Zabawy gok.doc

(210 KB) Pobierz
Zabawa z balonem | Gry i zabawy dla dzieci

 

Zabawa z balonem | Gry i zabawy dla dzieci

Dmuchamy baloniki i zamiast piłki, rzucamy sie balonikami. Zabawa bezpieczna i nawet zima mozna fajnie sie porzucać, nawet jeśli mieszkanko jest małe.... dodano: 2006-04-20

TRAFIONY ZATOPIONY | Gry i zabawy dla dzieci

Potrzebne jest duże naczynie (najlepiej miska lub wiadro) z wodą oraz różne przedmioty takie jak: piłeczki ping-pongowe, drewno, spinacze, papier, plastikowe zabawki, gąbka, korek,... dodano: 2006-04-20

PRZEWRACANKA | Gry i zabawy dla dzieci

Kilkuletnie maluchy uwielbiają zabawę w przewracankę. Puszczamy muzykę i dzieci tańczą. Kiedy muzyka milknie przewracają się na podłogę. Po czym znowu puszczamy muzykę a maluchy p... dodano: 2006-04-20

SŁOŃ | Gry i zabawy dla dzieci

Na murku lub ścianie domu rysujemy portret jakiegoś zwierzęcia ( w naszym przypadku jest to słoń). Następnie potrzebne jest nam wiaderko wody i pocięta na kawałki gąbka. Maczamy ka... dodano: 2006-04-20

IDZIEMY NA RYBKI | Gry i zabawy dla dzieci

Z kartonu wycinamy mnóstwo rybek o różnych kształtach. Razem z dzieckiem kolorujemy je lub naklejamy na nie kolorowy papier. Oczywiście w ozdabianiu rybek fantazja nasza i naszego ... dodano: 2006-04-20

BAŃKI MYDLANE | Gry i zabawy dla dzieci

Dobrze znaną i lubianą przez dzieci jest zabawa w puszczanie baniek mydlanych. Wystarczy mieszanka wody i mydła lub płynu do naczyń i słomka (lub gotowy zestaw). Żeby bańki nie pęk... dodano: 2006-04-20

PIRAMIDA | Gry i zabawy dla dzieci

Potrzebne jest przynajmniej 6 puszek ( po farbie albo po mleku dla niemowląt). Dziecko wsypuje do nich trochę piasku lub ziemi, nakłada wieczka i przykleja je taśmą. Następnie moż... dodano: 2006-04-20

Częsci twarzy | Gry i zabawy dla dzieci

Bierzemy lusterko i wspolnie z dzieckiem ogladamy jego twarz, pokazujac i opisujac jak one sie nazywaja. To samo robimy najpierw z dzieckiem, pózniej z nami, na naszej twarzy ... dodano: 2006-04-20

Nie tylko na noc przy zasypianiu | Gry i zabawy dla dzieci

Ta zabawa moze posluzyc rowniez uczenia sie czesci ciala. Przy zasypianiu mowimy: zasypiaja oczka, nosek, ustka, brewki, szyjka, brzuszek, plecki,nozka prawa, noka lewa itd., d... dodano: 2006-04-20

 

Obserwacja swiata dziecka z wysokosci | Gry i zabawy dla dzieci

 



Wiele zabaw nie mozna w domu niestey zorganizowac. dzieci chetnie zaliczaj murki czy drzewa. czasami pozwalam dziecku zobaczyc swiat z innej wysokosci, i na mocna i gruba g... dodano: 2006-04-20

 

Wianek z konieczyny na lace | Gry i zabawy dla dzieci

 



Przebywajac na lonie natury mozna wymyslac bez konca. wszyscy znamy wianki, kiedys chodzilo sie na lake i zbieralo konieczyne, a potem plotlo wianki. dzisiaj malo kto robi, ale... dodano: 2006-04-20

 

Zbieranie grzybów | Gry i zabawy dla dzieci

 



Jezeli jestesmy na łonie natury mamy olbrzymie mozliwości, w zaleznosci od pory roku, rozne atrakcje dla calej rodziny i w szczególnosci dla dzieci wymyslac i wspólnie odkrywac. dodano: 2006-04-20

 

Urozmaicanie kapieli | Gry i zabawy dla dzieci

 



Dzieci chetnie kapia sie, czasami godzinami chcialyby przebywac w wodzie. chyba kazde dziecko ma male zabaweczki w wannie w postaci buteleczek, samochodzikow, kaczuszek. ja dla at... dodano: 2006-04-20

 

Ćwiczymy pamięć | Gry i zabawy dla dzieci

 

Z talii kart wybierzcie wspólnie wszystkie damy, króle, i asy.Rozłóżcie je na stole i maluch powinien uwaznie się przyjrzeć, jak są ułożone.Następnie odwracasz karty i rozpoczynaci... dodano: 2006-04-20

 

Tomcio Paluch i Ludożerca | Gry i zabawy dla dzieci

 

Najpierw trzeba wyznaczyć linię startu i miejsce, które będzie umowną kryjówką dla Tomcia Palucha(ściana domu, drzewo lub prosta kreska narysowana na ziemi).Tomcio Paluch staje na ... dodano: 2006-04-20

 

Zapachy | Gry i zabawy dla dzieci

 

W domu znajduja sie zawsze jakies owoce. Umyte i pokrojone kawalki kladziemy na talerzyk, dzieciom zawijamy oczy, by nic nie mogly zobaczyc i podajemy po kolei najpierw do ... dodano: 2006-04-20

 

Pudełko z rękawiczkami | Gry i zabawy dla dzieci

 

Do dużego pudełka albo koszyka wrzuć wszystkie rękawiczki jakie znajdziesz w domu:letnie i zimowe, damskie, męskie,rękawiczki przeznaczone do pracy w ogrodzie, do sprzątania i zmyw... dodano: 2006-04-20

 

Zabawa w zawody | Gry i zabawy dla dzieci

 

Dobrze jest jesli jest pare osob, wowczas istnieje wiecej pomyslow, ale i we dwoje zabawa sprawia przyjemnosc.jezeli mozemy storzyc kolko, to wowczas jedna osoba stoi w srodku i po... dodano: 2006-04-20

 

BEREK

LICZBA UCZESTNIKÓW: dowolna
MIEJSCE: duża przestrzeń

Jedna osoba próbuje złapać pozostałe. Złapana osoba trzyma się za część ciała, w którą została klepnięta i łapie pozostałych uczestników.

UWAGI: Zabawę można wykorzystać przy sprawności "Doktor Ojboli".


CZARNI I BIALI

LICZBA UCZESTNIKÓW: dowolna ale parzysta
MIEJSCE: duża przestrzeń

Podział uczestników na dwie równe grupy. Ustawienie ich w dwóch szeregach, plecami do siebie, w odległości około 1 metra. Wyznaczamy równe części terenu dla każdej grup. Nadajemy każdej z grup nazwę: "czarni" lub "biali". Na hasło jedna z grup ucieka, druga ją goni w linii prostej. Każdy z uczestników łapie osobę stojącą za swoimi plecami.


STERY

ILOŚĆ OSÓB: nieograniczona
MIEJSCE: na świeżym powietrzu
POMOCE: kije o długości około 1,5 metra w liczbie odpowiadającej ilości grup, stoper

Dzielimy gromadę na grupy maksymalnie czteroosobowe. Każda z grup wyznacza jednego sternika, który otrzymuje ster (kij). Sternik staje przodem do kierunku marszu trzymając jedną ręką ster za jego koniec. Pozostałe zuchy stoją tyłem do kierunku marszu, wszyscy po jednej stronie steru i trzymają go jedna ręką. Stery biorą udział w zawodach, idą po wytyczonej trasie (tor przeszkód).

UWAGI: sternik nie naprowadza załogi głosem tylko kieruje ręką. Zabawa przydatna przy sprawności "Żeglarz", "Marynarz"


UFOLUDKU, GDZIE JESTEŚ?

ILOŚĆ OSÓB: im więcej tym lepiej
MIEJSCE: gdzieś, gdzie można usiąść

Wszyscy siadają w kółku. Ustalamy dźwięk wydawany przez ufoludka (pi, pi, pi, buu...). Jedna osoba wychodzi. Wyznaczamy osobę, która będzie ufoludkiem i wszyscy zasłaniają buzię rękoma. Ufoludek wydaje umówione dźwięki, również ma zasłoniętą buzię. Zadaniem osoby, która wyszła jest odgadnięcie za pomocą słuchu kto jest ufoludkiem. Potem następuje zmiana.

UWAGI: można utrudnić zakłócając ufoludka innymi dźwiękami


PTAK

ILOŚĆ OSÓB: dowolna
MIEJSCE: siedzimy w kręgu
POMOCE: słone paluszki (z makiem też mogą być) lub zapałki (odrywamy siarkę!)

Wkładamy fragment paluszka lub zapałkę pionowo między przednie zęby (jedynki). Osoba, która ma paluszka w buzi, mówi: "mój ptak nazywa się... (tu padają nazwy ptaków) A twój? (zwraca się do sąsiada)"

UWAGI: nazwy ptaków nie mogą się powtórzyć!


ŚLEDZIE

ILOŚĆ OSÓB: dowolna
MIEJSCE: w dużym pomieszczeniu lub na powietrzu
POMOCE: papier (najlepiej gazeta), nożyczki, sznurek

Wycinamy z papieru śledzia. Przywiązujemy sznurek do ogona oraz do swojego pasa (z tyłu). Śledź musi być ciągnięty po ziemi. Zadanie uczestników to ochronić swojego śledzia i jednocześnie zdeptać innym osobom. Wygrywa ta osoba. która pozostaje jako jedyna z nie zdepniętym śledziem.


NIETYPOWE GOLE

ILOŚĆ OSÓB: 10 - 20
MIEJSCE: na świeżym powietrzu lub dużej sali
POMOCE: piłka

Uczestnicy stają w kręgu, w lekkim rozkroku, bardzo blisko siebie. Lewa ręka znajduje się na plecach, a prawą ręką strzelają do przeciwników. Jednocześnie bronić trzeba własnych bramek.


KACZUSZKI I MYŚLIWY

ILOŚĆ OSÓB: ok 10
MIEJSCE: dowolne, na określonym terenie
POMOCE: chustka lub szal do zawiązania oczu

Jedna osoba z zawiązanymi oczami (myśliwy) stara się wyłapać innych uczestników, którzy wydają dźwięki "kwa kwa". Kto jest złapany siada z boku.

UWAGI: grę można modyfikować poprzez zwiększanie ilości myśliwych lub zawiązanie kaczkom oczu.


ISKIERKA W DWÓCH RZĘDACH

ILOŚĆ OSÓB: ok 20 (ważne aby była parzysta)
MIEJSCE: w pomieszczeniu
POMOCE: walcowaty przedmiot (np pudełko od dezodorantu)

Uczestnicy siadają w dwóch rzędach po turecku, jedną rękę podaje osobie z przodu, jedną z tyłu. Osoba prowadząca siada na końcu rzędów (między nimi) i podaje ręce ostatniej. Z przodu między rzędami znajduję się przedmiot. Prowadzący puszcza iskierkę w obu rzędach , iskierka mknie do przodu, a gdy dotrze do pierwszej osoby biegnie ona po przedmiot.

UWAGI: zmieniamy osoby biegnące po przedmiot po 2 - 3 rundach, uczestnicy nie mogą spoglądać do tyłu, w przypadku chwycenia przedmiotu bez iskierki - dajemy rzędowi punkty ujemne.


KILLER

ILOŚĆ OSÓB: 10 - 20
MIEJSCE: na powietrzu lub w sali

Prowadzący w sposób nie jawny wybiera kilera i policjanta. Uczestnicy siadają w kręgu. Kiler za pomocą mrugnięcia jednym okiem eliminuje innych uczestników. Zadaniem kilera jest wyeliminowanie wszystkich uczestników gry, a policjanta złapanie kilera.


GOOFI

ILOŚĆ OSÓB: 6 - 30
MIEJCE: na powietrzu lub sali

Wszystkie dzieci zamykają oczy. Jednemu zuchowi mówimy na ucho ze jest Goofim. Dzieci chodzą z wyciągniętymi rękoma i zamkniętymi oczami po całej sali i każdy z nich mówi: "Goofi". Gdy spotkają się z kimś pytają się: "Goofi?". Jeśli osoba odpowie: "Goofi", odchodzą od siebie. Jeśli zuch napotka osobę, która nie odpowie: "Goofi", nie otwierając oczu przyłącza się do niej (robi tzw. wagonik). Wtedy ta osoba również przestaje się odzywać. Chodzimy tak długo aż nie utworzy się z dzieci jeden, długi wagonik.

UWAGI: Goofi przez całą grę nic nie mówi


PIF - PAF

ILOŚĆ OSÓB: dowolna
MIEJSCE: w pomieszczeniu, stoimy w kręgu

Jedna osoba stoi w środku i wyciąga ręce na kształt pistoletu, "celuje" w jednego z zuchów stojących w kręgu, mówi przy tym: "pif - paf". Osoba, do której był oddany strzał szybko kuca, a sąsiedzi z obu stron strzelają do siebie i krzyczą: "pif - paf". Jeśli zuch nie ukucnie, zostaje zastrzelony i odpada z gry. Jeśli ukucnie sąsiedzi strzelają do siebie. Osoba, która pierwsza krzyknie: "pif - paf" zostaje w kręgu, natomiast druga odpada.

UWAGI: odpada osoba, która "zagapi się" i nie kucnie w momencie strzału od osoby prowadzącej oraz gdy strzelają do siebie dwie osoby (pod warunkiem, że zuch do którego strzelano, ukucnął) odpada ta osoba, która później powie przy strzelaniu: "pif - paf"


KLEPACZ

ILOŚĆ OSÓB: dowolna
MIEJSCE: dowolne

Uczestnicy siadają w kręgu, pierwsza osoba rozpoczynająca zabawę klepie dłonią w swoje kolano i przekazuje klepnięcie osobie siedzącej obok. Aby zmienić kierunek klepnięcia uderzamy dwa razy.

Uwagi: interpretacja dowolna


RAZ, DWA, TRZY... BABA JAGA PATRZY!!!

ILOŚĆ OSÓB: dowolna
MIEJSCE: duża przestrzeń

Wyznaczamy jedną osobę, która jest Babą Jagą i staje na początku wyznaczonego terenu. Pozostali uczestnicy stają w szeregu na końcu wyznaczonego terenu. Baba Jaga odwraca się plecami, tym samym daje znać reszcie, że może biec w jej kierunku. Baba Jaga jest odwrócona plecami aż do momentu gdy skończy mówić: "raz dwa trzy - Baba Jaga patrzy!". Gdy Baba Jaga odwraca się pozostali uczestnicy zatrzymują się w bezruchu. Kto poruszy się, wraca na linię startową.

Uwagi: miedzy Babą Jagą a uczestnikami mile widziana jest duża odległość


KRÓLU, KRÓLU DAJ WOJAKA!

ILOŚĆ OSÓB: dowolna
MIEJSCE: na powietrzu, równe

Dzielimy gromadę na dwie ekipy, ustawiamy je na przeciwko siebie w rzędach. Każdy z rzędów trzyma się mocno za ręce. Jedna z ekip woła: "Królu, królu daj wojaka", druga odpowiada: "jakiego?".
Pierwsza z ekip wybiera sobie jakąś osobę np. z niebieskimi spodniami i ją woła. Wybrana osoba musi przerwać (biegnąc) łańcuch rąk przeciwnej ekipy. Jeśli jej się to uda, to bierze dowolną osobę od przeciwników i wracają razem do "swoich". Jeśli nie przerwie łańcucha zostaje u przeciwników.


SZUMIĄCY LAS

ILOŚĆ OSÓB: dowolna
MIEJSCE: dosyć duża przestrzeń (boisko, polanka)
POMOCE: 2 - 3 chust do zawiązania oczu

Wybieramy 2 - 3 wędrowców, których zadaniem będzie przejście lasu. Wędrowcy mają zawiązane oczy. Pozostałe zuchy stoją jako drzewa w odległości od siebie 1 - 1,5 metra i udają las. Nie ruszając się z miejsca szumią tak, aby wędrowcy mogli przejść przez las i nie dotknęli żadnego drzewa.


 


 


 

Do góry

 

PLĄSY

 


"Niedźwiadek"

1) jedna łapka, druga łapka
2) ja jestem niedźwiadek
3) trzecia łapka, czwarta łapka
4) a to jest mój zadek
5) lubię miodek, kocham miodek
6) podbieram go pszczółkom
7) jedną łapką, drugą łapką
8) albo wciągam rurką

Opis pląsu:

1) wyciągamy prawą rękę do przodu, potem lewą
2) wskazujemy na siebie
3) wyciągamy prawą, potem lewą ręką do przodu
4) odwracamy się i pokazujemy na pupę
5) głaszczemy się po brzuszku okrężnymi ruchami
6) machamy rękoma naśladując ruchy skrzydeł pszczół
7) patrz pkt 1
8) pokazujemy rękoma rurkę


"Papużka"

1) jestem małą papużką- osoba prowadząca mówi, dzieci powtarzają
2) i bardzo mało jem
3) a moja pani, moja pani
4) jest taka skąpa
5) codziennie śledzia daje mi
6) a ja bym chciała, ja bym chciała
7) lody jeść i colę pić

Opis pląsu:

1) pionowo pokazujemy małą odległość między dłońmi
2) paluszkami
3) rękoma nakreślamy kobiece kształty
4) gest Kozakiewicza
5) wężowato- falisty ruch ręką
6) pokazujemy rękoma na siebie
7) udajemy lizanie lodów i picie napoju z butelki

Uwaga! Występują rożne wersje pląsu
Np. -amerykańska- są to przesadnie duże gesty
- szkocka- są to przesadnie małe gesty pokazywane paluszkami
- niemiecka- wersja sztywna
- francuska- wersja zalotna, filuterna


"Słonik"

1 Płynęła po morzu szalupa z bąbelkami
ref. I słoń z malinowym noskiem i z kłapczastymi uszami /2x
2 Tam sójka za morzem, tam statek z piratami
I słoń z malinowym noskiem i z kłapczastymi uszami /2x
3 Zaczęła się bitwa na morzu z bąbelkami
I słoń z malinowym noskiem i z kłapczastymi uszami /2x
4 Po bitwie zostało to morze z bąbelkami
I słoń z malinowym noskiem i z kłapczastymi uszami /2x

Opis pląsu:
1) faliste ruchy rękoma (szalupa), bąbelki: opuszczanie rąk i machanie paluszkami
ref. Przy nosie robimy słoniową trąbę; machamy otwartymi dłońmi przy uszach
2) palcem wskazujemy przez prawe ramię, gdzie sójka, a przez lewe ramię, gdzie piraci
3) uderzamy pięściami o dłoń (co ma symbolizować bitwę), pokazujemy bąbelki j/w
4) chwytamy rękoma twarz i udajemy zdziwienie, zmartwienie

Uwaga!
Aby urozmaicić pląs powinien być pokazywany w coraz szybszym tempie.


 


 

Do góry

 

PIOSENKI

 

Ściągnij

 

Piosenki i pląsy w "mp3" z Warsztatów 2002, do ściągnięcia

 

Ściągnij


 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin