 PLN. Suma ta zawiera:

-         koszt wynajmu i wyposażenia biura

-         koszty uruchomienia i obsługi domeny internetowej

-         założenie i utrzymanie stałych łączy internetowych

-         koszty uzyskania gwarancji bankowych

-         koszty zawiązania kontaktów handlowych

 

 

2.     Charakterystyka firmy

 

-         firma będzie się nazywać „PRM” i została zawiązana jako spółka cywilna

-         siedziba spółki mieści się przy al. Grunwaldzkiej 5565

-         wspólnikami są, , xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

-         wspólnicy są studentami ZSZ Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego

-         przedmiotem działalności spółki są handel i usługi

 

3.       Analiza SWOT

 

Mocne strony

-         niskie koszty działalności

-         szeroka oferta

-         możliwość dotarcia z ofertą do środowisk poza miejskich

-         działanie oparte o system zamówień, co pozwala pracować bez zapasów

-         doradztwo przy doborze sprzętu

 

   

 

 

   Słabe strony

-         niedostateczne nasycenie gospodarstw siecią internetowa

-         działalność w dużym stopniu zależna od kontaktów z dostawcami sprzętu – brak doświadczeń w wzajemnych kontaktach

-         trudna do zdefiniowania wielkość rynku

 

        Szanse

-         rosnący rynek, moda na aparaty cyfrowe

-         szybki rozwój technologii medialnych

-         Rosnąca popularność Internetu jako miejsca robienia zakupów

-         mała liczba firm o podobnym profilu oferty

 

         Zagrożenia

-         sposoby działania wyszukiwarek internetowych ( Google, Mozilla, Eksproler )

-         proces integracji z UE ( cła, regulacje rynku)

-         szybki spadek cen na proste modele aparatów, co spowoduje przejęcie tego segmentu oferty przez supermarkety

 

4. Cele przedsięwzięcia

     

Cele krótkoterminowe

-         utrzymanie się na rynku

-         stworzenie łatwo rozpoznawalnej firmy

-         stworzenie domeny internetowej rozpoznawalnej przez wyszukiwarki internetowe w pierwszej dziesiątce adresów ( wyświetli się na pierwszej stronie)

-         uzyskanie sprzedaży na poziomie zapewniającym płynność finansową firmy

 

        Cele długoterminowe

-         coroczne zwiększanie dochodów z sprzedaży

-         pozyskanie klientów instytucjonalnych ( Policja , firmy ubezpieczeniowe, biura projektowe)

-         uzyskanie u dostawców wydłużonych terminów płatności

-         zdobycie rynku drogich aparatów cyfrowych ( reporterzy , fani fotografii cyfrowej, naukowcy)

 

        

 

 

 

 

5. Plan marketingowy

 

    Klienci

-         instytucjonalni sprzęt (średniej klasy i wysokiej klasy)

-         pasjonaci , zawodowcy ( najwyższa grupa sprzętu)

-         klienci amatorzy (sprzęt niższej i średniej klasy)

         

          Konkurenci

-         przy silnie rosnącym popycie szanse na zdobycie rynku są duże pomimo obecności na rynku grupy firm z ofertą zawierająca aparaty cyfrowe

-         głównymi konkurentami są firmy branży komputerowej poszerzający swoją ofertę o segment aparatów cyfrowych

-         drugą kategorią konkurentów są internetowe witryny producentów sprzętu, jest to oferta głownie obcojęzyczna. Podająca ogromną liczbę informacji technicznych które są nieczytelne dla większości klientów.

 

Ceny

-         grupa aparatów Hi-Tec ceny 10 000 – 100 000 PLN

-         grupa sprzętu wysokiej klasy ceny 5000 – 10 000 PLN

-         aparaty popularne  ceny 500 – 5000 PLN

 

Dystrybucja

-         dostawy będą realizowane poprzez firmy kurierskie. W zamian za wyższe koszty niż dystrybucja z wykorzystaniem Poczty Polskiej, uzyskamy szybszy obrót gotówki i większe bezpieczeństwo dostarczanego sprzętu. Nie bez znaczenia jest również oferowanie krótkich terminów dostawy.

 

         

            Promocja

            - ogłoszenia reklamowe na witrynach internetowych Wirtualnej Polski , Onetu. Płatne reklamy w pismach komputerowych i magazynach o fotografii. W przypadku firm i  instytucji skierowanie na skrzynki kontaktowe ich witryn internetowych  dedykowanych w zależności od typu firmy ofert na aparaty cyfrowe.

 

 

 

 

 

 

 

6. Plan działalności operacyjnej

 

              Nakłady inwestycyjne:

-         wynajem lokalu na siedzibę firmy  czynsz rocznie                                  12 000

-         zakup sprzętu komputerowego (2 komputery, drukarka, )                             6000

-         zakup oprogramowania                                                                                4 000

-         założenie kont w baku w celu uzyskania gwarancji kredytowych            30 000

-         założenie i utrzymanie domeny internetowej                                              2 500

-         nakłady na reklamę                                                                                    12 000

-         meble                                                                                                            5 500

 

         Razem nakłady                                                                                           72 000 PLN

 

               Źródła finansowania

 

              Założyciele spółki wniosą do firmy fundusze własne każdy w kwocie 24000 PLN.

              Pieniądze zostaną zgromadzone na rachunku bieżącym spółki.

 

              Plan sprzedaży  

 

     Scenariusz optymistyczny

                            - aparaty Hi-Tec                                  5 szt        srednia cena  40 000

                            - aparaty  wysokiej klasy                  10 szt         średnia cena   8 000

                            - aparaty popularne                         200 szt.        Średnia cena     700

 

      Scenariusz pesymistyczny                               

             - aparaty Hi-Tec                                   0 szt         srednia cena  40 000

             - aparaty wysokiej klasy                      5 szt          średnia cena   8 000

                      - aparaty popularne                           100 szt         Średnia cena     700

 

 

 

 

 

    Źródła zaopatrzenia

 

     Podstawowym źródłem zapatrzenia w sprzęt niższych klas będą krajowe hurtownie elektroniki użytkowej.  Sprzęt wysokiej i najwyższej klasy będzie sprowadzany na bezpośrednie zamówienia od producentów. Bezpośrednie kontakty z handlowcami firm produkujących aparaty nawiążemy przy pomocy internetu.

 

 

 

 

 

 

7. Plan organizacji zarządzania spółką

 

 

Zarządcą firmy i osobą która będzie posiadała pełnomocnictwa do prezentowania firmy i do podejmowania czynności zarządu normalnego będzie :

 

                            xxxx

 

 

Za operację handlowe – sprzedaż, kontakty z dostawcami i klientami , prowadzenie ksiąg handlowych  odpowiada :

 

                            xxxxx

 

Za obserwowanie rynku, ustalanie strategii marketingowych, pozyskiwanie klientów instytucjonalnych , obserwowanie ewolucji sprzętu fotograficznego odpowiada:

 

                            xxxxxx

 

8. Plan  zatrudnienia

             

              Spółka nie przewiduje zatrudnienia dodatkowych osób poza założycielami.

Płace będą wypadkowa zysków firmy i będą ustalane po każdym okresie obrachunkowym  przez wspólników.  Poziom płac przyjęty  do wyliczania kosztów to 2000 PLN brutto.

 

 

 

9. Harmonogram głównych zadań

 

              Plan finansowy 

 

     Wariant optymistyczny

-         przychody                                  340 000 

-         marża 20 %                                  64 000

-         koszt                                            22 000

-         zysk                                             30 000  PLN

-         Stopa zwrotu                                1,8 roku

 

 

 

       Wariant pesymistyczny

              - przychody                                      110 000

              - marża 20 %                                      22 000

              - koszt                                                22 000

              - zysk                                                          0  PLN

              - Stopa zwrotu                                            0

 

        Ocena finansowa

      

        Oceniają przedsięwzięcie z finansowego punktu widzenia można z dużą pewnością stwierdzić, że powodzenie, że szanse na zyskowną pracę firmy są duże. Poziom kosztów własnych może być w łatwy sposób obniży . Koszt gwarancji handlowych po uzyskaniu stabilnej pozycji na rynku powinny spaść. W przypadku uzyskania odroczonych płatności można się pokuć o obniżenie zainwestowanych kapitałów własnych.

 

              Ryzyko jakim obarczona jest działalność spółki w dużym stopniu jest niwelowane przez dużą płynność zainwestowanych kapitałów.

 

 

                                                       

                                                         

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin