Spotkanie 12 Dziecko Maryi przyjmuje światło Boże i przekazuje je innym.doc

(29 KB) Pobierz
Spotkanie 12 Dziecko Maryi przyjmuje światło Boże i przekazuje je innym

Spotkanie 12 Dziecko Maryi przyjmuje światło Boże i przekazuje je innym.

 

Cel: Uwrażliwienie dzieci na potrzebę bezinteresownej pomocy.

Pomoce: Duży balon, kubek lub szklanka, głęboki talerz lub miska, naczynie z wodą, świeczki dla każdej osoby.

 

1.     Co nam jest potrzebne do życia?

-         W jaki sposób to otrzymujemy?

-         Jak powinniśmy zachowywać się wobec obdarowujących nas?

-         Kogo przy okazji tych sytuacji nazwiemy egoistą?

-         Z czego wypływa zdolność dzielenia się z innymi?

-         Jak skomentujecie słowa św. Pawła, że „Więcej radości jest w dawaniu niż braniu?” Dlaczego ma on w tym stwierdzeniu rację?

 

2.     Dynamika.

Ustawić w widocznym miejscu miskę, a w niej kubek odwrócony do góry dnem i polewać go wodą. Pokazane sytuacje mają na celu uświadomić nam, jak może zachowywać się człowiek, do którego dociera dobro, łaski wyrażone przez wodę.

-         Symbolem kogo jest kubek odwrócony?

-         Dlaczego oni tak postępują?

-         Co jest owocem ich zachowania?

-         A kogo symbolizuje kubek postawiony normalnie?

-         Co dzięki temu jest możliwe w ich życiu?

Podajcie teraz przykłady własnego życia obrazując jedno i drugie zachowanie.

-         Jak rozumiecie stwierdzenie, że człowiek dzieli się tym, czym się karmi?

-         Jak rozpoznać, kiedy mamy otwierać się na rady innych, kiedy na nie zamykać?

 

3.     Przeczytajmy Mk 6, 7-13; Dz 8, 26-38

-         O kim mowa w tych dwóch opowiadaniach?

-         Z jaką misją wysłał Jezus swych uczniów?

-         Czym dzielą się uczniowie?

-         Na czym polega waga tego posłannictwa?

-         Co dobrego osiągają ludzie dzięki ich nauczaniu?

-         Skąd uczniowie wiedzieli jak postępować?

-         Dlaczego możemy powiedzieć, że ta posługa głoszenia słowa Bożego i wezwania do nawrócenia jest wyrazem ich miłości do ludzi?

-         Jakie światło dla swego życia zyskiwali ludzie dzięki ich posłudze?

 

4.     – Kiedy jesteśmy podobni do posłanych uczniów?

-         Skąd wiemy, co mamy przekazywać innym?

-         Przez jakie praktyki ubogacamy siebie i przygotowujemy do bycia darem dla innych?

 

5.     Dynamika. Pompujemy balon i urządzamy zabawę. Osoby ustawiają się szeregu. Pierwsza z nich przytrzymuje balon między kolanami i próbuje przekazać go następnej, która ma bez pomocy rąk przyjąć balon w podobny sposób. Staramy się by balon nie upadł.

6.     Pomyślcie teraz, co macie wartościowego – dobra rada, ciekawe doświadczenie – czym moglibyście ubogacić innych. Ta świeca, którą teraz otrzymujecie, będzie symbolem tego dobra, którym się chcemy podzielić z innymi. Trzymając ją w ręku wypowiemy wtedy to, czym chcemy ubogacić osobę obok i wszystkich obecnych. Powiemy wtedy Np.: „Przekazuję ci światło – uśmiechając się czynisz życie innych lepszym”. Następnie od naszej świecy zapalimy świecę osoby obok i tak, aż zamknie się krąg. Zaczyna animator. Świece zabierają dzieci do domu.

7.     Postanowienie. Pomyślcie, kto potrzebuje tu, czy w domu waszego świadectwa, pomocy i jak tego dokonacie. W tej intencji pomodlimy się teraz odmawiając dziesiątkę różańca.

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin