Zabawy na dzień dobry
Chodzą – obserwują wszystkich, na przerwę dobierają się wg ustalonego kodu – takie same włosy, wzrost ,kolor ubrania – zbiory;
Orffowskie zabawy na powitanie
1. Wszyscy chodzą – na przerwę w muzyce podają sobie ręce – jak najwięcej;
2. Na przerwę witają się różnymi częściami ciała – palcem, kolanem, plecami, itp.,; chodzą w różny sposób – tyłem, bokiem, na piętach, itp.
3. Chodzą – obserwują wszystkich, na przerwę dobierają się wg ustalonego kodu – takie same włosy, wzrost ,kolor ubrania – zbiory;
10. Rzuty piłka do kogo się chce z mówieniem jego imienia .Piłka odbija się o podłogę w kole;
Gimnastyka – nauczyciel mówi następujący wierszyk i wykonuje z dziećmi opisane czynności:
Prawą nogą wypad w przód
I rączkami zawiąż but.
Powrót, przysiad, dwa podskoki,
W miejscu bieg i skłon głęboki,
Wymach rączek w tył, do przodu
I rannego nie czuć chłodu.
Dzieci przeskakują z nogi na nogę zgodnie z akompaniamentem. Na hasło " szukaj "- starają się jak najszybciej znaleźć partnera. Podają sobie ręce mówiąc " dzień dobry " i kłaniają się sobie. Powitanie powtarza się 2,3 razy wg wzoru rytmicznego dowolnie wybranego przez nauczyciela.
9.Ćwiczenie wyciszające i odreagowujące
Wszyscy ustawiają się w kole trzymając się za ręce. Od pozycji w przysiadzie unoszą się coraz wyżej, a na końcu wysoko wyskakują w górę. Ruchom tym towarzyszy płynne i długie wymawianie głoski „o” – od bardzo cichego, poprzez stopniowe zgłaśnianie aż do jak najgłośniejszego wykrzyczenia słowa „hej!” lub swojego imienia. Ćwiczenie należy powtórzyć kilka razy.
katie1703